Ikona 08:35 min Ikona

657% więcej wejść na stronę – Case Study ze współpracy z firmą Alphabet

Start nowego projektu wcale nie musi być trudny. Wielowymiarowe pozycjonowanie, które zapewnia nasza innowacyjna usługa SEO Cloud, to doskonały przykład tego, że regularne analizy oraz bieżącą optymalizacja serwisu pod kątem zmieniających się algorytmów Google przynoszą rewelacyjne efekty. Za rewelacyjne z pewnością można uznać poniższe wyniki naszej kampanii SEO dla nowej strony Klienta:

Kilka słów o firmie

Alphabet – samochody poleasingowe od pierwszego właściciela

Jeden z największych dostawców usług Car Fleet Management zarówno w Polsce, jak i w całej Europie, działający w branży od 1997r.

Firma Alphabet Polska Fleet Management należy do Grupy BMW i oferuje full service leasing dla firm, długoterminowy wynajem samochodów służbowych oraz kompleksowe wsparcie w zarządzaniu flotą. Firma zajmuje się ponadto sprzedażą aut poleasingowych, od 2017r. również za pośrednictwem dedykowanego serwisu internetowego, zapewniając zainteresowanym dostęp do sprawdzonych pojazdów z przejrzystą historią oraz pewnym przebiegiem i stanem technicznym – z polskiej sieci dealerskiej, od pierwszego właściciela. Salony sprzedaży samochodów poleasingowych, oferowanych przez tę markę, znaleźć można obecnie w Warszawie, Poznaniu, Krakowie, Wrocławiu, Katowicach oraz w Rumii pod Gdynią.

Filary współpracy

Jakie były oczekiwania?

Z firmą Alphabet Polska Fleet Management współpracujemy od sierpnia 2016r. Gdy w 2017r. Klient postanowił uruchomić serwis internetowy dedykowany sprzedaży samochodów poleasingowych, po zakończeniu prac związanych ze stworzeniem nowej strony, bez wahania powierzył nam prowadzenie kampanii SEO. Prace na stronie www.alphabetpoleasingowe.pl rozpoczęliśmy więc w sierpniu 2017r.

Oczekiwania Klienta w stosunku do zleconego pozycjonowania strony www.alphabetpoleasingowe.pl były jasno sprecyzowane. Nasze działania miały zwiększyć liczbę wyświetleń serwisu w wyszukiwarce Google o 100% na zapytania użytkowników z całego kraju. Natomiast liczba wizyt na nowej stronie internetowej Klienta pochodzących z organicznych wyników wyszukiwania miała osiągnąć przynajmniej 100% wzrost.

Jakie kroki podjęliśmy?

Naszym głównym celem była poprawa widoczności witryny Klienta, a co za tym idzie, dotarcie do szerokiego grona odbiorców zainteresowanych jego ofertą. W związku z tym zaproponowaliśmy nasz innowacyjny model pozycjonowania – usługę SEO Cloud, w której nie ograniczamy się zamkniętą listą fraz, lecz zajmujemy się promocją całej oferty Klienta, skupiając się na poprawie widoczności strony wśród potencjalnie zainteresowanych nią użytkowników.

W ramach opracowanej przez nas strategii podjęliśmy szereg działań on-site oraz off-site. Nasi specjaliści ds. Pozycjonowania przeprowadzili m.in. dogłębną analizę kodu HTML pod kątem algorytmów Google, a następnie we współpracy z zespołem copywriterów zajęli się optymalizacją witryny oraz jej rozbudową o wartościowe dla Google, jak i użytkowników treści. Przeprowadzona została również optymalizacja techniczna wybranych elementów strony, której celem było zarówno dopasowanie witryny do wymogów Google, jak również usprawnienie jej działania.

Przeprowadzone przez nas działania off-site’owe obejmowały m.in. analizę profilu linkowego, a następnie jego naturalizację poprzez publikację wartościowych odnośników. Opublikowaliśmy ponadto szereg odnośników budujących tematyczność serwisu, a także dodaliśmy wpisy do zaufanych, płatnych katalogów. Ze względu na charakter środowiska Google i wynikające z niego zmiany w algorytmach, na bieżąco analizujemy zawartość witryny, regularnie rekomendując stosowne zmiany.

Efekt I

Trzykrotnie wyższa widoczność na ponad tysiąc fraz

Regularne prace optymalizacyjne uzupełnione działaniami off-site’owymi przełożyły się na sukcesywny wzrost liczby wyrażeń kluczowych, na które wyświetla się strona Klienta, ale i przede wszystkim na wzrost jej pozycji w organicznych wynikach wyszukiwania dla wszystkich tych zapytań.

