Wyższy standard skuteczności
Blog
Informacje z branży i życia firmy
Wybierz dziedzinę

Jak cię widzą, tak cię piszą – jak tworzyć teksty na stronę główną?

Opublikowano: 17-09-2018
Czas potrzebny do przeczytania: 4:00 min
Wyobraź sobie, że Twój szef poprosił Cię, abyś odwiedził dwie restauracje i ocenił ich obsługę oraz wystrój. Wchodzisz do pierwszej z nich, a tam widzisz puste krzesła, ciemne, ponure wnętrze, a wokół nie widać żadnego kelnera. Chyba nie chcesz zostać tam dłużej?

Zniesmaczony i nieco zrezygnowany wchodzisz do drugiej restauracji. Już kilka sekund po Twoim wejściu wyszedł Ci naprzeciw uśmiechnięty kelner i zaprosił do wolnego stolika. Wnętrze lokalu było jasne, czyste i udekorowane zdjęciami potraw, od których stawałeś się głodny. Ledwo się obejrzałeś, a już na Twoim stoliku leżało menu. No cóż, restauracja zrobiła tak dobre wrażenie, że może jednak coś zamówisz?

Mimo że specjalnością restauracji jest dobre jedzenie, to jednak pierwsze wrażenie zadecydowało o tym, że wyszedłeś z pierwszego lokalu i pozostałeś w drugim.

Dlaczego o tym piszemy?





Taka sama sytuacja występuje w przypadku witryn internetowych – to strona główna jest wizytówką danej firmy i często to, co się na niej znajduje, może zachęcić lub zniechęcić potencjalnego klienta do zakupu produktów czy usług.

Nawet jeśli zainwestujesz w pozycjonowanie Twojej witryny, lecz nie stworzysz przystępnej i atrakcyjnej dla odbiorcy strony głównej, użytkownicy będą wchodzić na stronę internetową, ale nie zwiększy to współczynnika sprzedaży oferowanych przez Ciebie produktów.

Bardzo istotnym elementem strony głównej jest odpowiednio dobrany tekst. Jakie są zasady tworzenia tego typu contentu? Poniższe porady i przestrogi z pewnością pomogą Ci napisać idealny i angażujący wstęp do witryny!





Co robić?

1. Przyciągnij uwagę klienta! - Nudny początek tekstu sprawi, że nikt nie skończy czytać nawet pierwszego akapitu. Pierwsze zdania powinny zaskoczyć klienta lub odnieść się do jego uczuć. Na naszym blogu możecie dowiedzieć się, jak przyciągnąć odbiorcę pierwszym zdaniem tekstu. Będzie ono świetnym wstępem do dalszych akapitów.

2. Możesz wykorzystać storytelling – jest to niezwykle atrakcyjna metoda zaciekawienia klienta. Świetnym pomysłem będzie stworzenie historii opowiadającej o początkach Waszej działalności lub osobie, która miała problem i dzięki trafieniu na stronę Waszej firmy znalazła jego rozwiązanie. Pamiętaj – storytelling ma ogromną siłę oddziaływania na odbiorcę!

3. Zwróć uwagę na elementy, które wyróżniają Cię spośród konkurencji – darmowa dostawa, gratisy, a może regularne promocje? Tego typu wzmianki z pewnością zapadną w pamięć potencjalnego klienta, a może i zadecydują o tym, że skorzysta on właśnie z Twoich usług? Bez wątpienia sprawią, że użytkownik będzie kojarzył profit z Twoją firmą, dzięki czemu zapamięta ją na dłużej.

4. Miej świadomość, do kogo piszesz – zanim podejmiesz się pisania tekstu na stronę główną pomyśl, kto najczęściej będzie odwiedzał Twoją witrynę. Portret potencjalnego klienta będzie cenną wskazówką do tego, by stworzyć atrakcyjny content.





Czego nie robić?

1. Nie twórz kolejnej podstrony ofertowej – na to masz wiele innych miejsc. Na stronie głównej powinieneś oczywiście wspomnieć o tym, czym zajmuje się Twoja firma, jednak nie powinno to być sensem całego tekstu! Skup się raczej na tym, czego oczekuje od Ciebie odbiorca.

2. Nie twórz zbyt długich tekstów – ściana tekstu, nawet jeśli jest dobrze sformatowana, nie będzie zachęcać użytkowników do przeczytania. Pamiętaj, że oprócz standardowego tekstu powitalnego możesz także przygotować kilka krótszych, osobnych tekstów, prowadzących bezpośrednio do poszczególnych podstron ofertowych.

3. Nie ulegaj pokusie zbytniej abstrakcji – mimo że tekst na stronie głównej powinien być wprowadzający i zapraszający do dalszych poszukiwań w obrębie witryny, musi zawierać także kilka konkretnych informacji. Po jego przeczytaniu użytkownik powinien być zaciekawiony ofertą, ale także dodatkowymi, atrakcyjnymi dla niego informacjami, np. unikalnymi wzorami odzieży renomowanego producenta czy asortymencie części rowerowych, używanych przez profesjonalnych kolarzy.





Pamiętaj! Samo pozycjonowanie Twojej strony nie przełoży się na zwiększenie sprzedaży Twoich produktów i usług, jeśli nie zachęcisz klientów do skorzystania z Twojej oferty. Strona główna jest idealnym miejscem, aby zainteresować użytkowników, zachęcić ich do pozostania na witrynie i oczywiście zakupu produktów lub usług.


Źródła:  Nickusborne;  doświadczenia własne
Autor
Anna Grubich
Ocena artykułu
5.00 - (3 głosy)
Komentarze
Dodaj komentarz
Ostrzeżenie: Uwaga na firmę o podobnej nazwie! Więcej...
Zapoznałem się