Wyższy standard skuteczności
Blog
Informacje z branży i życia firmy
Wybierz dziedzinę

Ktoś inny zweryfikował moją firmę na Mapach Google

Opublikowano: 07-11-2018
Czas potrzebny do przeczytania: 9:10 min
Niektórzy właściciele firm mogą zauważyć, że już posiadają wizytówkę na Mapach Google, ale nie mają do niej dostępu. Przyczyn takiej sytuacji może być wiele, a w tym:
  •   nie pamiętamy, na którym koncie została założona wizytówka,
  •   nie mamy dostępu do konta, na którym została założona,
  •   nie mamy kontaktu z byłym pracownikiem lub agencją, która stworzyła wpis naszej firmy,
  •   nie wiemy kto i kiedy założył wizytówkę.



 



Uwaga! Na Mapach Google wyświetlają się również wizytówki niezweryfikowane! Oznacza to, że nie znajdują się na żadnym koncie, a zamiast odzyskiwania własności, należy rozpocząć proces przejmowania. Wystarczy kliknąć w „Zgłoś prawo do tej firmy” i (po ewentualnym zalogowaniu się na dowolne konto) wypełnić wszystkie pola.

Pełna wersja grafiki dostępna po kliknięciu!
 
 

Przeszukiwanie dostępnych kont



Zanim rozpoczniemy proces odzyskiwania dostępu do wizytówki warto najpierw sprawdzić wszystkie konta, do których posiadamy login i hasło, logując się na stronie:
 
Jeżeli zobaczymy poniższy widok oznacza to, że znaleźliśmy zaginiony wpis firmy:

  Źródło: Google Moja Firma + edycja
Pełna wersja grafiki dostępna po kliknięciu!

Oczywiście możemy zobaczyć więcej wizytówek, a także inną informację w kolumnie „Stan”, jak na przykład:
  • Nieopublikowana - wpis nie wyświetla się na Mapach Google, wymaga weryfikacji. Nie jest to konto, którego poszukujemy
  •   Oczekuje na sprawdzenie - we wpisie zostały wprowadzone zmiany, które są nadal weryfikowane przez Google. Oznacza to, że wpis może już wyświetlać się na Mapach Google (a tym samym być tym, którego poszukiwaliśmy), ale nie musi. Warto dodatkowo kliknąć w ten wpis i sprawdzić czy widoczny jest następujący boks:
 
  •   Wyłączona - wpis został zablokowany (np. za nieprzestrzeganie wytycznych Google). Zazwyczaj oznacza to, że wpis nie wyświetla się na Mapach Google i należy przeszukać pozostałe konta
 
Jeżeli na pewno na żadnym z kont nie znajduje się poszukiwana wizytówka firmy, należy przystąpić do procesu odzyskiwania własności.


 

Proces odzyskiwania własności



Wizytówki na Mapach Google można podzielić na dwie główne kategorie:



Wizytówka posiada pełny adres


 
Najpierw należy przejść na stronę http://business.google.com/add i, jeżeli zajdzie taka potrzeba, zalogować się (na dowolne konto, do którego posiadamy dostęp). Następnie należy wpisać nazwę firmy - w tej postaci, jaka jest ona widoczna w istniejącej wizytówce na Mapach Google.

Google powinno podczas wpisywania samodzielnie zasugerować właściwy wpis w wynikach wyszukiwania. Wybierzmy go.
 


Źródło: Google Moja Firma + edycja
Pełna wersja grafiki dostępna po kliknięciu!


Klikamy „Dalej”, w miarę możliwości nie poprawiając żadnej z informacji - dzięki temu mamy pewność, że odzyskujemy własność istniejącego wpisu. Po wypełnieniu wszystkich danych można otrzymać informację, kto jest właścicielem wpisu.