Już po pierwszym miesiącu działań pozycjonerskich strona Klienta wyświetlała się w Top 10 na 152 zapytania. Z każdym kolejnym miesiącem liczba ta sukcesywnie wzrastała. W marcu 2018r. osiągnęliśmy średnią pozycję 10,18 dla wszystkich fraz kluczowych, na które witryna Klienta była widoczna w Google. Warto przy tym zaznaczyć, że było to aż 1 326 różnych zapytań! W odniesieniu do liczby fraz kluczowych, na które wyświetlona została strona internetowa Klienta, odnotowaliśmy więc ponad 24-procentowy wzrost widoczności!

Znaczący wzrost widoczności doskonale obrazuje również sukcesywnie zwiększająca się liczba wyświetleń strony. Po pierwszym miesiącu prac zanotowaliśmy prawie 17 tysięcy wyświetleń. Po czterech miesiącach prowadzenia kampanii SEO – w grudniu 2017r., wypracowaliśmy ponad 28 tysięcy wyświetleń, by w marcu 2018r. uzyskać już prawie 56 tysięcy wyświetleń! Oznacza to, że osiem miesięcy intensywnych działań naszego zespołu zaowocowało poprawą wyników o 230%, czyli 130% więcej niż oczekiwał Klient!

Wykres przedstawia wzrost liczby wyświetleń (kolor czerwony) oraz liczby kliknięć (kolor niebieski) od września 2017r. do marca 2018r.

Źródło: Google Search Console

Efekt II

Spektakularny wzrost liczby wejść na stronę

Także zainteresowanie ofertą Klienta uległo znaczącej poprawie za sprawą naszej strategii SEO. Dzięki przeprowadzonym przez nas działaniom optymalizacyjnym oraz rozbudowie serwisu wypracowaliśmy aż 657% więcej kliknięć w porównaniu do danych z początków współpracy!

Szybko wzrastająca liczba wyświetleń idąca w parze z tak spektakularnym wzrostem liczby kliknięć, nie mogła przełożyć się na nic innego jak na systematyczną poprawę współczynnika CTR, który obecnie osiągnął poziom 7,5%. Jest to doskonałe potwierdzenie, że przeprowadzone przez nas optymalizacje przyniosły Klientowi wartościowy ruch na stronie – ruch generowany przez użytkowników faktycznie zainteresowanych jego ofertą.

Biorąc pod uwagę wyłącznie ruch organiczny również możemy pochwalić się doskonałymi rezultatami naszych działań. Po pierwszym miesiącu współpracy na stronę internetową Klienta za pośrednictwem naturalnych wyników wyszukiwania trafiło 882 użytkowników. Po ośmiu miesiącach prac witrynę Klienta odwiedziło w ten sposób 5 439 osób – odnotowaliśmy więc 617% wzrost ruchu organicznego – 6 razy więcej w stosunku do pierwotnych założeń!

 

Wykres przedstawia systematyczne zwiększanie ruchu organicznego od września 2017r. do marca 2018r. Źródło: Google Analytics

Nie bez znaczenia jest również to, że ruch na stronie internetowej Klienta generują nie tylko powracający użytkownicy, lecz w dużej mierze nowi, realnie zainteresowani jego ofertą Internauci.

Na początku współpracy nowi użytkownicy, którzy odwiedzili witrynę www.alphabetpoleasingowe.pl za pośrednictwem organicznych wyników wyszukiwania stanowili zaledwie 15,5% wszystkich użytkowników odwiedzających serwis. Ich liczba nie przekraczała natomiast 800 osób. Pod kątem liczby nowych użytkowników w marcu 2018r. zanotowaliśmy wzrost na poziomie 498%. Jednocześnie stanowią oni obecnie aż 41% wszystkich użytkowników trafiających na stronę Klienta za pośrednictwem naturalnych wyników wyszukiwania.

Tak duży wzrost liczby wejść na stronę, przy dużym udziale nowych użytkowników, to prosta droga do zwiększenia sprzedaży.

 

Wykres przedstawia wzrost liczby nowych użytkowników z organicznych wyników wyszukiwania – porównanie wyników z września 2017r. z efektami pozycjonowania w marcu 2018r. Źródło: Google Analytics

Efekt III

Szerokie grono odbiorców mobilnych

Nie od dziś wiadomo, że coraz więcej użytkowników wyszukuje produkty bądź usługi korzystając z urządzeń mobilnych. Także Google kładzie szczególny nacisk na dostosowywanie stron internetowych do sprzętów o małym ekranie, więc i my nie mogliśmy o tym zapomnieć przygotowując strategię działań pozycjonerskich.

W ciągu ośmiu miesięcy współpracy ruch organiczny pochodzący z mobilnych wyników wyszukiwania uległ poprawie o ponad 553%! Niemal trzykrotnie zwiększył się także udział użytkowników korzystających ze smartfonów w odwiedzinach strony Klienta.

