Ikona 2:50 min Ikona 06.09.2018

Czy i jak poradniki wpływają na pozycjonowanie

Z biegiem czasu, dla wielu osób Internet stał się podstawowym źródłem informacji oraz przestrzenią, w której poszukuje się porad i odpowiedzi na nurtujące pytania. Świadczy o tym fakt, że wiele fraz wpisywanych w okno wyszukiwarki zaczyna się od słów dlaczego, kiedy, gdzie, co.

 

Musimy zatem stworzyć treść – odpowiedź, która da użytkownikowi poczucie, że znalazł to, czego szukał. Jednak jak sprawić, żeby spośród milionów propozycji, użytkownik wybrał akurat naszą stronę? Niemałą rolę odgrywa tu pozycjonowanie, ale są jeszcze inne metody, które pomogą przykuć uwagę zabieganego, skanującego tekst internauty.

 

Klucz do sukcesu

 

Twórcą w przestrzeni internetowej może być praktycznie każdy. Jednak nie każdy wie, w jaki sposób „wybić się” w sieci. Można to zrobić poprzez prawidłowe pozycjonowanie, jednak wiele osób tworzących treści zastanawia się, jak uczynić tekst przydatnym dla użytkownika, skoro nie wiemy, czego potrzebuje…

 

Nic bardziej mylnego! Użytkownicy często sami mówią nam, czego poszukują. Wystarczy przejrzeć komentarze na stronie internetowej oraz maile, zawierające pytania od klientów. Mogą one okazać się kluczem do sukcesu, dzięki któremu stworzymy treści będące konkretną odpowiedzią na potrzeby odbiorców.

 

Tworzenie poradnika

 

Decydując się na jego napisanie, musimy pamiętać, że tworzymy go dla osób, które poszukują rozwiązania konkretnego problemu. Warto więc skupić się właśnie na nim, bez odbiegania od tematu i zawierania zbędnych informacji. Skanujący wzrok internauty natychmiast je wychwyci, a tym samym uzna nasz tekst za nieprzydatny.

Zamiast tego, opiszmy szczegółowo problem, a następnie zaproponujmy konkretne sposoby jego rozwiązania. Zachowajmy formę, która najbardziej zadowoli użytkownika. Można ją osiągnąć w kilku krokach:
  • używaj formy osobowej –  dużo lepiej czyta się tekst, kiedy czujemy, że ktoś napisał go specjalnie dla nas,
  • zawieraj jasne instrukcje – staraj się przekazać tylko najważniejsze wiadomości, których poszukuje odbiorca, zrezygnuj ze zbędnych komentarzy i nieprzydatnych treści,
  • stosuj język użytkownika – unikaj branżowych zwrotów i górnolotnych słów, pisz w sposób jasny i przejrzysty, lecz nie infantylny,
  • zamieszczaj tytuły i nagłówki – prawidłowo napisane uporządkują logicznie tekst oraz ułatwią odbiorcy wstępne zweryfikowanie treści.

 

Czy warto pisać poradniki?

 

Treści poradnikowe są używane na stronach internetowych wielu branż. Korzystają z nich markety budowlane, sklepy odzieżowe, salony kosmetyczne itp. Dlaczego? Pozornie, przecież może się wydawać, że zamieszczanie takich wpisów nie przynosi żadnych korzyści nadawcy.

Wręcz przeciwnie! Dzięki poradnikom, możliwe jest zapoznanie potencjalnych klientów z naszą ofertą oraz przemycenie produktów i usług w nienachalny sposób, m.in. przez podlinkowanie czy przekierowanie do innych kategorii. W zależności od branży, może to wpłynąć m.in. na zwiększenie sprzedaży danych produktów czy wypromowanie marki.

 

Poza tym, tego typu treści poruszają zwykle uniwersalne tematy. Dzięki temu są one stale aktualne z punktu widzenia Google, a tym samym pozycjonowania sklepów i stron.

Źródła:  Online-learning.com; NCVO Knowhow Nonprofit; Writemysite.co.uk

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:
Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 2

No votes so far! Be the first to rate this post.

SEO Ikona 04:35 min 14.09.2018 Razem łatwiej? Oczywiście! Ta zasada odnosi się nie tylko do relacji międzyludzkich, ale i do innych aspektów życia. Wszak, nie od dziś wiadomo, że wspólnymi siłami łatwiej osiągnąć sukces. Tak jest także w przypadku działań PR (public relations) oraz SEO (serach engine optimization)... Wbrew pozorom nie mają ze sobą zbyt wiele wspólnego. Jednak z ich związku mogą zrodzić się same korzyści. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

SEO Ikona 03:55 min 02.10.2018 Czy jest tu ktoś, kto nie zna emoji czy inaczej - emotikon? To obecnie bardzo ważny trend, bez którego trudno nam wyobrazić sobie tworzenie wiadomości tekstowych, ale też postów w mediach społecznościowych czy artykułów na blogu. Wszędzie tam, gdzie interakcja z odbiorcą, wręcz muszą pojawić się emoji. Czy mogą one w takim razie wpływać na współczynnik klikalności? I jeśli tak, to w jaki sposób? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 2

No votes so far! Be the first to rate this post.

SEO Ikona 04:25 min 28.06.2018 Jednym z głównych elementów promowania strony internetowej w sieci jest pozycjonowanie. Jak wiecie, jest to złożony proces, na którego efekty trzeba będzie trochę poczekać. Zastanawiasz się na rozpoczęciem działań SEO? A może właśnie z niecierpliwością oczekujesz wzrostu pozycji swojej strony? Sprawdź zestawienie najważniejszych korzyści z pozycjonowania, które dla ciebie przygotowaliśmy. Czytaj więcej
Polecane
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.1 / 5. Vote count: 12

No votes so far! Be the first to rate this post.

Co to jest SEO? Ikona 20:00 min 28.09.2023 Optymalizacja strony pod kątem SEO to proces długofalowy. Wymaga umieszczenia każdej nowej treści w odpowiednim miejscu struktury. Jak wesprzeć proces pozycjonowania? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.3 / 5. Vote count: 9

No votes so far! Be the first to rate this post.

Jak Skutecznie Samemu Pozycjonować Strony (SEO)? Ikona 15:00 min 28.09.2023 Skuteczne pozycjonowanie to także działania off-site, czyli takie, które wykonywane są poza samą stroną internetową. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700