Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Ikona 04:50 min Ikona 24.08.2017

O tym, w jaki sposób pisać, aby zainteresować czytelnika, pisaliśmy już wiele. Dawaliśmy wskazówki, jak robić to szybciej i efektywniej, a także jak przygotować nasze pisarskie stanowisko. Pokazaliśmy, jak być na pierwszych miejscach w wyszukiwarce poprzez treści tworzone pod pozycjonowanie.

 

Teraz chcielibyśmy skupić się na wskazówkach, które pomogą stworzyć treść na tyle atrakcyjną, żeby użytkownik z przyjemnością przeczytał ją od początku do końca. Jak wiadomo – Internet to kopalnia pomysłów bez dna. Tutaj każdy może wykazać się mniejszymi lub większymi zdolnościami pisarskimi, dlatego konkurencja jest spora. Poniżej podpowiadamy, jak pisać jeszcze ciekawiej niż inni i jak się wyróżnić. Przedstawiamy niuanse, na które należy zwrócić uwagę, bo jak wiemy – diabeł tkwi w szczegółach.

 

Zacznij od końca

 

Co to znaczy? Spraw, aby czytelnik już dzięki pierwszym linijkom tekstu poznał najważniejsze informacje. Postaw jasną tezę, którą rozwiniesz w dalszej części artykułu. Sformułuj ją w taki sposób, aby zawierała odpowiedź na pytanie użytkownika. Dzięki temu odbiorca chętniej przeczyta dalsze akapity, aby poznać szczegółowe informacje.

 

Kawa na ławę, czyli pisz do rzeczy

 

Zminimalizuj wtrącenia. Współcześni internauci lubią proste rozwiązania. Nie łudź się więc, że stosując wyszukane słownictwo i zawiłe metafory, Twój tekst będzie czytany przez rzesze odbiorców. Skup się na temacie głównym i staraj się wyjaśnić skomplikowane terminy w możliwie najbardziej zrozumiały sposób.

 

Bądź interesujący

Oprócz tego, że treść ma być zrozumiała, musi być ciekawa. Przejrzyste rozwiązania są dobre, jednak jeśli nie będą napisane w interesujący sposób, znikną przytłoczone atrakcyjniejszymi treściami. Warto wypracować swój indywidualny styl, czasami wpleść zabawną anegdotkę i „pobawić się” treścią. Nie zapominajmy jednak o umiarze. Łatwo przekroczyć granicę i sprawić, że tekst stanie się pretensjonalny, a co za tym idzie – spotka się z krytyką odbiorców.

 

Pokaż, że jesteś godny zaufania

 

Wiernych czytelników nie uzyskuje się ot tak, za darmo. Podobnie jak w życiu – w świecie wirtualnym również trzeba systematycznie i przez cały czas budować zaufanie użytkowników. Udowodnij, że chociaż przedstawiasz wyłącznie swoje teksty, tak naprawdę jesteś człowiekiem z krwi i kości. Pokaż,  że masz uczucia, rozumiesz potrzeby innych ludzi i potrafisz się z nimi utożsamić. Napisz kilka słów o sobie. Ważne, żeby było to autentyczne.

 

Lepiej napisać, że ma się dwa urocze dachowce i przydomowy ogródek niż trzy rasowe słonie i pałac za miastem. Nawet jeśli Twoim zdaniem druga wersja to bardziej atrakcyjny obrazek niż Twoje pupile i marchewka w ogródku – uwierz, odbiorcom bardziej spodoba się Twoja szczerość i chętniej będą śledzić to, co zamieścisz na stronie.

 

Zaangażuj się

Pisząc treści poradnikowe, nie zapominaj o swoich doświadczeniach. Czytelnicy chętniej przeczytają kolejny artykuł, jeśli zobaczą, że mogą się z Tobą utożsamić. Jeśli pokażesz, że jesteś podobny do swoich odbiorców, szybko zdobędziesz ich zaufanie. Aktywnie odpowiadaj na komentarze, rozpoczynaj i podtrzymuj żywą dyskusję na swojej stronie. Pozwoli to na nawiązanie więzi z czytelnikiem.

 

Ubierz słowa w atrakcyjną szatę graficzną

 

Nie zapominaj, że treść to nie tylko słowa. To również wygląd Twojej strony. Jeśli jest ona nieczytelna i przeładowana zbędnymi grafikami, wyskakującymi reklamami i niedopasowanymi kolorami – możliwe, że odbiorca nawet nie zacznie czytać tekstu. Nawet jeśli zastosujesz się do wcześniejszych wskazówek, ale przy tym zapełnisz każdą wolną przestrzeń zbędnymi elementami, to najpewniej skażesz swój tekst na porażkę.