 

Tabela przedstawia zwiększenie ruchu organicznego na urządzeniach mobilnych oraz wzrost procentowego udziału urządzeń mobilnych w odwiedzinach strony – porównanie danych z września 2017r. z wynikami z marca 2018r. Źródło: Google Analytics

Wyniki ponad oczekiwania!

Z miesiąca na miesiąc odnotowywaliśmy coraz lepsze rezultaty naszych prac. Wzrost najważniejszych dla Klienta parametrów był szybki, a jednocześnie stabilny, z wyraźnymi skokami widoczności po kilku miesiącach działań.

Strategia opracowana przez naszych specjalistów ds. Pozycjonowania swoją skutecznością znacząco przerosła wszelkie oczekiwania, zapewniając Klientowi zarówno doskonałą widoczność w Google, jak również bardzo duży ruch na stronie. Witryna www.alphabetpoleasingowe.pl wyświetlana jest aktualnie w Top10 na setki zapytań miesięcznie, co pozwala docierać do wielu realnie zainteresowanych ofertą użytkowników.

„Sukces kampanii SEO opracowanej dla naszej strony sprawił, że zdecydowaliśmy się zrezygnować z klasycznego modelu pozycjonowania także w przypadku naszej głównej domeny. Podpisanie umowy SEO Cloud okazało się trafioną inwestycją, a współpraca z zespołem Sunrise System to nie tylko szansa na doskonałe rezultaty, lecz przede wszystkim pełen profesjonalizm i bardzo dobra komunikacja. Na szczególną uwagę zasługuje nasz opiekun, który zasugerował nam ten model współpracy, a także bardzo sprawna obsługa ze strony specjalisty ds. Pozycjonowania oparta na regularnym kontakcie i bieżącej analizie naszej strony. Poza tym zawsze możemy liczyć na wsparcie ekspertów z Sunrise System także w zakresie tych prac, które wykraczają poza umowę.” – podsumowuje Zofia Kosińska, Marketing & Business Development Director w firmie Alphabet Polska Fleet Management.

Udostępnij:
Udostępnij:
Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Czytaj także
3 ETAPY = 3 SUKCESY, Case Study ze współpracy z Grupą Azoty Ikona 06:15 min Serwis YouTube cieszy się ogromną popularnością wśród Internatuów, co postanowiliśmy wykorzystać w promocji dla naszego klienta - Grupy Azoty. Przeprowadziliśmy 3-etapową kampanię AdWords z wykorzystaniem reklamy in stream. Rezultaty naszej pracy przełożyły się na zbudowanie większej rozpoznawalności marki Klienta w Internecie. Jak osiągnęliśmy ten efekt? Zapraszamy do lektury studium przypadku. Czytaj więcej
Współpraca nie na 100, lecz na 200%! Case Study ze współpracy z firmą Allsport Ikona 06:00 min SEO Cloud po prostu się opłaca! Nasz kolejny Klient jest w pełni zadowolony z efektów, jakie uzyskaliśmy dzięki tej innowacyjnej formule pozycjonowania. Współpraca z firmą Allsport jest też znakomitym przykładem na to, że kompleksowe działania przynoszą najlepsze rezultaty. Zwiększenie widoczności o niemal 1000% to fakt, który napawa nas dumą i zachęca do dalszej pracy. Czytaj więcej
Na topie w sezonie i poza nim – Case Study ze współpracy z firmą Gablux Ikona 06:40 min Współpraca z firmą Gablux jest doskonałym przykładem tego, że długofalowe działania pozycjonereskie procentują. Ze względu na charakter branży, skupiliśmy się na tym, by zapewnić firmie Klienta doskonałą widoczność zarówno w okresie największego zainteresowania, jak i poza nim. W sezonie średnio podwoiliśmy liczbę wyświetleń i kliknięć. Co zrobiliśmy, by uzyskać taki efekt? Jakie wyniki uzyskaliśmy w pozostałych miesiącach? Szczegóły w naszym Case Study! Czytaj więcej
Polecane
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.9 / 5. Vote count: 14

No votes so far! Be the first to rate this post.

Co to jest SEO? Ikona 20:00 min 28.09.2023 Optymalizacja strony pod kątem SEO to proces długofalowy. Wymaga umieszczenia każdej nowej treści w odpowiednim miejscu struktury. Jak wesprzeć proces pozycjonowania? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.3 / 5. Vote count: 9

No votes so far! Be the first to rate this post.

Jak Skutecznie Samemu Pozycjonować Strony (SEO)? Ikona 15:00 min 28.09.2023 Skuteczne pozycjonowanie to także działania off-site, czyli takie, które wykonywane są poza samą stroną internetową. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700