Wyższy standard skuteczności
Blog
Informacje z branży i życia firmy
Wybierz dziedzinę

Dlaczego właśnie TY potrzebujesz treści?

Opublikowano: 12-09-2017
Czas potrzebny do przeczytania: 4:10 min
Dzień dobry!

Klient już tu jest. Powoli wchodzi na stronę internetową. Znajduje produkt. Ogląda go… i znika. A Ty możesz tylko zastanawiać się, dlaczego nie skusiły go atrakcyjny wygląd, ciekawa promocja czy wykaz wszystkich parametrów technicznych. Zabrakło czegoś, co przekonałoby Klienta o słuszności wyboru, o tym, że nie musi już dłużej szukać, że właśnie osiągnął cel. Tym czymś jest content marketing – wartościowa, interesująca treść, która powinna znaleźć się w Twoim sklepie internetowym.

E-commerce rośnie w siłę

Zgodnie z najnowszymi obserwacjami Analizy Rynku, w ostatnich latach zarejestrowano wysoki wzrost wartości handlu elektronicznego. Według szacunków, już w 2020 roku wartość rynkowa e-commerce może przekroczyć 60 mld złotych. Ponadto Ministerstwo Gospodarki sugeruje, że wartość sprzedaży internetowej wzrośnie w ciągu 2 lat do 9% (przy obecnej wartości utrzymującej się na poziomie 2,5-4%).

E-handel w Polsce zamierza rozwijać się jeszcze prężniej - obecna liczba sklepów internetowych działających w Polsce wynosi ok. 20 tys., przy czym jeszcze w 2006 roku istniało ich sześć razy mniej. Ponadto 1/3 właścicieli sklepów stacjonarnych zaczyna poważnie zastanawiać się nad rozpoczęciem sprzedaży internetowej.

Co to wszystko dla Ciebie oznacza? Że czeka Cię jeszcze więcej pracy. Konkurencja nie śpi i z przyjemnością wykorzysta tendencję wzrostową. Coś Ci jednak powiem – nie wystarczy posiadać atrakcyjną ofertę i współpracować z najlepszymi. Potrzebny jest jeszcze bodziec, który sprawi, że klient nie tylko kupi u Ciebie towar, ale także chętnie do Ciebie wróci, a na dodatek łatwiej trafi na Twoją stronę dzięki pozycjonowaniu.

Korzyści z content marketingu

Coraz większą rolę w branży e-commerce odgrywa content marketing. Rozumieć przez niego należy wszystko to, co wchodzi w skład strony internetowej. Najistotniejszy okazuje się jednak tekst. Ale nie byle jaki tekst. Wielu sprzedawców sądzi, że wystarczy zamieścić krótki, nic nie wnoszący opis, aby osiągnąć cel. W żadnym wypadku. Klient jest wymagający. Spostrzegawczy. Oczekuje konkretu, ale nie zniesie braku zainteresowania z Twojej strony. Dlatego właśnie powinieneś postawić na interesujące, wartościowe teksty, które urozmaicą Twoją ofertę i wypozycjonują stronę – bez względu na to, jaką branżą się zajmujesz. Co dzięki temu zyskasz?

1. Tak, chcę!

Użytkownik, który natrafi na ciekawą treść, z pewnością zostanie na stronie Twojego sklepu dłużej. Będzie chciał dokładnie zapoznać się ze specyfiką produktu. W końcu po to właśnie Cię odwiedził.



Źródło: Giphy

2. Wygląd też się liczy


Odpowiednio pozycjonowana strona, na której znajdzie się interesujący tekst, w towarzystwie wysokiej jakości zdjęć i wyszczególnionych parametrów, stanie się atrakcyjna. Swoim wyglądem zachęci użytkownika do działania, a na dodatek wzbudzi w nim zaufanie do Twojej marki.



Źródło: Giphy

3. Widać mnie?


Zamieszczenie tekstu przy produkcie służy nie tylko wzbudzeniu zainteresowania klientów, ale także budowaniu lepszej pozycji w wyszukiwarce. Jeśli w treści znajdą się wyrażenia nawiązujące do profilu Twojego sklepu, użytkownik znacznie łatwiej natrafi na ofertę dzięki pozycjonowaniu.



Źródło: Giphy

4. Kocha, nie kocha…


Obecność contentu na stronie i wysokie pozycje wzbudzają nie tylko zaufanie, ale także sympatie klientów. Jeśli tekst został zaprezentowany w ciekawy, wartościowy i przy tym pożyteczny sposób, z pewnością wzbudzi w kupującym pozytywne odczucia.



Źródło: Giphy

5. Ucz mnie, mistrzu


Content treści to nie tylko opisy kategorii oraz samych produktów. To również inne teksty, które mogą znaleźć się na Twojej stronie i wzmocnić pozycje: poradniki, testy, opinie ekspertów. Służą nie tylko pozycjonowaniu, ale także wzbudzeniu zainteresowania w klientach.

Jeśli to właśnie dzięki tekstom znalezionym na Twojej stronie internetowej klient odnajdzie odpowiedź na nurtujące go pytania, możesz być pewny, że doceni Twoje starania i poleci Cię swoim znajomym.



Źródło: Giphy

Podsumujmy


Content marketing to doskonały sposób na odnalezienie się na rynku e-commerce. Pozwoli Ci lepiej przygotować się na działania konkurencji, zachęcić użytkowników sieci do zakupów, stworzyć grupę oddanych klientów, a także uzyskać wysokie pozycje w wyszukiwarce. Jedyne, co musisz zrobić, to zapewnić swojej stronie wartościowe, unikatowe i tematyczne treści. Tylko tyle i aż tyle!

Wiesz już, jakie korzyści wynikają z wprowadzenia contentu na stronę sklepu internetowego. Zachęcamy teraz do uzyskania informacji na temat tego, jak tworzyć treści, które będą czytane i zarazem zagwarantują optymalne pozycjonowanie, a także co zrobić, aby content był "wiecznie zielony".


Źródło: Analiza Rynku

Autor
Natalia Golik
Ocena artykułu
4.33 - (6 głosów)
Komentarze
Dodaj komentarz
Ostrzeżenie: Uwaga na firmę o podobnej nazwie! Więcej...
Zapoznałem się