Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Ikona 04:25 min Ikona 23.07.2018

Do tej pory myślałeś, że blog jest dobry do realizowania hobby? Sądziłeś, że to rozwiązanie dla tych, którzy poszukują sposobu na uwolnienie swojej kreatywności? Nie tylko! Blog firmowy może być skutecznym narzędziem w kampanii marketingowej firmy. Odkrywamy na jakich płaszczyznach reklamowych się sprawdza i podpowiadamy, jak warto działać, by przyniósł oczekiwane skutki.

Przestrzeń dla tworzenia contentu

Nie raz i nie dwa pisaliśmy, że content is king! Jednak nie zawsze strona internetowa oferuje odpowiednią przestrzeń na wprowadzenie dużej ilości contentu. Może być to uwarunkowane czynnikami:

  • technicznymi – Twój szablon może mieć ograniczoną liczbę znaków dla artykułów bądź innych konkretnych elementów strony.
  • estetycznymi – Przewidujesz określony wygląd podstron z produktami, kategoriami, itp. Owszem chcesz umieścić na nich opis, ale długi artykuł może być zbyt przytłaczający w takim miejscu bądź zbyt szczegółowy, jak np. dla ogólnej kategorii produktów.
  • merytorycznymi – Chcesz budować wizerunek profesjonalisty i dzielić się ze swoimi odbiorcami wiedzą oraz wskazówkami z branży. Na stronie głównej, o firmie, czy w kategorii produktowej nie warto umieszczać artykułów tematycznych, ponieważ merytorycznie nie będą odpowiadały charakterystyce wskazanych podstron.
Blog daje dużą przestrzeń dla wartościowego contentu firmowego. Właśnie w tym miejscu możesz umieszczać artykuły branżowe, związane z działalnością Twojego biznesu, a także treści okołotematyczne.

blog

Wsparcie dla pozycjonowania Twojej strony

W marketingu internetowym popularnym rozwiązaniem, które wspiera promocję firmy jest pozycjonowanie bloga! Ogromnym jego wsparciem jest natomiast wartościowy content. Należy przy tym pamiętać, że składają się na niego zarówno fotografie, wykresy, tabele, a także teksty. Artykuł na blogu może przyczynić się do poprawy pozycji Twojej strony internetowej w organicznych wynikach wyszukiwania. W jaki sposób?

Wysokiej jakości content (tworzony zgodnie ze wskazówkami dla webmasterów) jest postrzegany przez algorytmy wyszukiwarki Google jako użyteczny dla odbiorców. Dlatego strony z wartościowym contentem rankingują wyżej w wynikach wyszukiwania. Oznacza to większą liczbę wyświetleń i kliknięć dla danej strony. W praktyce Twój blog stanie się bardziej rozpoznawalny wśród użytkowników, a przez to stanie się miejscem, z którego warto będzie pozyskiwać linki.

Odnośniki są bowiem jednym z ważniejszych elementów wpływających na pozycjonowanie. Pozyskiwanie tzw. naturalnych, wysokiej jakości linków do Twojej strony może wpływać na osiągnięcie wysokich pozycji strony internetowej.

 

Jeżeli Twój blog będzie wysoko w wynikach wyszukiwania, a w zawartych w nim artykułach wprowadzisz linki odnoszące do Twojej strony internetowej, to w ten sposób Twoja strona internetowa zyska naturalne, wysokiej jakości linki.

Platforma do komunikacji z odbiorcami

Współcześnie reklama przestała być jednostronną relacją, gdzie firma generuje do odbiorców przekaz i na tym kończy się komunikacja z Klientem. Obecnie odbiorcy oczekują lepszej komunikacji, łatwiejszej, szybszej, bardziej bezpośredniej. Blogi firmowe doskonale sprawdzają się w tej roli. Mogą być wykorzystywane do:
  • dzielenia się specjalistyczną wiedzą np. poprzez serie artykułów-poradników, postów z recenzjami, itp.,
  • do budowania pozytywnego wizerunku – np. poprzez artykuły o kulisach pracy, o jubileuszach, nagrodach, nowych produktach, itp.

 

Tym, co szczególnie wyróżnia blogi firmowe jako narzędzie marketingowe jest interakcyjność z Klientem. Jest to możliwe dzięki funkcji umieszczania komentarzy pod postami. W ten sposób odbiorcy mogą przekazać swoje opinie na temat artykułu na blogu. Ponadto autorzy bloga mogą udzielić odpowiedzi na wystawione komentarze. To świetna płaszczyzna wymiany opinii, a przy kopalnia pomysłów dla kolejnych postów.

