Wyższy standard skuteczności
Blog
Informacje z branży i życia firmy
Wybierz dziedzinę

Recykling treści sposobem na większy zasięg

Opublikowano: 11-08-2017
Czas potrzebny do przeczytania: 5:25 min
Artysta nie pozbywa się dzieła tylko dlatego, że ktoś raz już je zobaczył. Podobnie jest z contentem. Treści, które już raz zagościły w blogosferze i mediach społecznościowych, mogą pojawić się tam ponownie. Nawet jeżeli większość odbiorców zapoznała się z nimi wcześniej, to na pewno wśród nich znajdzie się ktoś, kto zobaczy tekst, video czy obraz po raz pierwszy. Evergreeny, czyli „wiecznie zielone” artykuły doskonale sprawdzą się w strategii komunikacji za pośrednictwem mediów społecznościowych. Wielu osobom może w tej chwili przyjść do głowy wątpliwość: - Zaraz, zaraz, ale czy ciągłe udostępnianie tych samych treści to nie spam? Otóż nie. Pod warunkiem, że robimy to w odpowiedni sposób.

 
Ponowne udostępnienie treści zwiększa zaangażowanie odbiorców w post, a im większe jest to zaangażowanie, tym blog lub strona stają się lepiej widoczne w wynikach wyszukiwania. Ponowne udostępnienie przynosi nowe reakcje i komentarze – inne od tych, które pojawiały się pod postem jakiś czas temu. Umiejętny recykling treści może przyczynić się pozytywnie do pozycjonowania. Oto, jak go przeprowadzać.
 
1. Zadbaj o nowy wygląd posta
Do ponownego udostępnienia warto wybierać te posty, które wykazywały największy ruch organiczny. Warto odświeżyć ich wygląd – zmienić nagłówek, dodać nowe grafiki, zaktualizować odnośniki. To jak nadawanie staremu postowi nowego życia. Zajmie zdecydowanie mniej czasu niż pisanie treści od nowa, a przyniesie podobne rezultaty.
 
2. Znajdź najlepszy moment na „przepakowanie” posta
Nie należy zniechęcać się faktem, że niektóre posty są udostępniane dalej, bez wejścia na stronę. Taki post warto przeredagować i udostępnić ponownie, nadając mu formę bardziej zachęcającą do przeczytania treści kryjącej się pod linkiem. Najważniejsze to by skupić się na wartości treści. Jeśli będzie użyteczna dla odbiorców, klików przybędzie - a pozycjonowanie strony stanie się bardziej efektywne.

 
3. Eksperymentuj dla różnych odbiorców
Niektórych może zniechęcać myśl, że ponownie udostępniony post rozpoznają osoby, które już go widziały. Niestety, prawda o aktywności ludzi w sieci jest taka, że większość przewija tablice portali społecznościowych skupiając się wybiórczo, tylko na niektórych postach. Ponadto szerokie grono osób udostępnia posty bez czytania tego, co kryje się pod linkiem. Szanse na to, że ktoś uzna post za spamerski są więc niewielkie. A tymczasem z drugiej strony nie wolno zapominać o grupie klientów lub czytelników, którzy oczekują od Ciebie nowych postów i urozmaiconych treści. Przygotowując post odnoszący do artykułu, który kiedyś był już promowanych w social media, zrób go zupełnie inaczej. Dodaj nową grafikę oraz nagłówek o bardziej intrygującym brzmieniu - przedstawiając problem zupełnie z innej strony.
 
4. Wykorzystuj narzędzia do automatycznej publikacji
Nawet najlepszy post wciąż jest tylko tak dobry, jak poziom zaangażowania, które wzbudził. Dobrze byłoby, gdyby proces udostępniania nie pochłaniał zbyt wiele czasu – potrzebnego przecież na opracowywanie nowych treści i rozwój witryny. Jeżeli Twoje narzędzie do planowania mediów społecznościowych umożliwia automatyczne udostępnianie zawartości, wykorzystaj to. Wolny czas przeznacz na interakcję z fanami, wymyślanie pomysłów na nowe treści czy po prostu relaks.



Źródło: Giphy.com
 
W praktyce: Jak linkować ponownie content w social media?
Z punktu widzenia firmy aktywność w mediach społecznościowych to szansa na zdobycie naprawdę imponującego zasięgu w dotarciu do nowych klientów. Skoro według badań aż 70 procent polskich internautów jest aktywnych w mediach społecznościowych codziennie, to serwisy te są zdecydowanie dobrym miejscem do promowania firmy i budowania wizerunku eksperta w branży.

Media społecznościowe żyją bardzo intensywnie. Posty szybko giną w zalewie pozostałych. Dlatego warto od czasu do czasu (wystarczy raz na kilka miesięcy) przypomnieć swoim fanom o tekście czy filmiku, który cieszył się naprawdę sporą popularnością. Oto kilka (sprawdzonych!) sposobów na to, jak to zrobić:

  • Jeżeli obawiasz się, że ktoś wytknie Ci powtórzenie, ujmijcie w poście krótkie wyjaśnienie, np. "Ten filmik zamieściliśmy w sieci już jakiś czas temu. W ciekawy sposób pokazuje, jak działa nasza firma, więc postanowiliśmy go przypomnieć. Co o nim myślicie?".

  • Wykorzystaj bieżące wydarzenia. Jeżeli w social media jakieś wydarzenie (polityczne, społeczne itp.) bije właśnie rekordy popularności i udostępnień, a Ty macie w swoim contencie coś, co mogłoby nawiązywać do tematu - napiszcie posta.

  • Zamieść link, chcąc przypomnieć o temacie, który już omawiałeś. Warto napisać np. "Pamiętacie? We wrześniu opisywaliśmy... Jesteśmy ciekawi, czy...". Taki post nie tylko pozwala ponownie udostępnić link, ale i skłania do dyskusji, a przecież o to chodzi w mediach społecznościowych.

  • Dziel się wspomnieniami, po to one są. Innym sposobem na ponowne udostępnienie contentu może być chęć podzielenia się wspomnieniami, na przykład fotogalerią z ważnego wydarzenia. To jak wyciągnięcie z szafy albumu ze zdjęciami - każdy to lubi.

Podsumowanie


 
Odpowiedzialne udostępnianie contentu to ważna część strategii marketingowej. Podtrzymując świeżość i atrakcyjność swoich treści wciąż budujesz nową jakość. Skupiając się na swoich fanach szybko zorientujesz się, gdzie i kiedy są najbardziej aktywni, a wtedy z łatwością zaplanujesz ponowne udostępnianie postów tak, by zwiększyć szanse, że te same osoby nie zobaczą tej samej treści dwukrotnie. Zyskasz za to nowe zaangażowanie, nowe kliki i większy ruch na stronie, a co za tym idzie, lepsze wyniki pozycjonowania. Warto więc raz na jakiś czas odświeżać swój content i ponownie udostępniać go w social media.

Źródło: Moz Blog
Autor
Sonia Grzenkowicz
Ocena artykułu
5.00 - (5 głosów)
Komentarze
Dodaj komentarz
Ostrzeżenie: Uwaga na firmę o podobnej nazwie! Więcej...
Zapoznałem się