Wyższy standard skuteczności
Blog
Informacje z branży i życia firmy
Wybierz dziedzinę

5 nowości w mediach społecznościowych, na które warto zwrócić uwagę

Opublikowano: 28-11-2017
Czas potrzebny do przeczytania: 6:35 min
Nikogo już nie dziwi fakt, że media społecznościowe poddawane są ciągłym zmianom, w celu jak najlepszego dopasowania się do potrzeb i oczekiwań ich użytkowników. Nawet jeśli uważasz, że żadne nowe funkcje nie są Ci potrzebne, warto zapoznać się z tym, co przygotowali dla nas światowi giganci. Bo istnieje duża szansa na to, że prezentowane nowości będą miały znaczący wpływ na tworzenie strategii marketingowych oraz promocję marki na nadchodzący rok.

Przedstawiamy przegląd nowości, które w ostatnim czasie przygotowały dla swoich użytkowników najpopularniejsze media społecznościowe - po jednej aktualizacji dla każdego serwisu.

Jedzenie prosto z Facebooka

Pewnie nie raz zdarzyło Ci się szukać przy pomocy Facebooka konkretnej restauracji, chcąc zobaczyć jej fanpage oraz przejrzeć opinie o tym miejscu i serwowanym tam jedzeniu. Sprawdzanie liczby polubień i udostępnień wśród znajomych to coś, do czego zdążyliśmy się już przyzwyczaić. Ale teraz Facebook idzie o krok dalej. Znalazłeś w serwisie restaurację, bar lub kawiarnię, której oferta Ci odpowiada? Dzięki zakładce Order Food w aplikacji mobilnej Facebooka, możesz wybrać i zamówić dowolne danie z menu lokalu - bez konieczności opuszczania aplikacji. Zamówione jedzenie możesz otrzymać w formie dostawy pod wskazany adres bądź samodzielnie odebrać w wybranym lokalu.


Źródło: Newsroom FB
 
Nowa usługa Facebooka korzysta z pomocy znanych serwisów do zamawiania jedzenia. Po trwających miesiące testach, nowa funkcja została udostępniona w Stanach Zjednoczonych, na razie tylko użytkownikom korzystającym z aplikacji w systemie Android i iOS. Kiedy funkcja będzie dostępna w Polsce? Na razie jeszcze nie wiadomo.

Być tu i teraz ze Snapchatem

Znajomi wrzucili nowego snapa, a Ty myślisz tylko o jednym - gdzie został nakręcony odtwarzany film? W takim razie spodoba Ci się nowość od Snapchata! Mowa o kartach kontekstowych. Jak to działa? Wystarczy, że podczas odtwarzania Snapa przesuniesz po ekranie palcem w celu wyświetlenia kart kontekstowych, a uzyskasz informacje na temat miejsca, w którym nakręcano filmik. Na razie Snapchat w celu rozwijania swojej nowej funkcjonalności, podjął współpracę z TripAdvisor, Michelin, goop oraz Foursquare, ale już zapowiada, że w najbliższym czasie dołączą nowi partnerzy a wraz z nimi więcej informacji, które będzie można odnaleźć we wrzucanych snapach.


 
Źródło: Snap Inc.
 
Nowa jakość Instagram Stories

Nie wiesz, którą sukienkę ubrać, na jaki film pójść do kina lub w jakiej restauracji zjeść obiad? Z pomocą przychodzi Ci interaktywna ankieta od Instagrama. Wystarczy, że na instastory opublikujesz ankietę (w postaci zdjęcia lub filmu), przedstawiającą dwie możliwe opcje do wyboru, a następnie oznaczysz je naklejką „poll” z własnym pytaniem. Teraz pozostaje już tylko udostępnić swoją ankietę i czekać na głosowanie wśród znajomych i obserwatorów.

Źródło:Blog Instagram
 
Nowa jednostka reklamowa od Twittera

Twitter przedstawił format, który ma wprowadzić nową jakość do interakcji pomiędzy markami a użytkownikami. Karta witryny wideo stanowi połączenie automatycznie odtwarzanego wideo z linkiem, kierującym użytkowników na stronę internetową marki, generując na niej ruch. Rzeczą, która ma dodatkowo zachęcać użytkowników do pozostania na stronie, jest fakt, że w trakcie przenoszenia na witrynę reklamodawcy, wideo jest cały czas odtwarzane - film wyświetla się na stronie firmowej w trakcie jej ładowania. Dzięki temu użytkownicy chętniej pozostają na stronie, gdyż nie muszą biernie czekać na jej załadowanie się.
 

