Wyższy standard skuteczności
Blog
Informacje z branży i życia firmy
Wybierz dziedzinę

Facebook podejmuje walkę z „maskowanymi” reklamami

Opublikowano: 16-08-2017
Czas potrzebny do przeczytania: 2:45 min
Nikt z nas nie lubi reklam, które wykorzystują irytujące metody przykuwania uwagi. Najczęściej nie mamy ochoty ich oglądać i jedyne, co pragniemy zrobić, to je zamknąć. Mimo to wciąż jednak są one wykorzystywane przez wiele firm.

Wiedzą o tym również administratorzy Facebooka, sprawdzając regularnie działania reklamodawców i zapobiegając wyświetlaniu reklam, które naruszają wewnętrzne Standardy Społeczności.

Jak Facebook weryfikuje reklamy

Wykorzystuje w tym celu skonfigurowane roboty, które automatycznie weryfikują zgodność z poszczególnymi regułami. Jeśli zauważą podejrzane lub budzące wątpliwości treści, zaznaczają je. Dalszym etapem w tej sytuacji jest kontrola dokonywana przez specjalnych pracowników Facebooka – recenzentów, którzy w razie nielegalnego contentu blokują wyświetlanie danej reklamy.


Jednym z działań blokowanych przez serwis jest zawieranie nielegalnych treści zarówno w reklamie, jak również na stronie, która otwiera się po przekierowaniu z baneru.

Jednak niektórzy oszuści wypracowali nową metodę, która ma na celu uśpienie czujności robotów Facebooka i docelowe wyświetlanie nielegalnych treści. Taktyka ta najczęściej nazywana jest „maskowaniem”.


  Źródło: Giphy


 
Na czym polega maskowanie

Nieuczciwi użytkownicy tworzą pozornie zwyczajną i zgodną z regulaminem reklamę, zawierającą legalne treści. Roboty Facebooka, sprawdzające wyświetlające się materiały promocyjne, przenoszeni są na spełniającą reguły witrynę internetową. Jednak zwykli użytkownicy, po kliknięciu w baner lub specjalny przycisk zostają przekierowani na stronę z zabronionymi regulaminem treściami.

W ten sposób recenzenci serwisu przeświadczeni są o prezentowaniu legalnych treści, do użytkowników natomiast trafiają materiały niezgodne ze standardami. Aby jeszcze lepiej zobrazować strategię maskowania, Facebook przedstawił ją na specjalnej, przedstawionej poniżej grafice:


 
 
 
Jak walczy się z nieuczciwymi reklamodawcami

Facebook dba o to, by użytkownicy mieli dostęp wyłącznie do legalnych i bezpiecznych treści, dlatego również w tym przypadku podjęli walkę z reklamowymi oszustami.

Wykorzystali między innymi sztuczną inteligencję, umożliwiającą jeszcze skuteczniejsze demaskowanie ukrytych przed robotami przekierowań na witryny o nielegalnym contencie.


Źródło:Giphy

 
Użytkownicy, u których recenzenci i roboty wykryją nieuczciwe „maskowanie” treści, są niezwłocznie usuwani ze społeczności serwisu. Pracownicy Facebooka przyznają, że dotychczas udało się zdemaskować tysiące tego rodzaju oszustów, a jest to dopiero początek tego rodzaju działań. Mają one na celu oczyścić środowisko reklamowe na portalu ze wszystkich materiałów, które nie są zgodne z obejmującymi użytkowników regułami.

Mimo coraz to nowych pomysłów oszustów, szukających sposobu obejścia obowiązujących regulaminów i wdrożenia w reklamach nielegalnych treści, pracownicy Facebooka wciąż są czujni. Dzięki ciągle aktualizowanym narzędziom i robotom mogą w szybki sposób wykrywać i blokować nieuczciwie tworzone reklamy.


Źródła: Facebook Newsroom, Wirtualne Media, Nowy Marketing.
 
Autor
Anna Grubich
Ocena artykułu
5.00 - (3 głosy)
Komentarze
Dodaj komentarz
Ostrzeżenie: Uwaga na firmę o podobnej nazwie! Więcej...
Zapoznałem się