Wówczas Google okazuje krótki komunikat wskazujący adres mailowy, który jest obecnie właścicielem wpisu. Dla zachowania bezpieczeństwa i prywatności danych jest on jednak w większej części ukryty. Już taka informacja może pomóc nam zidentyfikować konto, na którym znajduje się wizytówka.


Źródło: Google Moja Firma
Pełna wersja grafiki dostępna po kliknięciu!

 
Jeżeli nadal nie wiemy, gdzie znaleźć wpis, wystarczy wybrać opcję „Poproś o dostęp”. Następnie wystarczy wypełnić formularz:
 
 
 
Źródło: Google Moja Firma + edycja

Pełna wersja grafiki dostępna po kliknięciu!


Po wypełnieniu wszystkich pól do właściciela zostanie wysłana wiadomość, w której znajdą się dane z formularza. Oprócz tego mail będzie zawierał link do strony, gdzie właściciel może zaakceptować lub odrzucić prośbę o dostęp. Ma na to siedem dni.
 
 

Źródło własne + edycja

Pełna wersja grafiki dostępna po kliknięciu!
 
O akceptacji lub odrzuceniu zostaniemy poinformowani mailowo. W przypadku zignorowania naszej prośby nie otrzymamy żadnej wiadomości.

Jeżeli właściciel zaakceptuje prośbę, będziemy mogli zarządzać wpisem z poziomu naszego konta.
Jeżeli prośba została całkowicie zignorowana Google cofnie weryfikację pierwotnego wpisu, udostępniając możliwość ponownego przeprowadzenia weryfikacji. Aby to mogło nastąpić należy po 7 dniach od wysłania prośby zalogować się na konto i wybrać nową opcję "Zweryfikuj" lub "Zgłoś roszczenie".
Jeżeli prośba została odrzucona możemy odwołać się od decyzji, kontaktując się bezpośrednio z konsultantem Google.
 
 

Wizytówka nie posiada pełnego adresu



Na stronie http://business.google.com/add logujemy się na dowolne konto i wpisujemy nazwę firmy, która widoczna jest w wizytówce, do której chcemy uzyskać dostęp. Google zasugeruje właściwy wpis już podczas wypełniania danych - należy w niego kliknąć.
 
 
Ź
ródło: Google Moja Firma + edycja
Pełna wersja grafiki dostępna po kliknięciu!

Gdy dojdziemy do etapu, w którym mają zostać wpisane dane adresowe zobaczymy puste pola. Nic dziwnego - adres we wpisie jest przecież ukryty. W związku z tym samodzielnie wpisujemy dane, zgodnie ze stanem rzeczywistym.
 
Po zakończeniu uzupełniania danych otrzymamy możliwość weryfikacji wizytówki, np. przy pomocy kartki pocztowej lub poprzez SMS. Niezależnie od wybranej metody, zanim przystąpimy do dalszych prac, musimy otrzymać kod weryfikacyjny. W przypadku kartki pocztowej może to zająć nawet do trzech tygodni.
 
Jeżeli już otrzymaliśmy kod, należy ponownie zalogować się na konto (na stronie https://www.google.pl/business/), poprzez które rozpoczęliśmy proces odzyskiwania własności wpisu.
Obok wpisu powinna pojawić się opcja „Wpisz kod weryfikacyjny” - po kliknięciu w nią przechodzimy do okna, gdzie można wpisać dane i zakończyć weryfikację.
 

 Źródło: Google Moja Firma + edycja
Pełna wersja grafiki dostępna po kliknięciu!


Źródło: Google Moja Firma

Pełna wersja grafiki dostępna po kliknięciu!


Po zakończeniu weryfikacji zauważymy, że wizytówka została oznaczona jako duplikat. Wraz z tym komunikatem udostępniony zostanie przycisk „Poproś o dostęp”. Wówczas wystarczy postępować zgodnie z wcześniejszą instrukcją.
 

Źródło: Google Moja Firma

Pełna wersja grafiki dostępna po kliknięciu!
 

