Wyższy standard skuteczności
Blog
Informacje z branży i życia firmy
Wybierz dziedzinę

Większa widoczność dzięki elastycznemu podejściu - Case Study ze współpracy z firmą JULIZ

Opublikowano: 05-12-2018
Czas potrzebny do przeczytania: 5:00 min
Sukces w sieci można osiągnąć przy pomocy różnych form promocji internetowej. Co więcej, nawet jeżeli już wypracujemy pożądane wyniki, nie oznacza to, że nie może być jeszcze lepiej!  Dzięki elastyczności i otwartości na nowe propozycje możemy przekroczyć pierwotne oczekiwania. Przekonała się o tym firma JULIZ, dla której z pomocą kampanii Google Ads zapewniliśmy:



Kilka słów o firmie

JULIZ - wykonawca drewnianych domów energooszczędnych
Firma JULIZ zajmuje się budową drewnianych domów energooszczędnych. Flagowym produktem naszego Klienta są przede wszystkim domy szkieletowe, których popularność w Polsce dopiero rośnie. Realizowane są dwa rodzaje standardów wykończeń budynków: standardowy Thermo Midi oraz - bardziej kompleksowy i zaawansowany - Thermo Maxi.

Jedną z wielu zalet firmy jest zaprezentowanie darmowego projektu indywidualnego, który inwestor może dowolnie zmodyfikować, aby rezultat był w pełni dopasowany do potrzeb i oczekiwań. Choć przedsiębiorstwo posiada siedzibę w Krakowie, może przystąpić do realizacji projektu również w innych regionach Polski.
 

Filary współpracy

Jakie były oczekiwania?
Współpraca Sunrise System z firmą JULIZ w zakresie pozycjonowania rozpoczęła się w czerwcu 2015 roku - Klientowi zależało przede wszystkim na lepszej widoczności wybranych fraz, co w rezultacie miało się przełożyć na pozyskanie większej liczby nowych klientów. Istotne były przede wszystkim wyrażenia związane z główną działalnością Klienta, które miały dotrzeć do osób zainteresowanych skorzystaniem z usług JULIZ w najbliższej okolicy firmy.
 
Jakie kroki podjęliśmy?
Od pierwszego dnia zespół Sunrise System przystąpił do intensywnej pracy nad wypracowaniem wysokich pozycji. W ciągu roku wdrożyliśmy wiele zmian optymalizacyjnych, a także przeprowadzaliśmy regularne analizy nie tylko samej witryny, ale również zmian zachodzących w zmiennym środowisku algorytmicznym. Właśnie w wyniku tych analiz zauważyliśmy, że inna forma promocji firmy w Internecie może sprawdzić się lepiej. Dzięki elastycznemu podejściu Klienta udało się nam wspólnie podjąć decyzję, że od października 2016 roku rozpoczniemy współpracę w zakresie linków sponsorowanych w środowisku Google Ads (ex- Google Adwords).
 
Po rozpoczęciu współpracy w ramach Google Ads nasz certyfikowany specjalista przygotował propozycję kompleksowej kampanii linków sponsorowanych. Wybraliśmy wyrażenia kluczowe, które są najpopularniejsze w branży klienta i przynoszą firmie największe zyski, kierując reklamy do potencjalnych klientów z całej Polski. Przeprowadziliśmy też liczne dodatkowe analizy w czasie trwania kampanii. Miały one na celu weryfikację zmieniających się zachowań i potrzeb użytkowników tak, aby prowadzone działania dla naszego Klienta mogły nieustannie zapewniać doskonałe rezultaty. W bardzo krótkim czasie przekonaliśmy się, że zmiana strategii okazała się strzałem w dziesiątkę.
 

Efekt I

Większa i skuteczna widoczność
Dzięki kampanii linków sponsorowanych osiągnęliśmy to, co dla Klienta było najistotniejsze: zwiększenie widoczności strony na wyrażenia kluczowe dotyczące głównej działalności firmy JULIZ. Nie była ona jednak wyłącznie większa - była również skuteczna! Przygotowane przez nas reklamy zachęciły użytkowników do kliknięć, których liczba w ciągu prawie dwóch lat współpracy w środowisku Google Ads tylko rosła! Porównując pierwszy i ostatni miesiąc liczba kliknięć zwiększyła się aż o ponad 130%!
 
Nasze dogłębne analizy oraz znajomość środowiska zewnętrznego, jakim jest Google, jak i elastyczne podejście naszego Klienta sprawiło, że wypracowaliśmy CTR, czyli stosunek między liczbą wyświetleń a kliknięć, na poziomie średnio 15,47% w miesiącu, osiągając nawet wartość sięgającą prawie 25%!
 

Wykres prezentuje wskaźnik CTR od października 2016 r. do września 2018 r. Źródło: Google Search Console
 
 
Efekt II

Zmniejszenie kosztów, nie zmniejszając sukcesu
Nasze opracowanie przemyślanej kampanii linków sponsorowanych, jej nieustanne kontrolowanie i w razie potrzeby modyfikowanie, zapewniło nie tylko doskonałą widoczność, ale również zmniejszenie średniego CPC (kosztu za kliknięcie) o aż 40%! Prościej ujmując oznacza to, że we wrześniu 2018 roku dotarcie do klienta, czyli koszt za potencjalną konwersję, wynosił o niemal połowę mniej. W tym samym budżecie ponad 400 użytkowników więcej odwiedzało witrynę w miesiącu.
 
Wykres prezentuje CPC w ramach kampanii linków sponsorowanych od października 2017 r, do września 2018 r. Źródło: Google Search Console
 

Zmiana strategii = osiągnięty cel

Prowadzone prace nad widocznością domeny www.juliz.pl w Internecie udowadniają, że pożądane rezultaty można osiągnąć zmieniając formę promocji. W przypadku tak wymagających, ogólnych wyrażeń nieoceniona okazała się kampania linków sponsorowanych, która pomogła dotrzeć do nowych klientów, zachęcając ich do zapoznania się z ofertą Klienta.
 
„Już od pierwszego miesiąca trwania kampanii AdWords zauważyłem zwiększone zainteresowanie naszą stroną internetową. Przyznam, że właśnie to zachęciło mnie do modyfikacji - chciałem przetestować czy wprowadzenie zmian w wyrażeniach czy stawce zapewni lepsze wyniki. Wspomogły mnie w tym konsultacje ze specjalistą z Sunrise System. Dyskutując i wspólnie analizując możliwości udało nam się wypracować skuteczną kampanię, przynoszącą nam bardzo fajne efekty biznesowe. Zdecydowanie polecam Sunrise System wszystkim osobom, którym zależy na lepszej widoczności w Internecie” - podsumowuje współpracę Paweł Szczepanek, właściciel firmy JULIZ.
Autor
Alicja Janicka
Ocena artykułu
5.00 - (5 głosów)
Komentarze
Dodaj komentarz
Ostrzeżenie: Uwaga na firmę o podobnej nazwie! Więcej...
Zapoznałem się