Wyższy standard skuteczności
Blog
Informacje z branży i życia firmy
Wybierz dziedzinę

SEO Copywriting: gdzie diabeł nie może, tam Copywritera pośle

Opublikowano: 08-12-2017
Czas potrzebny do przeczytania: 4:05 min
Siła słów

SEO Copywriter jest specjalistą od pisania treści na strony internetowe. Podczas ich tworzenia uwzględnia specyfikę danej branży i potrzeby marki. Ale to nie wszystko. Skrót SEO wskazuje, że posiada dodatkową wiedzę dotyczącą skutecznego pozycjonowania stron internetowych. Dzięki połączeniu umiejętności miękkich i twardych potrafi przygotować wartościowy content, który wywinduje Twoją witrynę w wyszukiwarce Google. A to już krótka droga ku większej popularności wśród potencjalnych klientów.

Dlaczego warto postawić właśnie na tego człowieka? Ponieważ WIE:

1. Co czujesz

Na łamach bloga wspominaliśmy jakiś czas temu, że copywriter i psycholog mają ze sobą wiele wspólnego. Spec od teksów skupia się na zaletach Twojej marki, szuka cech, które może uwypuklić, a do każdego tematu podchodzi z należytą starannością. Doskonale zdaje sobie sprawę z tego, że korzystasz z jego pomocy, aby osiągnąć konkretny cel: sprzedaż, popularność, ruch na stronie.

Źródło: giphy.com
 
2.  Czego potrzebuje Twoja marka

Widoczności i klikalności, a co za tym idzie, zainteresowania i zysków. Trudno osiągnąć zadowalające wyniki bez wartościowego contentu, który nie tylko wpłynie pozytywnie na pozycjonowanie i ranking strony, a dodatkowo zyska na znaczeniu w oczach robotów Google i użytkowników.

Źródło: giphy.com

3. Czego potrzebują Twoi odbiorcy

Ważny jest nie tylko produkt, ale także jego odbiorca i doświadczenia, jakie towarzyszą mu podczas zapoznawania się z Twoją ofertą. Copywriter stworzy treść, która będzie dla użytkowników sieci pożyteczna i ciekawa jednocześnie. Tak, ten człowiek to potrafi.

Źródło: giphy.com

4. Jak sprawić, by wilk był syty i owca cała

Copywriter łączy potrzeby użytkownika sieci, chcącej się wypozycjonować firmy oraz wytycznych Google. Spina wszystko w jedną całość, jaką jest wartościowy content i sprawia, że wszyscy są zadowoleni z efektów. Potrafi odnaleźć złoty środek między wymaganiami sieci a potrzebami odbiorców. A Ty tylko na tym korzystasz.

Źródło: giphy.com

5. Co i jak pisać

Ten człowiek nie siedzi z założonymi rękami. Cały czas szpera, sprawdza, analizuje, dowiaduje się, tworzy, aktualizuje zdobytą wiedzę. Wystarczy dać mu wolną rękę, a przygotuje dla Ciebie wszystko, co można ubrać w słowa (i wypozycjonuje Twoją stronę): zwarty FAQ, praktyczny poradnik, konkretny opis produktów, ciekawy artykuł na bloga, zabawny wpis na Facebooka czy zajmującą opowieść o historii Twojej marki.

Źródło: giphy.com

6. Co w trawie piszczy

Marketing internetowy rozwija się w zawrotnym tempie, a co za tym idzie, copywriting również. Dzięki temu spec od tekstów może stale konfrontować swoją wiedzę z nowymi wymogami sieci i jej użytkowników. Zdaje sobie sprawę, jakie typy treści cieszą się mniejszą popularnością, a w co warto zainwestować więcej słów. Nie chodzi na skróty i dostosowuje warsztat do Twoich potrzeb.

Źródło: giphy.com

7. Jak korzystać ze zdobytych narzędzi

SEO Copywriter wie, jak wielka siła drzemie w słowie pisanym, a zarazem zdaje sobie sprawę, że „z wielką mocą wiąże się wielka odpowiedzialność”*. Tak więc nim operuje, aby oczarować zarówno odbiorcę (język korzyści), jak i ranking strony (SEO friendly). A stworzona przez niego sieć słów tworzy zwarty komunikat dla wyszukiwarki Google, że Twoja strona jest wartościowa i warto poznać ją bliżej – to jeden z istotniejszych elementów mogących mieć wpływ na lepsze pozycjonowanie Twojej strony.

*"Spiderman! Spiderman! Does whatever a spider can!"

Źródło: giphy.com

Reasumując

Warto skorzystać z pomocy SEO Copywritera, powierzając mu pieczę nad kształtem i brzmieniem treści, jaka pojawi się na Twojej stronie internetowej. Zyskasz w ten sposób wartościowy content, na którym sukcesywnie budowana będzie Twoja widoczność, rozpoznawalność i pozycja w wyszukiwarce Google. Spec od tekstów:

- analizuje  i łączy fakty,
- zbiera  informacje pożyteczne i potrzebne,
- wykorzystuje  zdobytą wiedzę i przekuwa ją na wartościowy content,
- podchodzi  krytycznie do źródeł informacji z jakich korzysta,
- pisze  o rzeczach znanych w nowy, ciekawy sposób,
- buduje  sieć skojarzeń i korzysta z nich podczas tworzenia oryginalnych tekstów,
- tworzy  treści atrakcyjne tak dla użytkownika, jak i dla robotów Google,
- intryguje  i zaciekawia odbiorcę treści.

Źródło: doświadczenie własne.
Autor
Natalia Golik
Ocena artykułu
5.00 - (7 głosów)
Komentarze
Dodaj komentarz
Ostrzeżenie: Uwaga na firmę o podobnej nazwie! Więcej...
Zapoznałem się