Wyższy standard skuteczności
Blog
Informacje z branży i życia firmy
Wybierz dziedzinę

5 sposobów na… zwiększenie ruchu w sklepie internetowym

Opublikowano: 27-06-2018
Czas potrzebny do przeczytania: 5:45 min
Ogromna – i stale rosnąca – liczba sklepów internetowych zaskakuje. Jednocześnie dowodzi, że to ciągle nienasycony obszar, w którym każdy może równie szybko zacząć, jak i zakończyć swój biznes. Utrzymują się ci, którzy wiedzą w jaki sposób działać i ciągle starają się być lepsi od innych. W tym artykule zwracamy uwagę na te elementy, które generują ruch na stronie sklepu, a często są pomijane lub zaniedbane.


Przygotuj konkretne opisy i dobrą grafikę produktów!




Z pewnością znasz powiedzenie Jak Cię widzą, tak Cię piszą. Może i jest ono staroświeckie, ale przyznaj... prawdziwe. Większość populacji ludzkiej stanowią wzrokowcy, co oznacza, że najmocniej przemawia do nich przekaz wizualny. Właśnie dlatego chcąc zwiększyć ruch na stronie swojego sklepu internetowego w pierwszej kolejności zadbaj o wygląd sprzedawanych produktów, ale też strony. Zdjęcia powinny mieć wysoką rozdzielczość i podkreślać atuty produktu. Dlatego dobrze sprawdzają się fotografie na jednolitym, białym tle oraz wprowadzenie na stronę zdjęć z kilku różnych perspektyw.
 
Ale! Zdjęcie to nie wszystko, a równie ważny jest opis i content produktowy. Użytkownicy, którzy na stronie sklepu internetowego nie znaleźli opisu produktu często rezygnują z zakupu. Dlaczego? Kupujący oczekują przynajmniej podstawowych informacji, m.in. o materiale, rozmiarach, przeznaczeniu, gwarancji, itp. Jeżeli takie dane umieścisz w zwięzłym i niezbyt długim opisie, a do tego ciekawie skonstruowanym , to istnieje duże prawdopodobieństwo, że Kupujący zostaną na dłużej na Twojej stronie – żeby porównać z innymi produktami, obejrzeć pozostały asortyment lub dokonać zakupu.


Twórz wartościowe poradniki!




Gospodarka wolnorynkowa zapewniła z jednej strony możliwość wyboru spośród milionów produktów dostępnych w sprzedaży na całym świecie, z drugiej strony przyczyniła się do pewnego zakłopotania wśród Kupujących. Skoro mogę kupić wszystko, to chcę mieć to, co najlepsze w najlepszej cenie – tak myśli większość. Jednak skąd czerpać wiedzę, co jest najlepsze nie będąc ekspertem? I tu Twój sklep internetowy wyjść może naprzeciw ich potrzebom. Solidnie przygotowane poradniki są cenione przez użytkowników.
 
Poradnik nie może być jednak przysłowiowym „laniem wody” lub pianiem peanów na cześć własnych produktów. W tym miejscu masz szansę pokazać, że oferujesz produkty, które są przydatne i pomocne w codziennym życiu. Właśnie dlatego:

  •  Podejmij nośny temat – taki, który np. często pojawia się w pytaniach do Obsługi Klienta.

  •  Wskaż konkretne zastosowanie konkretnych przedmiotów ze swojej oferty.

  •  Pokaż zalety przedmiotów, ale uczciwie wymień też wady.

  •  Podaj kilka wariantów – najlepiej w różnych przedziałach cenowych.


Zorganizuj akcję promocyjną lub konkurs!