Wyszukaj często powtarzające się pytania i stwórz post, w którym udzielisz wyczerpujących odpowiedzi… albo… Znajdź zagadnienia do tej pory słabo omówione i opracuj szerszą wypowiedź w postaci artykułu na blogu.

Blog jest skutecznym narzędziem marketingowym dla firm, ponieważ pozwala stworzyć przestrzeń dla tworzenia wartościowego contentu oraz może być pomocny w pozycjonowaniu strony internetowego biznesu. Rzetelnie przygotowane teksty, dobre fotografie, obrazowe wykresy i inne elementy contentu wpływają także na kształtowanie wizerunku eksperta w branży. Znaczenie dla budowania autorytetu ma nie tylko wysoka jakość zawartości, ale też regularne publikowanie, odwoływanie się do opinii innych ekspertów z branży, a także udzielanie odpowiedzi na komentarze. Ponadto blog sprawdza się jako platforma do komunikacji z Klientami i budowania pozytywnych relacji z nimi.

Źródło: Search Engine Journal, doświadczenie własne, Ewa Hope, Blogi jako platforma komunikowania na przykładzie blogów uczelnianych; „Studia ekonomiczne”, nr 157, R. 2013, s. 22-33; Anna Leszczuk-Fiedziukiewicz, Internet jako narzędzie kreowania wizerunku polityka, „Nowe Media. Studia i Rozprawy”, nr 2, R. 2011, s. 31-54; Piotr Szamrowski, Znaczenie blogów firmowych w komunikacji między przedsiębiorstwem a klientem, „Polityki Europejskie, Finanse, Marketing”, nr 9(58), R. 2018, s.513-525.

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:
Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.8 / 5. Vote count: 5

No votes so far! Be the first to rate this post.

Jak tworzyć angażujące treści? Ikona 06:25 min 31.07.2018 Dobrą robotę copywritera poznasz po treści zorientowanej na potrzebach odbiorcy. Tylko taki content będzie angażujący, a więc pomoże osiągnąć cel, na którym zależy właścicielowi strony internetowej. Cele te mogą być różne: sprzedaż produktu, polubienia, komentarze, udostępnienia, wzrost ruchu, kliknięcia, konwersje itd. Dziś podpowiadamy, jak podkręcić content, aby był bardziej angażujący. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 2

No votes so far! Be the first to rate this post.

Marketing internetowy Ikona 05:05 min 08.08.2018 Pisać, nie pisać? Jeśli myślisz, że copywriter bez wahania podejmie się każdego zlecenia - jesteś w błędzie. I nie chodzi tutaj o umiejętności bądź też ich brak. Wszak, dobry copywriter napisze dobry tekst na każdy temat i dopasowany do każdej persony. Dylemat pojawia się wtedy, gdy trzeba napisać tekst wątpliwy pod względem etycznym czy też prawnym. Co wtedy? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Posłuchaj, co Ci powiem – podcast to pomysł na Twój blog! Ikona 04:25 min 18.07.2018 Pamiętasz jeszcze, co to podcast? Audycje dźwiękowe na szczęście nie przeszły do lamusa. Potwierdzają to zresztą badania – według Forbesa młodzi internauci coraz chętniej sięgają po treści audio dostępne w sieci. Czas więc przypomnieć sobie, czym jest podcast i dlaczego warto zainwestować nieco czasu i pomysłów na to, aby jeszcze mocniej zaznaczyć swoją obecność w blogosferze. Czytaj więcej
Polecane
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4 / 5. Vote count: 11

No votes so far! Be the first to rate this post.

Co to jest SEO? Ikona 20:00 min 28.09.2023 Optymalizacja strony pod kątem SEO to proces długofalowy. Wymaga umieszczenia każdej nowej treści w odpowiednim miejscu struktury. Jak wesprzeć proces pozycjonowania? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.3 / 5. Vote count: 9

No votes so far! Be the first to rate this post.

Jak Skutecznie Samemu Pozycjonować Strony (SEO)? Ikona 15:00 min 28.09.2023 Skuteczne pozycjonowanie to także działania off-site, czyli takie, które wykonywane są poza samą stroną internetową. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700