Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Ikona 02:45 min Ikona 16.08.2017

Facebook podejmuje walkę z „maskowanymi” reklamami

Nikt z nas nie lubi reklam, które wykorzystują irytujące metody przykuwania uwagi. Najczęściej nie mamy ochoty ich oglądać i jedyne, co pragniemy zrobić, to je zamknąć. Mimo to wciąż jednak są one wykorzystywane przez wiele firm.

Wiedzą o tym również administratorzy Facebooka, sprawdzając regularnie działania reklamodawców i zapobiegając wyświetlaniu reklam, które naruszają wewnętrzne Standardy Społeczności.

 

Jak Facebook weryfikuje reklamy

 

Wykorzystuje w tym celu skonfigurowane roboty, które automatycznie weryfikują zgodność z poszczególnymi regułami. Jeśli zauważą podejrzane lub budzące wątpliwości treści, zaznaczają je. Dalszym etapem w tej sytuacji jest kontrola dokonywana przez specjalnych pracowników Facebooka – recenzentów, którzy w razie nielegalnego contentu blokują wyświetlanie danej reklamy.

 

Jednym z działań blokowanych przez serwis jest zawieranie nielegalnych treści zarówno w reklamie, jak również na stronie, która otwiera się po przekierowaniu z baneru.

 

Jednak niektórzy oszuści wypracowali nową metodę, która ma na celu uśpienie czujności robotów Facebooka i docelowe wyświetlanie nielegalnych treści. Taktyka ta najczęściej nazywana jest  „maskowaniem”.

 

 

Na czym polega maskowanie

 

Nieuczciwi użytkownicy tworzą pozornie zwyczajną i zgodną z regulaminem reklamę, zawierającą legalne treści. Roboty Facebooka, sprawdzające wyświetlające się materiały promocyjne, przenoszeni są na spełniającą reguły witrynę internetową. Jednak zwykli użytkownicy, po kliknięciu w baner lub specjalny przycisk zostają przekierowani na stronę z zabronionymi regulaminem treściami.

 

W ten sposób recenzenci serwisu przeświadczeni są o prezentowaniu legalnych treści, do użytkowników natomiast trafiają materiały niezgodne ze standardami. Aby jeszcze lepiej zobrazować strategię maskowania, Facebook przedstawił ją na specjalnej, przedstawionej poniżej grafice:

 

Jak walczy się z nieuczciwymi reklamodawcami

 

Facebook dba o to, by użytkownicy mieli dostęp wyłącznie do legalnych i bezpiecznych treści, dlatego również w tym przypadku podjęli walkę z reklamowymi oszustami.

 

Wykorzystali między innymi sztuczną inteligencję, umożliwiającą jeszcze skuteczniejsze demaskowanie ukrytych przed robotami przekierowań na witryny o nielegalnym contencie.

Użytkownicy, u których recenzenci i roboty wykryją nieuczciwe „maskowanie” treści, są  niezwłocznie usuwani  ze społeczności serwisu. Pracownicy Facebooka przyznają, że dotychczas udało się zdemaskować tysiące tego rodzaju oszustów, a jest to dopiero początek tego rodzaju działań. Mają one na celu oczyścić środowisko reklamowe na portalu ze wszystkich materiałów, które nie są zgodne z obejmującymi użytkowników regułami.

 

Mimo coraz to nowych pomysłów oszustów, szukających sposobu obejścia obowiązujących regulaminów i wdrożenia w reklamach nielegalnych treści, pracownicy Facebooka wciąż są czujni. Dzięki ciągle aktualizowanym narzędziom i robotom mogą w szybki sposób wykrywać i blokować nieuczciwie tworzone reklamy.

 

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:
Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Kiedy i jak często warto publikować na Facebooku i Twitterze? Ikona 06:00 min 09.10.2017 Wbrew pozorom nie wystarczy po prostu publikować, by zwrócić na siebie uwagę odbiorców. Nieumiejętne wrzucanie treści do sieci może bowiem pozostać niezauważone przez użytkowników. Niektórzy eksperci twierdzą, że wszystko zależy od dnia i pory aktualizowania stron w mediach społecznościowych. Z tego postu dowiecie się, jakie godziny i dni tygodnia są potencjalnie najlepsze na publikowanie postów oraz czy takie ustalenia rzeczywiście mają sens. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

5 błędów w prowadzeniu fanpage’a Ikona 04:25 min 11.10.2017 Obecnie coraz więcej przedsiębiorców zaczyna sobie zdawać sprawę z tego, że warto promować firmę w mediach społecznościowych. Jednak prowadzenie fanpage’a wcale nie jest tak proste, jak mogłoby się to wydawać. Jeżeli zastanawiasz się, dlaczego jedne strony na Facebooku mają dużo fanów i wysokie zaangażowanie, a na innych – mimo regularnych działań - wciąż wieje nudą, przeczytaj o największych błędach przy prowadzeniu fanpage'a. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Telewizor daj mi, luby! Czyli o najnowszych trendach w korzystaniu z YouTube Ikona 02:40 min 10.05.2017 Ci, którzy wieszczyli śmierć telewizji kosztem bujnego rozkwitu Internetu, mogą się srogo rozczarować. Statystyki dotyczące użytkowników YouTube’a (wykonane przez witrynę Brandcast) wskazują na nowe tendencje dotyczące oglądania filmów z pomocą tego popularnego portalu. Zamiast przesiadywać przed komputerem, wolimy wykorzystać inne, niemal spisane na straty medium. Czytaj więcej
Polecane
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4 / 5. Vote count: 11

No votes so far! Be the first to rate this post.

Co to jest SEO? Ikona 20:00 min 28.09.2023 Optymalizacja strony pod kątem SEO to proces długofalowy. Wymaga umieszczenia każdej nowej treści w odpowiednim miejscu struktury. Jak wesprzeć proces pozycjonowania? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.3 / 5. Vote count: 9

No votes so far! Be the first to rate this post.

Jak Skutecznie Samemu Pozycjonować Strony (SEO)? Ikona 15:00 min 28.09.2023 Skuteczne pozycjonowanie to także działania off-site, czyli takie, które wykonywane są poza samą stroną internetową. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700