Wyższy standard skuteczności
Blog
Informacje z branży i życia firmy
Wybierz dziedzinę

Jak zapewnić stronom internetowym wzrost konwersji

Opublikowano: 24-10-2017
Czas potrzebny do przeczytania: 5:15 min
Firma, która przedstawia historię swojego powstania za pomocą interesującego storytellingu robi to, aby zaciekawić potencjalnych Klientów. Sklep internetowy wystawia oferowane produkty przedstawiając je w atrakcyjnej scenerii, bo chce, aby jak największa liczba odbiorców się nimi zainteresowała i ostatecznie kupiła to, co zobaczy i o czym przeczyta na stronie. W taki właśnie sposób działa konwersja. Jest pożądanym przez określoną firmę działaniem, które wykonuje odbiorca. To oczekiwana odpowiedź potencjalnego Klienta na konkretną ofertę.

Jednak sprawa nie jest wcale taka łatwa, jak mogłoby się wydawać. Myśląc o konwersji, firmy często całą uwagę przywiązują wyłącznie do szybkości ładowania strony internetowej i doświadczenia użytkownika. Oczywiście są to niewątpliwie bardzo istotne elementy konwersji, jednak nie jedyne i nie najważniejsze jeśli chodzi o przyciąganie ruchu na stronę. Równie ważne jest zastosowanie sprecyzowanych słów kluczowych, przedstawienie indywidualnych zalet firmy, użycie chwytliwego tytułu i dobrze skonstruowany URL. Ponadto nie można zapomnieć o atrakcyjnej oprawie graficznej i interesującym CTA. Jak to zrobić? Wskazówki podajemy poniżej.

Wyznacz swój cel

Tak jak i w życiu –  nigdy nie jesteśmy w stanie dogodzić wszystkim, tak również w świecie wirtualnym – nie ma możliwości trafienia w gusta użytkowników całego Internetu. W związku z tym już na samym początku musimy zastanowić się, kto jest naszym targetem. Po zadecydowaniu, do kogo kierujemy naszą ofertę, musimy podjąć odpowiednie działania.



Używaj ukierunkowanych słów

Jednym z podstawowych elementów, na którym opiera się pozycjonowanie jest wykorzystywanie słów kluczowych. Fraza „noclegi” z pewnością jest wyszukiwana przez spore grono użytkowników, jednak lepiej pozycjonować się na bezpośrednio sprecyzowane wyrażenie. Warto skonkretyzować wyszukiwany zwrot, np.: „noclegi w centrum” lub dodać frazę geolokalizowaną, np.: „noclegi grudziądz”. Wówczas nasza oferta z pewnością trafi do osób, które poszukują dokładnie tego, co proponujemy.



Wyróżnij się


Jednak konkurencja nie śpi. Coraz więcej przedsiębiorstw korzysta z właśnie takiego rozwiązania i optymalizacja według sprecyzowanych słów już nie wystarcza. Zatem, co jeszcze jest istotne, aby nie tylko generować ruch na stronie, ale również uzyskać przewagę nad innymi konkurencyjnymi firmami i wyróżnić się wśród nich?

Źródło: Wikia

Przyciągnij uwagę tytułem

Podobnie, jak w artykułach – dobry tytuł jest połową sukcesu, tak również w wyszukiwarce Google –  przyciągające wzrok znaczniki title, które atrakcyjną treścią skłonią do otwarcia strony, z pewnością zachęcą użytkownika do skorzystania z oferowanej usługi.

Prosta informacja dotycząca zawartości sklepu internetowego nie wystarczy, aby zdecydować się na właśnie naszą propozycję, a nie na produkty konkurencji.

Herbaciarnia Alicja z Krainy Czarów– odkrywaj smaki świata

bardziej zachęci potencjalnego Klienta niż

Dobre herbaty - wysokiej jakości produkty


Źródło: Giphy

Dobrze skonstruuj adres URL

W prawidłowym wykorzystaniu konwersji liczy się każdy najmniejszy detal. Ważne są nie tylko treść i tytuł, ale znaczenie ma nawet sam adres strony. Właściwa konstrukcja URL pokazuje użytkownikowi odwiedzającemu witrynę, w jakim miejscu się znajduje. To dla niego potwierdzenie, że klikając w adres naszej witryny, dokonał właściwego wyboru. W związku z tym URL nie może być skomplikowany i za długi. Lepiej zastosować jednoznaczną, krótką domenę: zdroweprodukty.pl, niż skomplikowaną, nieoczywistą i zbyt długą: quinoaikomosadlaprzyszlegokomandosa.pl.
 
Zwróć uwagę nie tylko na adres strony głównej, ale również na URL podstron, aby ułatwić nawigację. Użytkownik będzie się swobodniej poruszał jeżeli zobaczy adres: zdroweprodukty.pl/kategorie/batony, a nie  quinoaikomosadlaprzyszlegokomandosa.pl/cosnazab/30723480744.



Wstawiaj nieoczywiste zdjęcia

Współcześni Klienci preferują szybkie i proste rozwiązania, dlatego obrazki są jednym z ulubionych elementów, na które zwracają uwagę podczas decyzji o wybraniu produktu. Jednak, aby przyciągnąć wzrok i zainteresowanie użytkowników nie wystarczy zamieścić wyłącznie fotografię lub grafikę, która jest ładna. Zdjęcie musi być intrygujące i zaskakujące - takie, że użytkownik bez wahania będzie chciał w nie kliknąć, aby dowiedzieć się, co jeszcze oferuje dana firma.  

Źródło: Giphy

Zachęć skutecznie

Potencjalni Klienci powinni być zachęceni do skorzystania z oferty, dlatego call to action, czyli wezwanie do działania jest niezbędnym elementem skutecznej promocji. Jednak powiedzmy sobie szczerze – sucha informacja o ofercie i zwrot: „Zapraszamy do przejrzenia naszych propozycji” nie jest czymś, co pociągnie za sobą tłumy odbiorców. Zastosowanie meta destription z chwytliwym, nieoczywistym CTA z pewnością zachęci do kliknięcia w ofertę.

Zachęcamy serdecznie do kupienia tanich herbat dostępnych w ofercie  sklepu internetowego "U Grażyny".  Zapraszamy!

będzie niewątpliwie mniej skuteczną zachętą niż:

BOOM! Porażające ceny! Niewielki wydatek zapewni Wam chwile spędzone przy aromatycznej herbacie z najdalszych zakątków świata. Odkryj u nas swój ulubiony smak!

Owocne poszukiwania i obfite plony

Źródło: Gif-finder


Jak widać, podniesienie poziomu konwersji nie jest takie proste i oczywiste. Tak naprawdę, wiele zależy od niuansów. Z pozoru niewiele znaczący szczegół może zaważyć na tym, czy oferta skierowana do Klienta w ogóle zostanie przez niego zauważona w gąszczu innych konkurencyjnych propozycji.

Zaplanujcie do kogo kierujecie swoją ofertę i postarajcie się wyróżnić. Oprócz doboru odpowiednich słów kluczowych, wymyślcie tytuł nie do odrzucenia, przejrzysty adres URL i wybierzcie zaskakującą, ale dopasowaną do działalności Waszej branży fotografię. Całość opatrzcie niebanalnym CTA i ruszajcie na podbój zainteresowania Klientów!

Źródła: Search Engine Land, MOZ, Boutell

Autor
Alicja Pietruś-Wróblewska
Ocena artykułu
4.50 - (8 głosów)
Komentarze
Dodaj komentarz
Ostrzeżenie: Uwaga na firmę o podobnej nazwie! Więcej...
Zapoznałem się