Wyższy standard skuteczności
Blog
Informacje z branży i życia firmy
Wybierz dziedzinę

Case study ze współpracy z firmą Zwinne Miasto, czyli aż 300% więcej wyświetleń dzięki SEO Cloud

Opublikowano: 14-01-2019
Czas potrzebny do przeczytania: 5:20 min
Tradycyjne pozycjonowanie nadal dobrze spełnia swoje zadanie. Jednak co zrobić w sytuacji, gdy dobranie zestawu fraz do branży - choć jest możliwe - może nie zapewnić oczekiwanych rezultatów, ponieważ użytkownicy korzystają z najróżniejszych odmian i synonimów wyrażeń? Odpowiedzią na ten problem jest SEO Cloud, w ramach którego zostaje przeprowadzona kompleksowa optymalizacja strony. Dzięki niej strona będzie miała znacząco wyższe szanse na wyświetlanie się również na wyrażenia powiązane, z długiego ogona czy kolokacje. Przekonała się o tym firma Zwinne Miasto, która po wybraniu tak elastycznego modelu pozycjonowania zapewniła swojej stronie internetowej doskonałe rezultaty:
 
 
 
Kilka słów o firmie
 
Większa mobilność dzięki hulajnogom
Firma Zwinne Miasto postawiła sobie za zdanie ułatwić poruszanie się po mieście przy pomocy hulajnóg elektrycznych oraz klasycznych. Jest to rozwiązanie nie tylko łatwe w obsłudze, ale również korzystne dla środowiska. W ten sposb rezygnujemy ze szkodliwych spalin, korzystając np. z energii elektrycznej.
 
Dostępne na stronie zwinnemiasto.pl hulajnogi umożliwiają poruszanie się po mieście nawet cztery razy szybciej niż pieszo – to doskonała propozycja dla osób zabieganych, dla których każda sekunda jest istotna. Na dodatek można połączyć ich użytkowanie z innymi środkami lokomocji, w tym tych komunikacji miejskiej, jak autobus czy tramwaj. Każdy model jest składany, lekki i dziecinnie prosty w obsłudzie – wystarczy go złożyć i rozłożyć w dogodnym momencie.
 

Filary współpracy

Jakie były oczekiwania?
Nawiązując współpracę z Sunrise System w marcu 2018 roku, Klientka jasno określiła na czym zależy jej najbardziej: zwiększeniu rozpoznawalności przede wszystkim na rynku lokalnym. Docelowo nie tylko więcej osób powinno mieć styczność z jej brandem, ale również wykazywać zainteresowanie ofertą i stroną internetową, wybierając ją spośród wyników wyszukiwania. Aby tego dokonać niezbędne było zrezygnowanie z tradycyjnego pozycjonowania, decydując się na skuteczniejszą, w tym przypadku, strategię.
 
Jakie kroki podjęliśmy?
Klientce zaproponowaliśmy dopasowaną do współczesnej wyszukiwarki Google usługę SEO Cloud, która skupia się przede wszystkim na zwiększeniu widoczności strony. Wybrano to rozwiązanie z kilku względów.
Po pierwsze, SEO Cloud doskonale radzi sobie w zmiennym środowisku algorytmicznym wyszukiwarki, dzięki czemu widoczność strony może się bezpiecznie zwiększać. Po drugie, branża Klientki jest nadal relatywnie nowa na polskim rynku, co wymaga elastycznego podejścia do użytkowników – mogą oni wpisywać różne, nawet najdziwniejsze zapytania, próbując odnaleźć produkt, który oferuje Klientka. SEO Cloud jest odpowiedzią na ten problem, zwiększając widoczność strony na zróżnicowane zapytania. Dzięki tej strategii udało nam się osiągnąć wszystko, czego oczekiwała Klientka.
 