Źródło: Blog Twitter
 
Testy prowadzone przez Twittera wykazały, że wykorzystanie tego rodzaju wideo, skutkuje dwukrotnie większym zaangażowaniem użytkowników niż umieszczenie tradycyjnego materiału filmowego (więcej informacji znajdziesz w tym artykule). Co więcej reklamodawcy mogą umieścić pod koniec wyświetlanego filmu wezwanie do działania, zachęcające do wymiany opinii na temat produktu czy usługi, rozpoczęcia dyskusji na konkretny temat lub powrotu na witrynę marki.

Reklama dla każdego w Pinterest

Ten serwis to ulubiona strona wszystkich osób, szukających inspirujących fotografii, z których mogą czerpać pomysły do zmian we własnym życiu. Zdjęcie pięknie urządzonego wnętrza, smacznej potrawy lub zrobionych własnoręcznie ozdób świątecznych? Pinterest to idealnie miejsce dla reklamodawców, którzy chcą dotrzeć do potencjalnych Klientów. I serwis właśnie postanowił im to ułatwić. Na początku opcja ta dostępna była jedynie dla dużych marek, natomiast obecnie wszystkie firmy mają możliwość precyzyjnego docierania do odbiorców przy pomocy Menedżera reklam i funkcji słów kluczowych. Wizualny charakter tego serwisu sprawia, że łatwiej jest mu przyciągnąć uwagę użytkowników. Dlatego oznaczenie zdjęcia konkretną marką, może okazać się korzystne dla reklamodawców.

Prognozy na 2018 rok

Zapoznając się z wymienionymi nowościami w najbardziej popularnych serwisach społecznościowych, trudno nie zauważyć pojawiających się w nich trendów i tendencji na najbliższe miesiące. O czym należy pamiętać planując podbój Facebooka, Instagrama czy Snapchata?

- formy wideo górą - stale rosnąca popularność materiałów wideo, to rzecz, którą należy powtarzać do znudzenia. Blogi zostają wyparte przez vlogi, a wszechobecne zdjęcia tracą swoją atrakcyjność w porównaniu do choćby gifów. Dlatego pamiętaj: wszelkiego rodzaju materiały wideo zwiększają zaangażowanie użytkowników, zachęcają do interakcji oraz udostępniania.

- znikające historie - na pewno już o nich słyszałeś. Chociaż ich pomysłodawcą był Snapchat, to obecnie możemy się z nimi spotkać na Instagramie, a od jakiegoś czasu także na Facebooku. Mowa o treściach (w formie filmów, ale również zdjęć), które publikowane są przez użytkowników i udostępniane ich znajomym i obserwatorom - jednak tylko na jakiś czas, z reguły 24 godziny. Po tym czasie udostępniony materiał znika z profilu danego użytkownika. Jak się okazuje, tego rodzaju treści bardzo angażują odbiorców oraz są przez nich uznawane za bardziej autentyczne.

- content skierowany właśnie do mnie - oczywiście mowa o spersonalizowanych treściach, które dają użytkownikowi jakąś wartość i są dopasowane do jego potrzeb. Współcześni użytkownicy mediów społecznościowych szybko się nudzą, są nieufni i odporni na tradycyjne formy reklamy - warto zatem poświęcić nieco czasu na to, aby stworzyć content, który będzie dla nich atrakcyjny i angażujący.

Źródło: giphy.com

 

 

Podsumowanie

Przedstawialiśmy najnowsze aktualizacje w konkretnych mediach społecznościowych, które naszym zdaniem niosą ze sobą duży potencjał oraz mogą być atrakcyjne zarówno dla użytkowników, jak i reklamodawców. Nigdy nie wiadomo, które z nowości wykorzystają swój potencjał i zostaną dobrze przyjęte przez użytkowników. Media społecznościowe ulegają ciągłym przekształceniom, dostosowując się do oczekiwań ich odbiorców. Pewne jest to, że bycie na bieżąco z tymi zmianami, może być bardzo korzystne dla naszego biznesu.

Źródła: Search Engine Journal; Newsroom FB; Snap Inc.; Blog Instagram; Blog Twitter; Business Pinterest
Autor
Monika Jakubowska
Ocena artykułu
5.00 - (5 głosów)
Komentarze
Dodaj komentarz
Ostrzeżenie: Uwaga na firmę o podobnej nazwie! Więcej...
Zapoznałem się