Wyższy standard skuteczności
Blog
Informacje z branży i życia firmy
Wybierz dziedzinę

Czy dobry content może wpłynąć na nasz mózg?

Opublikowano: 16-02-2018
Czas potrzebny do przeczytania: 5:50 min
Trudno jest znaleźć osobę, która nie lubi czekolady. Mówi się, że ten słodki smakołyk poprawia humor i dodaje energii. Często staje się więc dla nas lekarstwem na tak zwanego „doła”.

W pierwszej chwili można pomyśleć, że są to wymysły miłośników słodyczy, a stwierdzenie dotyczące uszczęśliwiających właściwości czekolady jest wyłącznie autosugestią.

A jednak prawda jest inna…

Naukowcy ustalili, że to właśnie skład chemiczny czekolady ma wpływ na takie odczucia osób ją spożywających. Już jeden pasek słodkiej przekąski wyzwala w organizmie duże ilości uspokajającej serotoniny, uszczęśliwiających endorfin czy dodającej energii kofeiny. Oznacza to, że aspekty biologiczne mogą mieć wpływ na nasze codzienne funkcjonowanie.


Źródło: Giphy


 
Jak widać, wpływ procesów zachodzących w organizmie człowieka na odczuwane emocje jest większy, niż można było się spodziewać. Naukowcy ciągle odkrywają nowe teorie, które wyjaśniają zagadki naszych emocji. Czy jednak wyniki takich badań mogą w jakikolwiek sposób wpływać na tworzenie contentu?

Odpowiedź brzmi… Zdecydowanie!

Kluczem do zaangażowania czytelnika w tekst, który umieszczasz na stronie, jest biologiczne zaprogramowanie organizmu człowieka. W przypadku atrakcyjnego bodźca mózg angażuje większą liczbę neuronów, umożliwiając lepsze zapamiętanie danego tematu czy informacji, a także utożsamienie się z opisywanymi przypadkami czy sytuacjami.

Być może brzmi to dość tajemniczo, ale z pewnością znane wszystkim przykłady z życia codziennego wyjaśnią, na czym polega ten proces.

 
 Źródło: Giphy

 
Przykład 1.
Wyobraź sobie, że jesteś uczniem liceum i masz możliwość wyboru jednego z dwóch nauczycieli historii. Wchodzisz do pierwszej sali – zwyczajne ławki, krzesła, tablica… Przy biurku siedzi mężczyzna w średnim wieku i wskazuje Ci ławkę. Zanim zdążysz wyciągnąć książki i przygotować się do lekcji, belfer otwiera podręcznik i zaczyna czytać rozdział dotyczący podbojów Napoleona Bonapartego. Jego jednostajny, nudny głos sprawia, że oczy same się zamykają i nie jesteś w stanie zapamiętać czegokolwiek. Ech, jeszcze 35 minut słuchania…

Po pierwszej lekcji z uprzedzeniem wchodzisz do kolejnej sali, gdzie czeka na Ciebie drugi nauczyciel. Stoi obok rozwieszonej przy tablicy mapy Europy. Jego lekcja jest jednak zupełnie inna. Opowiada z zapałem o kolejnych wyprawach Bonapartego, przywołuje ciekawostki z jego prywatnego życia, korzysta z mapy i innych pomocy. Czujesz się, jakbyś tam był, wśród żołnierzy Napoleona, szykujących się do kolejnego podboju. Nawet nie spostrzegasz się, kiedy mija lekcja i dzwonek woła na przerwę…



Źródło: Giphy


Przykład 2.
Jeśli jesteś miłośnikiem książek, zapewne uczucie to jest Ci dobrze znane. Przypomnij sobie, kiedy czytałeś książkę, która Cię bardzo zainteresowała. Pamiętasz, kiedy podczas czytania kolejnych rozdziałów zapominałeś o otaczającym świecie, nie słyszałeś odgłosów za oknem czy innych domowników? Kiedy nagle ktoś wchodził do pokoju, wyrywałeś się z "zaczytania" i przez chwilę musiałeś dojść do siebie, aby wrócić do rzeczywistości.


