Wyższy standard skuteczności
Blog
Informacje z branży i życia firmy
Wybierz dziedzinę

Czy blog jest skutecznym narzędziem marketingowym dla firmy?

Opublikowano: 23-07-2018
Czas potrzebny do przeczytania: 4:25 min
Do tej pory myślałeś, że blog jest dobry do realizowania hobby? Sądziłeś, że to rozwiązanie dla tych, którzy poszukują sposobu na uwolnienie swojej kreatywności? Nie tylko! Blog firmowy może być skutecznym narzędziem w kampanii marketingowej firmy. Odkrywamy na jakich płaszczyznach reklamowych się sprawdza i podpowiadamy, jak warto działać, by przyniósł oczekiwane skutki.

 
Przestrzeń dla tworzenia contentu




Nie raz i nie dwa pisaliśmy, że content is king! Jednak nie zawsze strona internetowa oferuje odpowiednią przestrzeń na wprowadzenie dużej ilości contentu. Może być to uwarunkowane czynnikami:

  • technicznymi – Twój szablon może mieć ograniczoną liczbę znaków dla artykułów bądź innych konkretnych elementów strony.
  • estetycznymi – Przewidujesz określony wygląd podstron z produktami, kategoriami, itp. Owszem chcesz umieścić na nich opis, ale długi artykuł może być zbyt przytłaczający w takim miejscu bądź zbyt szczegółowy, jak np. dla ogólnej kategorii produktów.
  • merytorycznymi – Chcesz budować wizerunek profesjonalisty i dzielić się ze swoimi odbiorcami wiedzą oraz wskazówkami z branży. Na stronie głównej, o firmie, czy w kategorii produktowej nie warto umieszczać artykułów tematycznych, ponieważ merytorycznie nie będą odpowiadały charakterystyce wskazanych podstron.

Blog daje dużą przestrzeń dla wartościowego contentu firmowego. Właśnie w tym miejscu możesz umieszczać artykuły branżowe, związane z działalnością Twojego biznesu, a także treści okołotematyczne.
 

Wsparcie dla pozycjonowania Twojej strony



W marketingu internetowym popularnym rozwiązaniem, które wspiera promocję firmy jest pozycjonowanie bloga! Ogromnym jego wsparciem jest natomiast wartościowy content. Należy przy tym pamiętać, że składają się na niego zarówno fotografie, wykresy, tabele, a także teksty. Artykuł na blogu może przyczynić się do poprawy pozycji Twojej strony internetowej w organicznych wynikach wyszukiwania. W jaki sposób?
 
Wysokiej jakości content (tworzony zgodnie ze wskazówkami dla webmasterów) jest postrzegany przez algorytmy wyszukiwarki Google jako użyteczny dla odbiorców. Dlatego strony z wartościowym contentem rankingują wyżej w wynikach wyszukiwania. Oznacza to większą liczbę wyświetleń i kliknięć dla danej strony. W praktyce Twój blog stanie się bardziej rozpoznawalny wśród użytkowników, a przez to stanie się miejscem, z którego warto będzie pozyskiwać linki.

Odnośniki są bowiem jednym z ważniejszych elementów wpływających na pozycjonowanie. Pozyskiwanie tzw. naturalnych, wysokiej jakości linków do Twojej strony może wpływać na osiągnięcie wysokich pozycji strony internetowej.
 

Jeżeli Twój blog będzie wysoko w wynikach wyszukiwania, a w zawartych w nim artykułach wprowadzisz linki odnoszące do Twojej strony internetowej, to w ten sposób Twoja strona internetowa zyska naturalne, wysokiej jakości linki.



Platforma do komunikacji z odbiorcami 


Współcześnie reklama przestała być jednostronną relacją, gdzie firma generuje do odbiorców przekaz i na tym kończy się komunikacja z Klientem. Obecnie odbiorcy oczekują lepszej komunikacji, łatwiejszej, szybszej, bardziej bezpośredniej. Blogi firmowe doskonale sprawdzają się w tej roli. Mogą być wykorzystywane do:
  • dzielenia się specjalistyczną wiedzą np. poprzez serie artykułów-poradników, postów z recenzjami, itp.,
  • do budowania pozytywnego wizerunku – np. poprzez artykuły o kulisach pracy, o jubileuszach, nagrodach, nowych produktach, itp.

Tym, co szczególnie wyróżnia blogi firmowe jako narzędzie marketingowe jest interakcyjność z Klientem. Jest to możliwe dzięki funkcji umieszczania komentarzy pod postami. W ten sposób odbiorcy mogą przekazać swoje opinie na temat artykułu na blogu. Ponadto autorzy bloga mogą udzielić odpowiedzi na wystawione komentarze. To świetna płaszczyzna wymiany opinii, a przy kopalnia pomysłów dla kolejnych postów.

Wyszukaj często powtarzające się pytania i stwórz post, w którym udzielisz wyczerpujących odpowiedzi… albo… Znajdź zagadnienia do tej pory słabo omówione i opracuj szerszą wypowiedź w postaci artykułu na blogu. 

 
Blog jest skutecznym narzędziem marketingowym dla firm, ponieważ pozwala stworzyć przestrzeń dla tworzenia wartościowego contentu oraz może być pomocny w pozycjonowaniu strony internetowego biznesu. Rzetelnie przygotowane teksty, dobre fotografie, obrazowe wykresy i inne elementy contentu wpływają także na kształtowanie wizerunku eksperta w branży. Znaczenie dla budowania autorytetu ma nie tylko wysoka jakość zawartości, ale też regularne publikowanie, odwoływanie się do opinii innych ekspertów z branży, a także udzielanie odpowiedzi na komentarze. Ponadto blog sprawdza się jako platforma do komunikacji z Klientami i budowania pozytywnych relacji z nimi.

Źródło: Search Engine Journal, doświadczenie własne, Ewa Hope, Blogi jako platforma komunikowania na przykładzie blogów uczelnianych; "Studia ekonomiczne", nr 157, R. 2013, s. 22-33; Anna Leszczuk-Fiedziukiewicz, Internet jako narzędzie kreowania wizerunku polityka, "Nowe Media. Studia i Rozprawy", nr 2, R. 2011, s. 31-54; Piotr Szamrowski, Znaczenie blogów firmowych w komunikacji między przedsiębiorstwem a klientem, "Polityki Europejskie, Finanse, Marketing", nr 9(58), R. 2018, s.513-525.
Autor
Magdalena Drajkowska
Ocena artykułu
5.00 - (6 głosów)
Komentarze
Dodaj komentarz
Ostrzeżenie: Uwaga na firmę o podobnej nazwie! Więcej...
Zapoznałem się