Dodatkowe informacje



1. Czasami od razu po wypełnieniu wszystkich informacji dotyczącej wizytówki otrzymujemy możliwość przeprowadzenia ponownej weryfikacji wpisu, bez konieczności wysyłania prośby o dostępy. Wówczas wystarczy wybrać najodpowiedniejszą metodę uzyskania kodu weryfikacyjnego.

2.  Najczęściej spotyka się następujące formy weryfikacji wizytówki:
  •   przy pomocy kartki pocztowej - zostanie ona wysłana na adres znajdujący się we wpisie, do którego chcemy uzyskać dostęp,
  •   SMS lub automat telefoniczny - kod zostanie podany w wiadomości lub podczas odsłuchania monologu automatu Google,
  •   mailową - zostanie wysłana wiadomość na adres mailowy,
  •   wideo - wideoczat z konsultantem Google.

3.  Niezależnie od rodzaju wizytówki, aby odzyskać do niej dostęp niezbędne jest posiadanie adresu mailowego powiązanego z kontem Google. Nie musi to być @gmail.com, może to być każdy inny @ - wystarczy postępować zgodnie z instrukcją zamieszczoną w Dziale Pomocy Google.

4. Podczas odzyskiwania własności nie kierujemy się rzeczywistymi danymi firmy, a tymi znajdującymi się w zweryfikowanej wizytówce. Nieprzestrzeganie tego może wiązać się z utworzeniem nowego wpisu, który Google po weryfikacji automatycznie oznaczy jako duplikat. W rezultacie nie będzie się on wyświetlał na Mapach Google, a my nadal nie będziemy mieć dostępu do istniejącej wizytówki.

5. Czasami w wyjątkowych sytuacjach można otrzymać automatyczny dostęp do wizytówki bez potrzeby wykonywania żadnych dodatkowych działań (jak prośba o dostęp czy ponowna weryfikacja). Często odbywa się to na podstawie konta Google Search Console.


Pełna wersja grafiki dostępna po kliknięciu!
 





 Obecnie każde przedsiębiorstwo, któremu zależy na obecności w sieci oraz na promocji swojej działalności lub/i witryny w Internecie (obejmuje to rówież pozycjonowanie), powinno posiadać wizytówkę na Mapach Google. Jej znaczenie jest ogromne, a z upływem czasu będzie się tylko zwiększać - w końcu z platformy korzysta miesięcznie już miliard użytkowników!

Zamieszczone powyżej informacje udowadniają, że nawet w skrajnych sytuacjach, gdy np. osoba „blokuje” możliwość zarządzania wpisem waszej firmy i tak będziecie mogli ją przejąć. Jeżeli posiadacie odpowiednie uprawnienia (np. jesteście właścicielem firmy, jej pracownikiem czy też agencją uprawnioną do wykonywania takich działań) macie pełne prawo do otrzymania dostępu do wizytówki waszej firmy na Mapach Google. A dzięki niej będziecie mogli zaktualizować wszystkie dane tak, aby mogły wspierać pozycjonowaną stronę.

Dodatkowe informacje na ten temat, w tym postępowanie w przypadku kont zweryfikowanych zbiorczo, można znaleźć w oficjalnym artykule Działu Pomocy Google.
Autor
Alicja Janicka
Ocena artykułu
5.00 - (8 głosów)
Komentarze
#1SkiTenis2018-11-07 16:12:33
Google Moja Firma to świetne narzędzie, szczególnie jeżeli chcemy poprawić wyniki wyszukiwań lokalnie. Im więcej działamy na GMF tym lepsze rezultaty osiągniemy. Sam od ponad roku wykorzystuję GMF do mojego sklepu internetowego, co tydzień dodaję nowy wpis i na bieżąco dodaję nowe zdjęcia i aktualizuję informacje.
Działa świetnie polecam ;)
Dodaj komentarz
Ostrzeżenie: Uwaga na firmę o podobnej nazwie! Więcej...
Zapoznałem się