Wyższy standard skuteczności
Blog
Informacje z branży i życia firmy
Wybierz dziedzinę

Jak skutecznie stosować fitness marketing?

Opublikowano: 04-02-2019
Czas potrzebny do przeczytania: 4:15 min
Czym jest fitness marketing?

Rozrastające się sieci siłowni na różne sposoby próbują przyciągnąć nowych klientów, dlatego fitness marketing jest dla nich bardzo ważny.
Możesz wykorzystywać go na różne sposoby, ważne jednak, żeby wiedzieć kiedy i jak fitness marketing zastosować.

Jak wiadomo pierwsze miesiące roku wiążą się z tworzeniem noworocznych postanowień, a nawet jeśli już dawno z nich zrezygnowałaś to gdzieś w podświadomości pewnie myślisz sobie, że w nowym roku warto wprowadzić jakieś zmiany, w końcu „nowy rok, nowa ja”.


Fitness marketing to pojęcie, które dotyczy nie tylko siłowni, ale również wszystkiego, co z nią związane.
Jest to między innymi:

1) zdrowa żywność, no bo przecież jeśli ćwiczymy, to musimy zdrowo jeść,

2) aplikacje żywieniowe, bo skoro trzeba zdrowo jeść, to trzeba wiedzieć jak,

3) sprzęt sportowy, bo przecież nie można ćwiczyć bez profesjonalnego wyposażenia!

Oczywiście wiadomo, że tak naprawdę nie potrzebujemy tych wszystkich markowych dodatków, aby ulepszyć naszą formę. Bardziej potrzebuje ich nasz mózg, który podpowiada, że przecież trzeba pokazać innym, jak fajni jesteśmy i najczęściej to robimy.

Ilu z Was kupiło pełen strój sportowy, żeby iść w nim na siłownię tylko raz? A ilu z Was uznało, że chętnie by poćwiczyło, ale przecież nie ma odpowiedniego stroju? No właśnie… :)

Skoro pójście na siłownię wymaga od nas tylu wyrzeczeń, inwestycji i silnej woli to jakim cudem mimo niechęci ćwiczy na nich coraz więcej ludzi? Czy to zasługa fitness marketingu?



Statystyki

Spójrzmy na klika informacji na temat danych z 2016 roku.

Statystyki te pokazują,że w 2016 roku na rynku funkcjonowało około 2,5 tysiąca klubów fitness, a ćwiczący tam Polacy zostawiali w nich około 3,68 miliarda złotych rocznie. Dla szybkiego porównania koszt drugiej linii warszawskiego metra wynosił 4, 17 miliarda złotych, czyli właściwie niewiele więcej. Pamiętajmy, że dane te pochodzą sprzed 3 lat, a siłownie wciąż się rozwijają, tak jak rozwija się fitness marketing!

Co zrobić, aby odnieść suk
ces w branży fitness?

Jest na to kilka skutecznych sposobów, które wykorzystując fitness marketing pomogą nam przyciągnąć odbiorców. Przede wszystkim:

1. Wprowadź zniżki dla now
ych klientów

Możesz w tym celu wykorzystać różne formy, na przykład obniżyć cenę za pierwszy miesiąc korzystania z siłowni, albo osobom, które kupiły w określonym czasie karnet zaoferować dodatkowe zajęcia. Dobrym pomysłem będzie też zorganizowanie dni otwartych podczas, których Twoi klienci będą mogli za darmo skorzystać z różnego rodzaju zajęć i wybrać najlepsze dla siebie.

2.  Pokaż swoją siłownię z dobrej strony

Przede wszystkim pozycjonowanie! Im wyżej Twoja strona będzie wyświetlała się w wyszukiwarce tym więcej osób ją zobaczy. Ponadto jeśli w bieżącym rankingu najlepszych klubów fitness wyświetla się również Twój to warto podzielić się tym z odbiorcami, np. umieścić informacje na ten temat na fanpagu w postaci grafiki lub wykresu. Jeśli klientom siłownia wyda się interesująca, to na pewno ją odwiedzą, chociażby z ciekawości.



3. Podziel się z innymi sukcesami swoich klientów

Umieszczaj zdjęcia, na których widoczne są przemiany osób ćwiczących w Twoim klubie (oczywiście tylko jeśli wyrażą na to zgodę). Takie fotografie mogą zdziałać cuda! W końcu nic nas tak nie inspiruje jak ludzie, którzy osiągnęli sukces.

4. Daj klientom łatwy dostęp do ceny

Na pewno doskonale wiesz, jak irytujące jest szukanie ceny konkretnej usług w internecie, dlatego zadbaj o to, żeby Twoi klienci mogli znaleźć je zarówno na stronie internetowe, jak i w mediach społecznościowych. Udostępnij dokładne ceny wszystkich dostępnych pakietów. Umieść je też w reklamach, dzięki temu klient który w nią kliknie będzie świadomy kosztów usługi.

5. Dopasuj marketing do czasu

Wykorzystaj go na swoją korzyść, przecież kilka razy do roku zainteresowanie ćwiczeniami rośnie, dlatego postaw na reklamy właśnie w tym okresie. Takim okresem będzie najczęściej początek roku, ale również wiosna i cały okres poprzedzający wakacje. Sprawdź też w jakim czasie Twoja siłownia ma największe zainteresowanie, bo z różnych przyczyn może być ono inne niż standardowe.

Pamiętaj!

Powyżej przedstawione wskazówki mogą pomóc Twojej firmie lepiej funkcjonować, musisz jednak pamiętać, żeby dokładnie je przeanalizować i wpasować w Twoje wcześniejsze działania, ponieważ nie ma nic gorszego dla Twojej strony niż źle dopasowany fitness marketing oraz niewłaściwe pozycjonowanie,

Źródła: Worldstream, Forbes, Newsweek
Autor
Kinga Niemczewska
Ocena artykułu
5.00 - (5 głosów)
Komentarze
Dodaj komentarz
Ostrzeżenie: Uwaga na firmę o podobnej nazwie! Więcej...
Zapoznałem się