 
 

Powyższe przykłady są odzwierciedleniem procesów, zachodzących w naszym mózgu. Kiedy jakaś historia bądź sytuacja jest interesująca, mózg podświadomie skupia jak największą liczbę neuronów właśnie na tej działalności.W rezultacie przestajemy odczuwać inne bodźce, takie jak chociażby odgłosy otoczenia. Jednocześnie w takim przypadku zapamiętujemy wiele informacji oraz szczegółów dotyczących danego tematu.

Jak wykorzystać tę wiedzę przy tworzeniu contentu na naszą stronę internetową?

Trudno byłoby stworzyć opis oferty czy tekst na stronę główną, który oddziaływałby na użytkownika tak, jak chociażby ulubiona książka. Jednak zachęcamy do stworzenia takich tekstów na witrynę, które zaangażują użytkownika, zwrócą uwagę na świadczone przez Ciebie usługi, a także w nieszablonowy sposób zachęcą do skorzystania z przedstawionej oferty.

Istnieje wiele sposobów tworzenia treści, które zainteresują użytkownika i wpłyną na jego neurologiczne procesy postrzegania rzeczywistości. Poniżej podajemy kilka propozycji, zarówno na podstawie twierdzeń specjalistów, jak i własnych doświadczeń:

1. Storytelling – jest to jedna z najbardziej znanych i atrakcyjnych metod tworzenia contentu. Na naszym blogu powstał świetny artykuł o tym, jak wykorzystać storytelling na swojej stronie internetowej – połączenie tamtych porad i odrobiny kreatywności z pewnością pozwoli stworzyć Ci ciekawy tekst.


Źródło: Giphy


2. Media społecznościowe – prowadzenie atrakcyjnej kampanii na Facebooku może być świetną formą zaangażowania użytkownika. Szczególnie, jeśli zachęca ona do podzielenia się własnymi doświadczeniami lub włączenia się w dyskusję. Dodatkowo linkowanie do Twojej witrynymoże zwiększyć ruch na stronie, a także pośrednio przyczynić się do lepszych efektów pozycjonowania.


Źródło: Giphy
 
 
3. Przykłady – nie od dziś wiadomo, że ciekawe przykłady świetnie obrazują opisywane zjawisko, a jednocześnie sprawiają, że nawet nudny tekst staje się ciekawszy. Przypomnij sobie chociażby co czułeś, czytając nasze powyższe przykłady - z pewnością przypomniałeś sobie własne doświadczenia szkolne czy uczucie, kiedy zamykałeś swoją ulubioną książkę...
Pamiętaj tylko, aby poszczególne przykłady nawiązywały do tematu witryny.


4. Własne doświadczenia – jeśli prowadzisz jakąkolwiek stronę to nie ulega wątpliwości, że sam również jesteś użytkownikiem sieci. Spróbuj więc postawić się w sytuacji internauty, który wchodzi na Twoją witrynę i pomyśl, czego byś od niej oczekiwał, co chciał zobaczyć czy przeczytać. Takie podejście często pozwala świetnie dopasować wygląd i zawartość strony do oczekiwań użytkowników.



Źródło: Giphy
 
 
Podsumowanie

Tworząc content na swoją stronę internetową zawsze musisz mieć na uwadze, dla kogo go tworzysz. Dlatego też przykładaj wagę nie tylko do samej prezentowanej oferty, ale także ciekawych opisów i artykułów, które maksymalnie zaangażują użytkownika, zapadną w jego pamięci i zachęcą do skorzystania z proponowanych przez Ciebie usług.

Pamiętaj również, że wysokiej jakości treści, przyjazne dla użytkownika są również dobrze oceniane przez roboty wyszukiwarek. To z kolei może wspomóc pozycjonowanie Twojej strony internetowej.


Źródła: Hubspot, Inc.com, Forbes, doświadczenia własne
Autor
Anna Grubich
Ocena artykułu
5.00 - (4 głosy)
Komentarze
Dodaj komentarz
Ostrzeżenie: Uwaga na firmę o podobnej nazwie! Więcej...
Zapoznałem się