Wyższy standard skuteczności
Blog
Informacje z branży i życia firmy
Wybierz dziedzinę

Jak poprawić widoczność swojej wizytówki na Mapach Google?

Opublikowano: 30-10-2017
Czas potrzebny do przeczytania: 4:50 min
Praktycznie codziennie szukamy w Internecie informacji na temat lokalnych usług. I coraz częściej robimy to bezpośrednio z poziomu Map. Przeglądamy wizytówki, które wyświetliły się na nasze zapytanie, szczególną uwagę zwracając na te, które znajdują się na samej górze listy. I często właśnie na tej podstawie decydujemy się na skorzystanie z oferty konkretnej firmy.

Dlatego obecność wizytówki firmy na Mapach Google ma duże znaczenie, szczególnie w odniesieniu do biznesów lokalnych. Usługa Google Moja Firma znacznie ułatwia dotarcie do potencjalnych Klientów. Czy istnieją jakieś czynniki, które mają wpływ na kolejność wyświetleń? Co zrobić, aby znaleźć się wyżej w wynikach na Mapach Google?

Zacznij od podstaw

Warto zadbać o to, aby wpis naszej firmy był odpowiednio zoptymalizowany, czyli prawidłowo uzupełniony.

Istnieją trzy podstawowe czynniki, które decydują o kolejności wyświetlania się wizytówek w wynikach wyszukiwania. Mowa o: trafności, odległości oraz rozpoznawalności. Trafność, czyli to jak bardzo konkretna wizytówka pasuje do wyszukiwanej frazy. Odległość - określa, jak daleko dana firma znajduje się od użytkownika (lub wpisanej przez niego lokalizacji). Rozpoznawalność, czyli to jak bardzo znana jest konkretna firma. I nie chodzi tutaj tylko o rozpoznawalność wśród użytkowników, lecz także przez wyszukiwarkę Google. Dlatego pozycjonowanie strony internetowej, przekłada się pozytywnie również na ranking wizytówki na Mapach Google.

Wizytówka, która nie jest aktualizowana, wpływa źle na wizerunek firmy oraz często wprowadza w błąd samych użytkowników Map. W jaki sposób? Zdarzyło Ci się pewnie znaleźć na Mapach firmę, której - jak się okazało - nie ma już fizycznie pod wskazanym adresem? Albo zasugerować się widocznymi w wizytówce godzinami otwarcia sklepu i jechać do niego przez pół miasta, aby na miejscu zastać zamknięte drzwi? No właśnie. Tak traci się wiarygodność w oczach Klientów.

Dlatego zacznij od podstaw - umieszczaj w wizytówce dokładne i aktualne dane firmy: nazwę, adres, numer telefonu oraz domenę. Duży plus stanowi także uzupełnienie wpisu o atrakcyjne zdjęcia. Więcej wskazówek, na temat umieszczania informacji o firmie w wizytówce na Mapach Google, znajdziesz w naszym przewodniku.

Źródło: Google

Zadbaj o opinie

Opinie to bardzo istotny element wizytówek na Mapach. Dzięki nim możemy poznać ocenę danego miejsca, wystawioną przez innych użytkowników. Bardzo często właśnie przeglądając opinie podejmujemy decyzję na temat tego, czy skorzystać z usług lub oferty danej firmy. Dlatego warto włożyć trochę wysiłku w ich pozyskanie.



Jak to zrobić? Zachęcaj Klientów do zostawiania opinii oraz nie bój się o nie prosić - na przykład na portalach społecznościowych, własnej stronie internetowej czy serwisach aukcyjnych, z których korzystasz. Dobrym pomysłem jest także stworzenie linku do bezpośredniego zostawiania opinii. Więcej o opiniach na Mapach Google pisaliśmy w tym artykule.

Źródło: Google

Wyeliminuj niezgodności NAP


NAP
(ang. name, address, phone numer), to nic innego jak dane Twojej firmy w postaci nazwy, adresu oraz numeru telefonu. Ważne jest aby zachować ich spójność we wszystkich witrynach, w których pojawiają się informacje na temat Twojej firmy. Spójne dane teleadresowe firmy, w takich miejscach jak jej strona internetowa (zakładka Kontakt, stopka, regulamin), a także innych witrynach, w których znalazła się wzmianka o firmie, poprawiają jej wiarygodność i ranking samej wizytówki oraz strony internetowej.

Analizuj konkurencję
Chodzi przede wszystkim o sprawdzanie działań konkurencji oraz wyszukiwanie elementów, z których korzysta, a które my mogliśmy pominąć. Śledzenie poczynań konkurencji to zawsze dobry sposób na spojrzenie na swoje działania z dystansem oraz odkrycie możliwości promocji, na które wcześniej nie zwracaliśmy uwagi.

 

Buduj linki do swojej witryny

Pozyskiwanie wysokiej jakości linków, które prowadzą do naszej strony internetowej, ma kluczowe znaczenie w pozycjonowaniu - także tym związanym z wynikami lokalnymi. Ponadto budowanie linków do witryny, wpływa również na ranking naszej wizytówki. Jednak jest to proces, który wymaga czasu. Dlatego warto korzystać z okazji, które ułatwią nam możliwość budowania linków. Gdzie szukać? Przede wszystkim na stronach firm lokalnych, katalogach takich jak np. Yelp, w prasie i lokalnych portalach informacyjnych, a także na stronach lokalnych samorządów.

Ciekawostka: Istnieją sposoby, umożliwiające odtworzenie wyników lokalnych, wyświetlanych użytkownikowi w konkretnej lokalizacji. Jednym z nich jest wykorzystanie parametru „uule”. Więcej informacji na ten temat znajdziesz w tym artykule.

Podsumowanie

Jak widać to, jaki ranking może uzyskać wizytówka naszej firmy na Mapach Google zależy od wielu czynników - poprawnego uzupełnienia informacji we wpisie, aktualizacji danych adresowych, obecności opinii, czy analizie działań konkurencji. Każdej firmie zależy na wyróżnieniu się na tle konkurencji, a uwzględnienie wymienionych czynników, może poprawić pozycję naszej wizytówki w wynikach lokalnych. Dlatego aktualizując wpis swojej firmy, czy też tworząc nową wizytówkę, warto zastosować się do powyższych wskazówek.

Źródła: Search Engine Journal, Pomoc Google
Autor
Monika Jakubowska
Ocena artykułu
5.00 - (3 głosy)
Komentarze
Dodaj komentarz
Ostrzeżenie: Uwaga na firmę o podobnej nazwie! Więcej...
Zapoznałem się