Wyższy standard skuteczności
Blog
Informacje z branży i życia firmy
Wybierz dziedzinę

Dlaczego Twój content marketing nie działa?

Opublikowano: 13-11-2018
Czas potrzebny do przeczytania: 4:15 min

Chyba nie musimy nikogo przekonywać, jak ogromną rolę w pozycjonowaniu strony internetowej i nie tylko odgrywa marketing treści. Coraz więcej osób zaczyna doceniać jego znaczenie. Niektórzy twierdzą, że to banalnie proste i do tworzenia content marketingu nie potrzebują pomocy specjalistów. Niestety, nieumiejętne tworzenie i dystrybuowanie treści raczej nie przyniesie żadnych korzyści. Można nawet pokusić się o stwierdzenie, że błędy w content marketingu mogą zaszkodzić Twojej stronie internetowej oraz wizerunkowi Twojej firmy. Co może pójść źle? Zebraliśmy kilka najczęściej popełnianych błędów.

 



1. 
Brak optymalizacji pod kątem SEO

Znasz się na tym, co oferujesz swoim klientom i dlatego jesteś przekonany, że Twoje opisy są najlepsze? Częściowo masz rację. Ale nie do końca. Dobry tekst na stronę internetową cechuje się nie tylko dużą wartością merytoryczną, ale też optymalizacją pod kątem SEO. Dlatego nie możesz zapomnieć o takich kwestiach jak właściwy dobór słów kluczowych, na które chcesz pozycjonować swoją stronę oraz ich odpowiednie wykorzystanie w tekście – z tym często pojawia się problem, teksty bywają mocno przesycone wybraną frazą, co fatalnie wpływa na pozycjonowanie strony. Nie lubią tego zarówno użytkownicy, jak i roboty Google. Nie bagatelizuj też tagów description oraz title.



2. Nachalne przekazy

W każdym tekście na blogu, w każdym opisie kategorii czy poście na Facebooku skupiasz się na reklamie. Stajesz się niczym nachalny akwizytor, który uparcie namawia do dokonania transakcji i który swoim zachowaniem tylko zniechęca potencjalnego klienta. Postaw na umiar. Stosuj język korzyści, zaciekaw swoją ofertą, ale nie twórz nachalnych przekazów, których jedynym celem jest nakłonienie do kupna! Twórz treści nie tylko bezpośrednio, ale i pośrednio związane z Twoją ofertą (np. wszelkiego rodzaju poradniki).

 

3. Brak persony

Niby wiesz, co piszesz, ale nie wiesz, do kogo piszesz. Nic dziwnego, że Twoje teksty nie przemawiają do użytkowników. Dlatego zanim zaczniesz swoją przygodę z content marketingiem, poznaj swoich odbiorców i ich potrzeby. Dzięki temu dowiesz się, czego oczekuje Twój odbiorca. Dopiero wtedy możesz dopasować treści do persony. Ustalenie grupy docelowej pozwoli na tworzenie wartościowych, a tym samym przystępnych tekstów.



4. Słaba dystrybucja treści

Poświęcasz czas swój lub zatrudnionego copywritera na napisanie tekstów, wrzucasz je na stronę i… I nic. Teksty lądują na stronie i na tym kończy się ich „kariera”. Liczysz na to, że to wystarczy? Niestety, musimy Cię rozczarować. Tworzenie wartościowych treści to dopiero połowa sukcesu. Bo jaki pożytek przynosi tekst, o którym nikt nie wie? Dlatego tak ważna jest odpowiednia dystrybucja treści. Wrzuć link do nowego artykułu na przykład w poście na Facebooku czy Twitterze. Zachęć użytkowników do dzielenia się linkiem wśród znajomych bądź na innych blogach.



5. Brak zaplanowanej strategii działania

W sumie to cały czas coś robisz. Masz głowę pełną różnych pomysłów. I każdy wydaje Ci się genialny. Dlatego każdy z nich wprowadzasz w życie. Chcesz dobrze, a wychodzi jak zwykle… W czym tkwi błąd? W braku spójnej strategii. Tak do końca nie wiadomo, co chcesz osiągnąć swoimi działaniami – brak bowiem jednolitego przekazu i konsekwencji działań. Jednym słowem – chaos. Ustal główny cel swoich działań, język (specjalistyczny albo prosty), personę oraz harmonogram działań krok po kroku. I tego się trzymaj!



6. Brak monitorowania wyników

Widzisz, że coś nie działa tak jak powinno, a jednak nie wyciągasz wniosków? Jak to mawiał Albert Einstein: „Szaleństwem jest robić wciąż to samo i oczekiwać różnych rezultatów”. Słyszałeś o takich narzędziach jak na przykład Google Analytics? Jeśli nie, pora nadrobić zaległości! W końcu, by sprawdzić, co poszło nie tak, potrzebna jest rzetelna i wiarygodna analiza. Nie snuj domysłów – postaw na analitykę, dzięki której dowiesz się, co się sprawdza, a co jest przysłowiowym „strzałem w kolano”.

 


Teraz czas na chwilę refleksji i krótki rachunek sumienia. Popełniasz któryś z wyżej wymienionych grzeszków przeciw content marketingowi? Jeśli tak, masz już odpowiedź, dlaczego marketing treści nie działa. Teraz pora na wyciągnięcie wniosków i postanowienie poprawy. Nie wiesz, jak się za to zabrać? Zamiast tracić czas i nerwy powierz to zadanie specjalistom. Dobry copywriter będzie wiedział co zrobić, by wybić Twoją stronę internetową na wyższe pozycje w wynikach wyszukiwania Google!

 

Źródła: Doświadczenia własne; Search Engine Land

Autor
Michalina Jaśniewska
Ocena artykułu
5.00 - (7 głosów)
Komentarze
#1Afterweb2018-11-15 13:51:52
bardzo ciekawe ! ;)
#2Izabela Amza2018-11-19 16:43:04
Wartościowe podsumowanie podstawy content marketingu :)
Dodaj komentarz
Ostrzeżenie: Uwaga na firmę o podobnej nazwie! Więcej...
Zapoznałem się