 

Poskładaj elementy w idealną całość

 

To, co tworzysz, musisz podporządkować przede wszystkim pod zmysł wzroku użytkownika. Spraw, aby tekst stał się atrakcyjny nie tylko merytorycznie, ale również wizualnie.

  1. Wzbogać treść o numerowaną listę.
  2. Nie zapominaj o atrakcyjnych śródtytułach.
  3. Zastosuj tabele.
  4. Co jakiś czas wplataj ciekawe i dopasowane cytaty.
  5. Wzbogać tekst o oryginalne grafiki i ciekawe obrazy.

 

Pełnowartościowy pakiet

 

Najbardziej poczytne publikacje prasowe kierują się sprawdzonym schematem odwróconej piramidy.

 

Na górze znajdują się najważniejsze informacje, odpowiadające na pytania: Kto? Co? Kiedy? Gdzie? Dlaczego? Jak?

 

W tekście głównym, czytelnik otrzymuje rozwinięty opis sytuacji bądź zjawiska wspomnianego we wstępie.

 

Na samym końcu natomiast otrzymuje dodatkowe, mniej ważne fakty.

 

W dzisiejszych, zabieganych czasach, kiedy każdy ułamek sekundy jest na wagę złota, taki schemat sprawdza się doskonale. Kilka krótszych tekstów, gdzie już na samym początku czytelnik poznaje najważniejsze fakty, to o wiele lepsze rozwiązanie niż długi artykuł, który już samym wyglądem zniechęci do rozpoczęcia czytania.

 

Powyższe wskazówki to podstawa, o której nie powinieneś zapominać, pisząc jakikolwiek tekst do sieci. Znajdź swój indywidualny styl. Pamiętaj, że użytkownik jest niecierpliwy, szuka trafnych i szybkich odpowiedzi. Pisz zrozumiale, ciekawie i na temat. Stosuj powyższe porady, a na pewno zyskasz swoich stałych, zaufanych czytelników.
Powodzenia!
Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:
Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

SEO Ikona 03:15 min 27.09.2017 Podczas pisania tekstów na strony internetowe klientów copywriter musi brać pod uwagę wiele czynników – poprawność językowa, ciekawe podejście do tematu, wytyczne pozycjonowania, itp. Tak wiele ważnych kwestii może utrudniać tworzenie atrakcyjnych treści, szczególnie, jeśli jakiś temat często się powtarza. Jak więc nie popaść w rutynę? Regularnie zwiększając swoją kreatywność! Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

SEO Ikona 03:25 min 29.09.2017 Wiele osób mających swoją stronę internetową lub bloga, nie docenia potencjału, jaki tkwi w starych treściach. W Internecie nic nie jest pisane do szuflady i zawsze może zdarzyć się, że ktoś szukając jakichś informacji, trafi na nasz stary artykuł. Dlatego warto rozważyć recykling starych wpisów. Które treści można aktualizować oraz jak się do tego zabrać? Kilka przydatnych wskazówek znajdziesz w tym tekście. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Treści wiecznie zielone, czyli jak przygotować ponadczasowy content Ikona 05:25 min 17.08.2017 Użytkownicy często poszukują nie tylko samych produktów, ale i wszystkich dodatkowych informacji o nich. Warto je zaprezentować w postaci evergreen content, czyli treści wiecznie zielonych, które pozostaną aktualne niezależnie od upływu czasu bądź gwałtownej zmiany trendów. Może to być zgrabny poradnik, case study, a nawet odpowiedzi na najczęściej zadawane przez klientów pytania. Czytaj więcej
Polecane
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4 / 5. Vote count: 11

No votes so far! Be the first to rate this post.

Co to jest SEO? Ikona 20:00 min 28.09.2023 Optymalizacja strony pod kątem SEO to proces długofalowy. Wymaga umieszczenia każdej nowej treści w odpowiednim miejscu struktury. Jak wesprzeć proces pozycjonowania? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.3 / 5. Vote count: 9

No votes so far! Be the first to rate this post.

Jak Skutecznie Samemu Pozycjonować Strony (SEO)? Ikona 15:00 min 28.09.2023 Skuteczne pozycjonowanie to także działania off-site, czyli takie, które wykonywane są poza samą stroną internetową. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700