Wyższy standard skuteczności
Blog
Informacje z branży i życia firmy
Wybierz dziedzinę

Zostań gwiazdą Twittera!

Opublikowano: 04-01-2018
Czas potrzebny do przeczytania: 5:10 min
Pisaliśmy już o tym, jak zdobyć popularność na Facebooku. Teraz przyszła pora na to, by skupić uwagę na Twitterze.

Twitter umożliwia swoim użytkownikom promocję własnej marki, tworzenie jej pozytywnego wizerunku w świadomości Klientów, a tym samym zwiększenie sprzedaży. Obecność na Twitterze może również czynnie wspomagać pozycjonowanie strony internetowej, ponieważ przekłada się na zwiększenie popularności i obecności marki w sieci. Nie da się ukryć, że jest to narzędzie, które niesamowicie angażuje odbiorców, co jest jego niewątpliwą zaletą. Aby jednak móc czerpać korzyści z posiadania konta na Twitterze należy najpierw postarać się o to, by nasze konto stało się popularne i chętnie obserwowane. Jak tego dokonać?

Zanim przejdziemy do części praktycznej, warto przypomnieć, jaka zmiana miała miejsce w ostatnim czasie. Twitter wydłużył bowiem maksymalną liczbę znaków do 280 (wcześniej było to 140). Dzięki temu użytkownicy mogą być nieco bardziej kreatywni i mogą pozwolić sobie na dłuższe przemyślenia, bez konieczności kompresowania ich w zaledwie 140 znakach. Co za tym idzie, obecnie mają oni naprawdę spore pole do popisu, które aż prosi się o to, by z niego korzystać.

Jeżeli chcesz zawalczyć o to, by Twoje tweety były obserwowane przez więcej osób i tym samym stopniowo zyskiwały na popularności – skorzystaj z naszych rad! Pamiętaj, by się do nich stosować, a po jakimś czasie powinieneś zauważyć, że Twoje posty będą obserwowane przez coraz większą liczbę użytkowników.

Po pierwsze: skup się na sobie



Jeżeli chcesz promować swoja markę i oferowane przez nią produkty bądź usługi skup się na linkowaniu do swoich stron. Oczywiście dla różnorodności udostępniaj linki również do innych witryn, jednak wykorzystaj Twittera przede wszystkim jako narzędzie do pokazania swojej oferty. Zatem – linkuj! Do katalogu z produktami, cennika, bloga, a nawet strony „O nas” (oczywiście najpierw upewnij się, że jest ona ciekawa i skonstruowana w sposób przemyślany – o tym, jak tego dokonać przeczytasz w innym poście na naszym blogu).

Po drugie: bądź naprawdę aktywny



Jak już wspominaliśmy, na Twitterze warto publikować jak najczęściej. Posty wyświetlane są w kolejności chronologicznej, a ich żywotność to zaledwie 24 minuty, dlatego na tej platformie społecznościowej warto być aktywnym. W przeciwieństwie do Facebooka, na Twitterze nie wystarczy publikować np. raz dziennie. Dlatego postaraj się wstawiać coś nowego nawet 3 do 10 razy na dzień (możesz nawet więcej). Dzięki takiej aktywności będziesz wciąż obecny na wallu swoich odbiorców i nie dasz im o sobie zapomnieć.

Jeszcze inną formą aktywności jest obserwowanie innych użytkowników – szczególnie tych z Twojej branży. Tym sposobem również zwracasz na siebie uwagę. Komentuj posty innych, wypowiadaj się na gorące tematy, utrzymuj kontakt!

Przy okazji przestrzegamy - nie warto kupować obserwatorów! Jeżeli to zrobisz, przybędzie Ci tylko cyferek na liczniku, a nie prawdziwych, zaangażowanych użytkowników, którzy będą czytać Twoje posty i odnosić się do nich.

Po trzecie: bądź kreatywny



Przecież wiesz, że nudne, oklepane posty nie dają żadnych efektów i są niechętnie czytane przez odbiorców. Dlatego zadbaj o to, by się wyróżnić, zabłyśnij, wymyśl coś swojego. Jak? Eksperymentuj z formą postów, zaskakuj błyskotliwymi uwagami. Nie bądź jak inni – wtedy na pewno nie zwrócisz na siebie uwagi i tym samym nie zdobędziesz popularności na Twitterze. Ten punkt łączy się również z następnym, który brzmi:

Po czwarte: używaj hashtagów



Aby zwiększyć popularność swoich postów zacznij używać hashtagów. Dzięki temu dotrzesz również do osób, które nie są bezpośrednio Twoimi obserwatorami, lecz tylko szukają czegoś pod danym hashtagiem. A te mogą być poważne lub zabawne – to, w jaki sposób ich użyjesz zależy tylko od Ciebie i Twojej kreatywności!

Po piąte: angażuj odbiorców



Prezentacja marki i udostępnianie linków do swojej strony to jedno. Czymś innym jest publikowanie postów, które mają za zadanie angażować użytkowników, skłaniać ich do refleksji i tym samym dyskusji. Skoro już wiesz, że na Twitterze warto być aktywnym i zacząłeś udzielać się na profilach innych osób, spraw, by  inni też udzielali się pod Twoimi postami. Zadawaj pytania, komentuj aktualne wydarzenia (oczywiście te, które są związane z Twoją branżą). Jeżeli ktoś zareaguje na Twoje posty – odpowiedz mu, wejdź z nim w interakcję.

Po szóste: nie ograniczaj się do świata online



To ważne, by nie skupiać się jedynie na budowaniu popularności w świecie online. Zadbaj o to, by reklamować swoje konto na Twitterze również offline. Niech odnośnik do Twojego konta znajdzie się na stronie internetowej, a nazwa profilu będzie uwzględniona również na ulotkach i innych materiałach reklamowych Twojej firmy.

Metoda małych kroków

Jak łatwo mogłeś zauważyć, nasze rady nie są bardzo skomplikowane. Dzięki temu możesz je szybko wprowadzić w życie. Zadbaj o częstotliwość publikowania postów, mów wszystkim o swoim koncie na Twitterze, używaj hashtagów, angażuj odbiorców i podejdź do tego wszystkiego w sposób kreatywny. W krótkim czasie może się okazać, że zaczęło przybywać Ci obserwatorów, a Ty jesteś na dobrej drodze do zdobycia popularności na Twitterze i sprawienia, by Twoje posty były udostępniane przez wiele osób. Przy okazji wspomożesz działania prowadzone w ramach pozycjonowania – same plusy!


Autor
Maja Ledzińska
Ocena artykułu
5.00 - (8 głosów)
Komentarze
Dodaj komentarz
Ostrzeżenie: Uwaga na firmę o podobnej nazwie! Więcej...
Zapoznałem się