Benefity zawsze aktywizują. Szansa na zakup dwóch produktów w cenie jednego, skorzystania z wysokiego rabatu lub otrzymania gratisu bądź zniżki przy zakupie powyżej określonej kwoty to bodźce, które zachęcają do kupowania. Przygotowując akcję promocyjną na stronie swojego sklepu internetowego musisz koniecznie zaznaczyć ograniczenia czasowe lub ilościowe. Licznik – odmierzający czas do końca promocji lub liczbę pozostałych produktów w promocyjnej cenie – działa stymulująco na podejmowanie decyzji, ale nie tylko. Na podobnym mechanizmie (zysku) opierają się także konkursy. Okazja wygrania nagrody ciekawi i sprawia, że odbiorcy są skłonni np. do polubienia konta sklepu na Facebooku, zakupu niedrogiego przedmiotu marki w celu spełnienia warunków uczestnictwa.

Użytkownicy chętnie dzielą się wiadomościami o promocjach i konkursach. Istnieją specjalne fora  i aplikacje gromadzące aktualne informacje o prowadzonych akcjach promocyjnych i konkursach, które mogą zawierać odnośniki do Twojej strony, co zwiększa ruch na witrynie.


Wykorzystaj siłę mediów społecznościowych!




Nieodłącznym już elementem współczesnej komunikacji międzyludzkiej stały się media społecznościowe, jak Facebook, Instagram, Snapchat. Pozwalają tworzyć grupę znajomych, a zarazem przynależeć do różnych grup Internautów o konkretnych zainteresowaniach (np. o podróżach, o technologii, o motoryzacji).  Ponadto social media dają okazję do śledzenia poczynań ulubionych marek. Właśnie dlatego obecność w social mediach jest tak ważna. Twój sklep internetowy powinien posiadać własny profil na Facebooku, który umożliwi Ci łatwiejszą i swobodniejszą komunikację z użytkownikami.  Ponadto możesz umieszczać w social mediach informacje o nowościach w swoim sklepie Internetowym, o promocjach i konkursach, a także linki do swoich poradników.

Wykorzystaj te social media, które wygenerują dla Ciebie ruch. Jeżeli masz czas i możliwość systematycznego prowadzenia kilku profili w różnych social mediach, to świetnie! Im więcej, tym większa szansa na wygenerowanie ruchu w sklepie online. Jednak jeżeli nie masz odpowiedniej ilości czasu, to wybierz najpopularniejsze media społecznościowe – takie, z których korzystają Twoi odbiorcy, np. ze Snapchata korzystają młodzi ludzie, więc jeśli oferujesz ekskluzywne zegarki, to możesz zrezygnować z tego kanału, ponieważ użytkownicy Snapchata z uwagi na młody wiek nie będą raczej dysponować odpowiednimi kwotami.


Skorzystaj z pomocy innych!




Największe marki chętnie podejmują ze sobą współpracę, ponieważ doskonale zdają sobie sprawę, że to – potocznie mówiąc – zwiększa ich zasięgi. A konkretnie? Klienci marki X mogą poznać markę Y i odwrotnie. Z takiej kolaboracji obie strony mogą wynieść zyski, także w postaci zwiększonego ruchu w swoich sklepach internetowych. Jeżeli wielkie marki się na to decydują, to czemu Ty miałbyś nie skorzystać z takiego rozwiązania? Nie musisz od razu prosić o współpracę gigantów ze swojej branży, ale możesz skontaktować się z influencerami, prowadzącymi blogi czy vlogi, lub z firmami o pokrewnym profilu działalności.
 

Na tym nie kończą się Twoje możliwości. Branża SEM (marketing w wyszukiwarkach internetowych) jest bardzo szeroka i daje wiele amatorskich, jak i profesjonalnych narzędzi do zwiększania ruchu w sklepie online (np. pozycjonowanie, reklamy Google). Wiele rozwiązań nie wymaga specjalistycznej wiedzy, a cierpliwości, czasu i zaangażowania. Jednak i bez „czasu”, „cierpliwości”, czy „głowy do SEM”, można sobie poradzić, korzystając z ofert agencji marketingu internetowego.


Źródła: Marketer+, doświadczenie własne


Autor
Magdalena Drajkowska
Ocena artykułu
5.00 - (6 głosów)
Komentarze
Dodaj komentarz
Ostrzeżenie: Uwaga na firmę o podobnej nazwie! Więcej...
Zapoznałem się