Ikona 03:05 min Ikona 26.10.2017

Uwaga! Ktoś może zmienić dane Twojej firmy na Mapach Google za Ciebie!

Właścicielu, jeśli Twoja firma posiada wizytówkę na Mapach Google, pamiętaj:

 

Zalogowani użytkownicy Map Google mogą edytować informacje zawarte w wizytówkach!

 

I co równie istotne – użytkownicy często korzystają z tej możliwości. Czy jednak właściwym jest, żeby dane Twojej firmy takie jak chociażby godziny otwarcia lub numer telefonu uzupełniali Twoi Klienci? Pamiętaj też, że wśród użytkowników Map Google są nie tylko osoby chcące wzbogacać je o nowe/aktualne informacje. Należą do nich również Twoi konkurenci.

 

O prawdziwość i aktualność danych wprowadzonych do wizytówki musisz dbać także ze względu na pozycjonowanie strony internetowej. Szczególnie, jeśli jesteś zainteresowany pozycjonowaniem lokalnym.

 

Skąd wiem, że ktoś wprowadził zmianę?

 

Google:  „Merchants who manage their business listing info through Google My Business (which is free to use), are notified via email when edits are suggested.”

Zgodnie z informacją od Google zarządzający wizytówkami firm przez usługę Google Moja Firma informowani są mailowo, gdy ktoś proponuje zmiany w ich wpisie.

 

Niestety, z naszego doświadczenia wynika, że mija się to nieco z prawdą. Dlaczego? Z trzech powodów:

  • wiadomości e-mail o zmianach otrzymują tylko (!) użytkownicy z uprawnieniami właściciela,
  • wiadomości e-mail nie zawsze (!) są  wysyłane (błąd systemu, czy nie każda zmiana jest wg Google równie ważna?),
  • wiadomości e-mail przysyłane są już po zatwierdzeniu zmian (!) przez system.

 

Gdzie znajdę informację o zmianach?

 

Informacje o zmianach wprowadzonych przez Google bądź użytkowników Map znajdziesz w panelu usługi Google Moja Firma oraz w aplikacji o tej samej nazwie.

 

W panelu Google Moja Firma na komputery znajdziesz je w 2 miejscach:

1. na górze w boksie „Zadania”

2. w widoku listy przy lokalizacji, dla której zaproponowano zmianę

3. w panelu edycji danego wpisu (zarówno wchodząc z poziomu widoku listy, jak i widoku kart)

 

 

W aplikacji Google Moja Firma informację o zmianach zobaczysz:

1. zaraz po zalogowaniu

2. w panelu edycji wizytówki

Uwaga! Niestety, zarówno wiadomości e-mail, jak również powiadomienia w panelu usługi Google Moja Firma i w aplikacji mobilnej, zobaczysz dopiero po wprowadzeniu zmian. Zauważ też, że nigdzie nie pojawia się przycisk „Odrzuć zmiany”. Możesz je tylko zaakceptować. Jeśli nie zgadzasz się z wprowadzonymi aktualizacjami, musisz ręcznie (!) poprawić dane.

 

Jak często sprawdzać wizytówkę?

 

Często. Biorąc pod uwagę, że nie zawsze otrzymasz e-mail z informacją o wprowadzonych zmianach, warto regularnie logować się do usługi Google Moja Firma. Oczywiście, jeśli zachodzą jakieś zmiany w funkcjonowaniu Twojej firmy, nie czekaj, aż ktoś zaktualizuje wizytówkę za Ciebie. Zrób to od razu. Pamiętaj też o tym, o czym pisaliśmy na początku. Zmiany w wizytówce firmy zgłaszać może także Twoja konkurencja, która może chcieć zaszkodzić Twoim interesom.

Aktualne i przede wszystkim prawdziwe informacje o Twojej firmie są ważne zarówno dla Twoich Klientów, jak i dla pozycjonowania Twojej strony internetowej. Publikowanie w różnych serwisach spójnych informacji o firmie jest pod kątem SEO po prostu w cenie. Nie zapominaj więc o wizytówce zaraz po weryfikacji. Dbaj o jej uzupełnienie i czerp korzyści, jakie niesie za sobą posiadanie wpisu na Mapach Google!

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:
Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

8 najczęstszych błędów w lokalnym SEO Ikona 08:25 min 22.12.2017 Firmy działające na określonym obszarze, chcąc pozycjonować swoją stronę internetową mają szerokie pole do popisu przy obmyślaniu strategii SEO. Niestety wciąż wiele z nich popełnia, mniej lub bardziej świadomie, wiele błędów, które tylko pozornie przynoszą korzyści. Jakich działań należy wystrzegać się, jeśli interesuje nas pozycjonowanie lokalne? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

SEO Ikona 04:40 min 02.04.2020 Street View to zdecydowanie przydatne narzędzie. Dzięki niemu z łatwością rozeznasz się w okolicy bądź wirtualnie odwiedzisz każdy wymarzony zakątek z dowolnej części świata. Niestety, nic nie jest doskonałe, więc korzystanie ze Street View często wiąże się z dużą dawką frustracji. W tym artykule postanowiliśmy bliżej przyjrzeć się zarówno tym wirtualnym spacerom, jak i zdjęciom satelitarnym. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

SEO Ikona 03:35 min 13.09.2017 Otwierasz wkrótce nowy biznes? Masz już gotową stronę internetową. Wiesz, kiedy nastąpi WIELKI DZIEŃ. Plakaty wiszą w okolicy od tygodnia, ale czy możesz zrobić coś jeszcze? Do tej pory dodawanie wizytówek na Mapach Google dla firm, które są w trakcie powstawania nie było możliwe. Przez usługę Google Moja Firma wciąż tego nie zrobisz. Jak dodać taki wpis? Czytaj więcej
Polecane
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.1 / 5. Vote count: 12

No votes so far! Be the first to rate this post.

Co to jest SEO? Ikona 20:00 min 28.09.2023 Optymalizacja strony pod kątem SEO to proces długofalowy. Wymaga umieszczenia każdej nowej treści w odpowiednim miejscu struktury. Jak wesprzeć proces pozycjonowania? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.3 / 5. Vote count: 9

No votes so far! Be the first to rate this post.

Jak Skutecznie Samemu Pozycjonować Strony (SEO)? Ikona 15:00 min 28.09.2023 Skuteczne pozycjonowanie to także działania off-site, czyli takie, które wykonywane są poza samą stroną internetową. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700