Wyższy standard skuteczności
Blog
Informacje z branży i życia firmy
Wybierz dziedzinę

Spójrz na mnie! - czyli jak sprawić, aby mój tekst przyciągnął uwagę odbiorców

Opublikowano: 16-10-2017
Czas potrzebny do przeczytania: 3:55 min
Kiedy tworzysz tekst na swoją stronę internetową, bloga czy fanpage'a, z pewnością zwracasz uwagę na wiele czynników, mających wpływ na późniejszy wygląd artykułu. Na pewno dbasz o poprawność językową, tematyczność, ciekawość zawartych w nim informacji. Jednak zabiegi te nie zdadzą się na zbyt wiele, jeśli nie poświęcisz uwagi jednej, niezwykle ważnej rzeczy.

Każdy, kto prowadzi swoją stronę internetową dobrze wie, że w sieci istnieją setki konkurencyjnych witryn, które dążą do osiągnięcia wysokiej popularności w swojej branży. Większość z nich kieruje się podobnymi zasadami co Ty. Co więc zrobić, aby Twój tekst został dostrzeżony spośród wielu innych?

Zadbać o jego innowacyjność! To właśnie tzw. Czynnik Wyróżniający Treści wpływa na atrakcyjność tekstu, czyniąc go bardziej przyciągającym od konkurencji. Aby jednak czynnik ten wystąpił, należy spełnić kilka warunków. Warto się z nimi zapoznać, bowiem po ich przyswojeniu nasze teksty z pewnością zyskają na wartości, no i przede wszystkim atrakcyjności.
 




1. Poznaj swojego odbiorcę
Aby pisany przez Ciebie tekst był ciekawy dla czytelnika, musi być on dostosowany do jego oczekiwań i potrzeb. Zanim zaczniesz tworzyć dany tekst, zastanów się, kto jest jego odbiorcą. Przykładowo, jeśli piszesz o rodzajach wiertarek udarowych, musisz pisać językiem konkretnym, wykorzystującym specjalistyczne zwroty, znane pracownikom stosującym te urządzenia. Jeśli natomiast piszesz o zabawkach, powinieneś wybierać raczej słownictwo trafiające do najmłodszych.


2. Zrób to lepiej niż konkurencja
Jeśli chcesz wyróżnić się spośród wielu innych tekstów na ten sam temat, powinieneś znaleźć słabe strony treści konkurencji i dopracować je w swoich. Ogólne zapoznanie się z tematem pozwala na uzyskanie obiektywnego spojrzenia na temat, a także dostrzeżenia dróg, jakie należy obrać, aby zainteresować odbiorcę.


 
3. Skoncentruj się na rzeczywistych korzyściach dla odbiorcy
Wyobraź sobie dwie reklamy tego samego samochodu. Pierwsza z nich posiada hasło nawiązujące do tego, że jest to nowy model znanej i cenionej marki. Druga natomiast mówi o tym, że dane auto posiada intuicyjny system nawigacji, duży bagażnik oraz ekonomiczny silnik o niskim spalaniu. W obu wersjach przedstawiono pewne korzyści, jednak każdy zgodzi się, że to w przypadku tej drugiej reklama zadziałała lepiej. Dlaczego?

Dlatego, że skupiła się na zaletach, które mają bezpośredni wpływ na wygodę oraz obniżenie kosztów związanych z użytkowaniem tego pojazdu. Pisząc teksty na każdy temat musimy zadbać o to, aby zwrócić uwagę czytelnika przede wszystkim na te najbardziej atrakcyjne cechy produktu, które będą miały przełożenie na jego rzeczywiste potrzeby.


 Źródło: Giphy
 
 
4. Wykorzystaj strategię KISS
Technika ta, zawdzięczająca swój specyficzny skrót od powiedzenia Keep it super simple oznacza, że przy tworzeniu każdego tekstu należy pisać możliwie jak najjaśniejszym językiem, który trafi do każdego. Nie chodzi oczywiście o to, by nasze teksty były infantylne. Należy zachować złoty środek, przedstawiając poszczególne aspekty profesjonalnie, ale w taki sposób, aby odbiorca, który nie jest ekspertem, mógł zrozumieć podstawowe informacje zawarte w tekście.


 
 
5. Zdecyduj się na pozycjonowanie Twojej strony internetowej
Wszystkie powyższe rady nie dadzą żadnych efektów, jeśli potencjalny odbiorca nie znajdzie linku do Twojego tekstu, znajdującego się na którejś z kolei stronie wyników wyszukiwania. Dlatego też integralną częścią Czynnika Wyróżniającego Treści powinno być pozycjonowanie. Połączenie wysokiej jakości, ciekawych treści ze skutecznymi strategiami SEO dają świetne efekty w postaci wysokich pozycji w wynikach wyszukiwania. W takiej sytuacji dotarcie do Twojego tekstu jest znacznie łatwiejsze.





Jeśli więc dążysz do tego, aby Twój tekst wyróżniał się spośród innych propozycji konkurencji, wykorzystaj nasze rady! Z pewnością przyczynią się one do tego, że publikowane przez Ciebie treści będą znacznie ciekawsze i atrakcyjne dla odbiorcy. Pozytywne wrażenie użytkownika z kolei często ma przełożenie na współczynnik konwersji, a co za tym idzie większe zainteresowanie ofertą autorów.


Źródło: Search Engine Journal
Autor
Anna Grubich
Ocena artykułu
5.00 - (2 głosy)
Komentarze
Dodaj komentarz
Ostrzeżenie: Uwaga na firmę o podobnej nazwie! Więcej...
Zapoznałem się