Efekt I

Ciągle rosnąca liczba wyświetleń
W wyniku podjętych przez nas intensywnych prac nad stroną, obejmujących zarówno działania on-page, jak i off-page, z miesiąca na miesiąc coraz więcej osób miało okazję zapoznać się ze stroną internetową Klientki. Realizowaliśmy działania będące częścią opracowanego przez nas harmonogramu, a w tym kompleksową optymalizację strony, czyli między innymi poprawę kodu źródłowego witryny czy też dodanie nowych treści. Jednocześnie wykonywaliśmy liczne dodatkowe prace na podstawie regularnie kontrolowanych zachowań wyszukiwarki Google, a także korzystających z niej użytkowników. Wszelkie zmiany widoczne oraz dodatkowe działania konsultowaliśmy z Klientką, aby każda modyfikacja była dopasowana do jej bieżących potrzeb. Dzięki strategii, jaką zapewnia SEO Cloud zwiększyliśmy liczbę wyświetleń aż o 304% zaledwie w ciągu dziewięciu miesięcy!

 

Wykres prezentuje wzrost liczby wyświetleń od marca 2018 r. do listopada 2018 r. Źródło: Google Search Console
 
 
Efekt II

Zainteresowanie wywołujące kliknięcia
Użytkownicy, którym wyświetliła się strona internetowa Klientki uznali, że oferta rzeczywiście odpowiada na wpisane przez nich zapytanie. Udowadnia to, że SEO Cloud poprawia widoczność na wyrażenia dopasowane do branży oraz użytkowników wyszukiwarki. W rezultacie osiągnęliśmy aż 428% więcej kliknięć, porównując dane z marca i listopada 2018 roku.

 
Wykres prezentuje procentowy wzrost liczby klików od marca 2018 r. do listopada 2018 r. Źródło: Google Search Console
 
 
Znakomite wyniki już w dziewięć miesięcy!

SEO Cloud zwraca uwagę przede wszystkim na sposób, w jaki korzystają z wyszukiwarki Google sami użytkownicy. Jest to istotne w szczególności (choć nie tylko) w przypadku branż, które nadal należą do niszowych na rynku. Nie są jeszcze powszechnie znane wśród użytkowników co sprawia, że trudno jest przygotować sztywną listę fraz, jakie najczęściej potencjalni Klienci wpiszą, próbując odnaleźć produkty. Powoduje to powstanie nawet setek synonimów, odmian, a także wyrażeń pozornie niepowiązanych, a jednak nadal dotyczących tego samego przedmiotu. Jednak opracowane i zrealizowane przez nas elastyczne działania sprawiły, że Klientka dotarła do znacznie większej liczby osób, które rzeczywiście były zainteresowane jej ofertą.
 
„Od samego początku wiedzieliśmy, że skuteczna promocja naszej firmy będzie wymagała niestandardowego podejścia - i taki właśnie okazał się SEO Cloud, który od pierwszego miesiąca zapewniał naszej stronie internetowej więcej ruchu. Zmiany proponowane oraz wprowadzane przez pozycjonera dopasowały witrynę zarówno do wyszukiwarki Google, jak i jej użytkowników. A w rezultacie coraz więcej osób automatycznie powiązuje hulajnogi elektryczne z naszym brandem. Nie potrafimy się doczekać co jeszcze zapewni nam współpraca z Sunrise System w ramach tego modelu w najbliższych miesiącach.” – podsumowuje Anna Cwynar, właścicielka firmy Zwinne Miasto.
Autor
Alicja Janicka
Ocena artykułu
4.71 - (7 głosów)
Komentarze
#1TomekMarkowicz2019-01-22 15:59:02
Efekty w SEO widoczne mogą już być po miesiącu, jednak wszystko zależy od stosowanych przez specjalistów działań ;) Jeśli są one odpowiednie i konkurencja nie jest zbyt wysoka to efekt powinien być satysfakcjonujący bardzo szybko ;) Jak widać po waszych statystykach widać, że jeśli się chce to można osiągnąć sukces ;)
#2Alicja Janicka2019-01-31 12:49:51
Jak najbardziej się z Panem zgadzam. Efekty w SEO rzeczywiście mogą być widoczne już po jednym miesiącu - niestety, nie zawsze jest to możliwe. :) Wszystko zależy od wielu czynników, wśród których wymieniłabym między innymi rodzaj i wielkość branży, strukturę strony, a nawet obecny stan wiecznie zmiennego środowiska algorytmicznego. ;)
Dziękujemy za komentarz i docenienie naszych działań. :)
Dodaj komentarz
Ostrzeżenie: Uwaga na firmę o podobnej nazwie! Więcej...
Zapoznałem się