Wyższy standard skuteczności
Blog
Informacje z branży i życia firmy
Wybierz dziedzinę

Opinie na Mapach Google – jak zdobywać te pozytywne?

Opublikowano: 06-09-2017
Czas potrzebny do przeczytania: 3:20 min
Jak zdobywać opinie na Mapach Google?
Odpowiedź można zawrzeć w 5 punktach:
  • zweryfikuj wpis na Mapach Google,
  • informuj Klientów o możliwości wystawienia opinii,
  • stwórz link ułatwiający dodanie opinii o firmie,
  • celuj w zadowolonego Klienta,
  • odpowiadaj na opinie.

Jeśli jesteś jeszcze zupełnie „zielony” w temacie opinii na Mapach Google rzuć najpierw okiem na artykuł wyjaśniający podstawy podstaw z tego zakresu.


1. Zweryfikuj wpis na Mapach Google
Niby oczywiste, jednak (o dziwo) wciąż wiele firm nie wykonuje tego prostego kroku. A bez weryfikacji nie mamy zupełnie kontroli nad swoją wizytówką, ale nie możemy również reagować i odpowiadać na opinie – zarówno te pozytywne jak i negatywne – zostawiane przez użytkowników.
2. Informuj Klientów o możliwości wystawienia opinii
Zostaw taką informację nie tylko na stronie internetowej, ale dodaj ją także po sfinalizowaniu transakcji, do mailingu – i nie zapominaj o świecie rzeczywistym (tym „offline”). Połóż na ladzie swojego sklepu informację o obecności na Mapach, dodaj naklejkę na drzwiach i w rozmowach z Klientem wspomnij o możliwości wystawienia opinii.

3. Stwórz link ułatwiający dodanie opinii o firmie
Google daje możliwość stworzenia specjalnego odnośnika, który poprowadzi użytkowników od razu do momentu wystawienia opinii. To zadziwiające jak mało firm korzysta z tej możliwości! A przecież nie od dziś wiadomo, że użytkownicy są… leniwi! Jeśli czegoś nie podamy na tacy, nasze szanse na osiągnięcie swojego celu dramatycznie maleją.
4. Celuj w zadowolonego Klienta
Nie oszukujmy się – każda firma ma przynajmniej kilku niezadowolonych Klientów. Jednocześnie tych kilku niezadowolonych ma największą motywację, żeby wystawić negatywną opinię na Mapach Google. W rezultacie nawet najlepsza firma może mieć zepsutą opinię w wizytówce.

Źródło: Know Your Meme

Dlatego warto zachęcać tych zadowolonych Klientów, którzy właśnie otrzymali swój wymarzony aparat fotograficzny w promocyjnej cenie lub skorzystali z naszych usług fryzjerskich, do zostawienia opinii. Oni potrzebują znacznie więcej zachęty aby kliknąć w 5 gwiazdek, ale jest ich również znacznie więcej. Jeśli nie skupimy swoich wysiłków właśnie na nich, to ta garstka niezadowolonych będzie, niestety, najbardziej reprezentatywną na Mapach Google.

5. Odpowiadaj na opinie – zadowolonych i (przede wszystkim) niezadowolonych Klientów
Dodając odpowiedź na opinię na Mapach Google pokazujemy, że zależy nam na naszych Klientach. Użytkownicy to doceniają! Mamy jednocześnie szansę na odpowiedź na zastrzeżenia tych Klientów, którzy są niezadowoleni – dając sygnał pozostałym użytkownikom, że był to jedynie wypadek przy pracy lub zwykłe nieporozumienie.

Źródło: Giphy

Co więcej, dobra odpowiedź i odpowiednia reakcja firmy na zastrzeżenia Klienta (np. przyznanie drobnego rabatu na kolejne zakupy) może skutkować zmianą oceny na lepszą! Co jest podwójnym sukcesem firmy.

Podsumowanie
Aktywnie zachęcając użytkowników, przede wszystkim zadowolonych, do zostawiania opinii na Mapach Google może przynieść naprawdę znakomite efekty. Tym bardziej, że wciąż stosunkowo niewiele firm wystarczająco dobrze dba o oceny wystawiane w Google. A ich znaczenie wciąż rośnie - a być może mają również znaczenie w pozycjonowaniu samej wizytówki w wynikach na Mapach.

Niezależnie jednak od tego czy pozycjonowanie skorzysta na pozytywnych opiniach czy nie, nadszarpnięte zaufanie użytkowników do firmy bardzo trudno jest odzyskać.

Działaj więc proaktywnie - już teraz wprowadź kilka drobnych zmian, dbając o swój wizerunek w Sieci, w szczególności na Mapach Google.

Źródła: Pomoc Google Moja Firma 01, 02, 03, 04; Pomoc Map Google
Autor
Krzysztof Mierzyński
Ocena artykułu
3.67 - (3 głosy)
Komentarze
#1Jagoda Szymańska2017-09-07 16:41:03
Opinie na Google są ważnym czynnikiem warto wiec przywiązać do tego więcej uwagi. U nas też jesteśmy dodani, jednak zakupy na zoio.pl są powiązane też z innymi aplikacjami do zbierania opinii. Warto się na tym skupić, wiele użytkowników na to patrzy tak jak sam "gugl"
#2Krzysztof Mierzyński2017-09-07 16:43:26
Dokładnie tak - jeśli jest możliwość zbierania opinii również na innych portalach, zdecydowanie warto to robić. Jeśli nawet nie zwiększy to drastycznie liczby recenzji i ocen, to przynajmniej zwiększy nasz zasięg, czyli dotrzemy do większej liczby odbiorców. A przecież chyba o to nam chodzi ;)

Oczywiście, również w tym przypadku trzeba dbać o opinie, żeby nie narazić się na przyrost tych negatywnych
Dodaj komentarz
Ostrzeżenie: Uwaga na firmę o podobnej nazwie! Więcej...
Zapoznałem się