Ikona 03:45 min Ikona 12.12.2018

1. Interakcje

 

Wykorzystaj zaangażowanie osób, które miło spędzają czas. Kiedy są na udanych wakacjach, zwiększa się prawdopodobieństwo, że będą chcieli o tym powiedzieć swoim znajomym. Być może oznaczą się w poście na Facebooku albo napiszą kilka miłych słów na temat pobytu w recenzji. Wykorzystaj tę okazję do nawiązania relacji. Odpowiedz, podziękuj, wstaw emotikon. Pamiętaj, że zobaczy to nie tylko osoba zainteresowana, ale także wszyscy jej znajomi. Szkoda byłoby stracić taką szansę do pokazania potencjalnemu klientowi, jakie fajne miejsce tworzysz!

2. Nie za dużo tej technologii?

 

Jeśli nie jesteś osobą biegłą w obsłudze rozmaitych stron czy aplikacji, nie skupiaj się na tworzeniu profili we wszystkich możliwych serwisach. Lepsza jest jedna, dobrze wypozycjonowana strona internetowa niż wiele kont na serwisach, które są słabiej obsługiwane lub (co gorsza) stały się internetowym cmentarzyskiem. Do najpopularniejszych serwisów należy Facebook, na drugim miejscu jest Instagram, a na trzecim Twitter.

3. Dzieje się

Jeśli nie chcesz inwestować w reklamę na Facebooku wykorzystaj te narzędzia, którymi już dysponujesz. Jeżeli Twój hotel organizuje np. wyjście na nordic walking czy wycieczkę, załóż wydarzenie. Pokaż, że dzięki Twojemu biznesowi można ciekawie spędzić wolny czas. Znani z dalekich podróży blogerzy polecają tę formę jako jedną z możliwość osiągnięcia dużych zasięgów wśród osób, które jeszcze nie znają Twojej firmy.

 

4. Bądź, gdy jest źle

 

Gdy Twój klient daje w Internecie upust swojemu niezadowoleniu, nie chowaj głowy w piasek. W takich sytuacjach ważna jest reakcja. Zasada ta dotyczy zarówno wielkich, międzynarodowych brandów, jak i kameralnych pensjonatów. Odpowiadając na taki komentarz postaraj się, aby ta osoba poczuła, że naprawdę interesuje Cię przyczyna wystawienia jednej gwiazdki na Facebooku. To właśnie dzięki tym recenzjom możesz uzyskać informacje zwrotne, które przydadzą się w ulepszaniu jakości. Dlatego warto podziękować komuś za podzielenie się swoją opinią, nawet jeśli zepsuje nam ona średnią ocen. Pamiętaj jednak, że jakakolwiek ingerencja w negatywne komentarze (usuwanie, ograniczanie ich widoczności) może poważnie nadwerężyć zaufanie klientów. Internet o tym nie zapomina. Nigdy.

 

5. Blog

Daj swoim czytelnikom możliwość poznania Twojego biznesu bliżej poprzez prowadzenie bloga. Regularna działalność pełna unikalnych treści (zdjęcia, filmy) to coś, czym pozytywnie wpłyniesz również na pozycjonowanie strony w Google. Projektując bloga, zadbaj też o to, by był równie dobrze widoczny na komputerze, co na urządzeniach mobilnych. Według badań pokazujących zwyczaje zakupowe w branży turystycznej millenialsów, aż 46% reprezentantów pokolenia Y dokonuje rezerwacji poprzez tablet lub smartfon. Zadbaj o to, by nie musieli się denerwować powolnym ładowaniem się treści, a przy okazji unikniesz też wysokich wskaźników bounce rate.

 

6. Wykorzystaj swoją wyjątkowość

 

Wyjątkowość (a nawet niszowość) to Twój ogromny atut w branży turystycznej. Oferujesz bezglutenowe posiłki, masz hodowlę alpak a ośrodek prowadzisz od trzech pokoleń? Idealnie. Znajdź sposób na to, by opowiedzieć klientom tę historię za pomocą mediów społecznościowych. Dzięki temu charakterystycznemu elementowi jest większe prawdopodobieństwo, że zostaniesz zapamiętany.

 

7. Grupy

 

Jednym z podróżniczych trendów ostatnich lat były podróże kobiet. Widać to w mediach społecznościowych. Jak grzyby po deszczu powstają grupy na Facebooku dla podróżniczek, podróżniczek 50+, podróżniczek z dzieckiem itd. Jeśli charakterystyczny profil Twojej działalności (patrz punkt 6), mógłby pasować do bardzo konkretnych potrzeb danej grupy to znajdź ją. Im szybciej staniesz się jej aktywnym użytkownikiem i komentatorem tym lepiej dla Ciebie.

 

Zacznij działać!

„Nawet najdalszą podróż zaczyna się od pierwszego kroku” – miał powiedzieć kiedyś chiński filozof Laozi. Skorzystaj ze wskazówek i rozpocznij swoją przygodę z budowaniem społeczności dookoła Twojej firmy. To właśnie w Internecie czeka na Ciebie mnóstwo osób, które wahają się, z których usług skorzystać podczas wakacji.

Źródła: Jetsetter; Internet Marketing Inc.; Webcertain; The Village Journal; Travel with Val; Medium

 

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:
Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Marketing internetowy Ikona 04:35 min 22.01.2019 Prawdopodobnie na tak postawione pytanie Asystent Google Wam nie odpowie albo udzieli wymijającej odpowiedzi. Jednak sam fakt, że możecie z nim porozmawiać po polsku to już naprawdę coś! To niewątpliwie duży krok w kierunku zastosowania sztucznej inteligencji w codziennym życiu przy wykorzystaniu rodzimej mowy. Do tej pory był to anglojęzyczny przywilej. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Marketing internetowy Ikona 02:55 min 25.01.2019 Google nie oferuje nagrody za 5 miliardów wyszukiwań! Nie daj się zwieść profesjonalnemu wyglądowi wyskakujących okien ani manipulacjom emocjonalnym, takim jak efekt konfetti. Nie otrzymasz obiecanego telewizora, ale możesz ponieść spore straty. Więcej na ten temat w tekście. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 2

No votes so far! Be the first to rate this post.

Marketing internetowy Ikona 04:25 min 15.11.2018 Prowadzisz bloga? Prawdopodobnie jesteś jednym z najszczęśliwszych ludzi na świecie, ponieważ robisz to co lubisz i piszesz o tym, na czym się znasz. Gdyby tylko za chęciami i wiedzą szła jeszcze popularność wpisów, byłoby idealnie. Co zrobić, żeby Twój plan nie spalił na panewce? Jak sprawić, aby ruch na stronie był większy, a pozycje w wyszukiwarce zadowalające? Czas nieco podlansować bloga! Czytaj więcej
Polecane
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.1 / 5. Vote count: 12

No votes so far! Be the first to rate this post.

Co to jest SEO? Ikona 20:00 min 28.09.2023 Optymalizacja strony pod kątem SEO to proces długofalowy. Wymaga umieszczenia każdej nowej treści w odpowiednim miejscu struktury. Jak wesprzeć proces pozycjonowania? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.3 / 5. Vote count: 9

No votes so far! Be the first to rate this post.

Jak Skutecznie Samemu Pozycjonować Strony (SEO)? Ikona 15:00 min 28.09.2023 Skuteczne pozycjonowanie to także działania off-site, czyli takie, które wykonywane są poza samą stroną internetową. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700