Wyższy standard skuteczności
Blog
Informacje z branży i życia firmy
Wybierz dziedzinę

Testy Google – czerwiec / lipiec 2017

Opublikowano: 28-07-2017
Czas potrzebny do przeczytania: 4:10 min
Google cały czas testuje – niemal codziennie można zauważyć mniejsze lub większe zmiany. Niektóre nie mają żadnego wpływu na pozycjonowanie, inne z kolei wywracają do góry nogami sposoby promocji stron w wyszukiwarkach internetowych.

Poniżej publikujemy skróconą listę testów, jakie wyszukiwarka prowadziła i częściowo jeszcze prowadzi w czerwcu i lipcu 2017 roku (ułożone w kolejności chronologicznej).

9 czerwca
lokalny panel wiedzy
3 zakładki w lokalnym panelu wiedzy dla hoteli.

3 dni wcześniej Google wprowadził 2 zakładki, a już 9 czerwca rozpoczął testy trzech: Ogólnej, Stawek i Opinii.


12 czerwca
wyniki lokalne
Suwak, filtrujący hotele ze względu na ceny

Z wykorzystaniem wygodnego suwaka, użytkownik może ograniczyć wyniki tylko do pewnego zakresu cenowego. Dodatkowo słupki nad suwakiem najprawdopodobniej wskazują ile jest hoteli w danym przedziale cenowym.



15 czerwca
AdWords
Karuzela zdjęć dla mobilnych reklam samochodów

Reklamy takie zajmują bardzo dużo miejsca w wynikach wyszukiwania i jednocześnie mogą być bardzo atrakcyjne dla odbiorców – szczególnie jeśli reklama jest dobrze przygotowana. Na końcu karuzeli znajduje się przycisk z linkiem do wybranej podstrony.
 Źródło: The SEM Post


26 czerwca
mobilne wyniki lokalne
Duże zdjęcia hoteli

Kolejny test Google z hotelami w roli głównej. Tym razem w wynikach hoteli pojawiła się możliwość przewinięcia dużych zdjęć danej placówki.



27 czerwca
strony mobilne
Automatyczna konwersja stron na przyjazne urządzeniom mobilnym

Bardzo ciekawy test, w którym Google wyświetla użytkownikom mobilnym przycisk, pozwalający zmienić wygląd strony na przyjaźniejszy ich urządzeniom.
 
27 czerwca
wyniki wyszukiwania
Precyzowanie wyników

Ciekawa funkcja w wyszukiwarce Google – precyzowanie wyników ze względu np. na materiał, rodzaj, markę i inne cechy szukanego produktu.




7 lipca
Google Moja Firma
Pasek edycji wpisu w wynikach wyszukiwania

Zalogowani użytkownicy, którzy wprowadzą zapytanie brandowe o firmę, którą zarządzają w panelu Google Moja Firma, mogą zobaczyć dodatkowy pasek w wynikach wyszukiwania. Znajdują się na nim przyciski, pozwalające od razu przejść do edycji swojej wizytówki.



11 lipca
lokalny panel wiedzy
Pozostałe lokalizacje danej firmy

Dotychczas w lokalnym panelu wiedzy Google wyświetlał firmy podobne do naszej (a więc głównie naszą konkurencję). W nowym teście dodatkowo wyświetlają się inne lokalizacji danej firmy – w tym przypadku restauracji.
 
17 lipca
mobilne wyniki wyszukiwania
Ciemniejsze i wyraźniejsze logo AMP

Od dłuższego już czasu Google mocno promuje projekt AMP (Accelerated Mobile Pages), czyli przyspieszonych stron mobilnych. W tym teście jeszcze mocniej wyróżniają logo AMP, wyświetlane przy stronach, korzystających z tej technologii.
 
17 lipca
Google Search Console
Początek beta testów nowego designu

Search Console (dawniej Webmaster Tools) ma przejść spore wizualne zmiany – oczywiście w celu polepszenia UX. Nie wiadomo kiedy testy dobiegną końca i kiedy Google wprowadzi nową wersję GSC.




19 lipca
wyniki wyszukiwania
Głosowanie na tagi dla filmów

W przypadku szukania informacji o konkretnym filmie w wynikach wyszukiwania może pojawić się opcja głosowania na tagi, najlepiej opisujące dany film (np. wzruszający, mroczny etc.).



24 lipca
wyniki wyszukiwania
Autoodtwarzanie wideo

Ten test wzbudził spore kontrowersje wśród użytkowników – z prostego powodu: automatycznie odtwarzane wideo są w zdecydowanej większości przypadków strasznie irytujące. Wideo pojawia się w panelu z prawej strony wyników wyszukiwania na zapytania związane z filmami i programami telewizyjnymi.

25 lipca
lokalny panel wiedzy
Okienko do zadawania pytań

Ciekawa funkcja, która pozwala przesłać pytanie poprzez specjalne okienko w lokalnym panelu wiedzy o firmie. Nie jest jasne co dzieje się z takim pytaniem i jak firma może na nie odpowiedzieć.





Oczywiście powyższa lista nie jest kompletna i nie obejmuje zmian we wszystkich usługach i narzędziach Google. Trzeba też pamiętać, że nie wszystkie testy zostaną wprowadzone dla wszystkich użytkowników. Niektóre zmiany mogą okazać się nietrafione (jak, miejmy nadzieję, autoodtwarzanie wideo) i nie wyjdą poza fazę testów.


Źródła: Search Engine Roundtable 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8; The SEM Post 1, 2; Understanding Google My Business & Local Search; Search Engine Land 1, 2; Sergey Alakov: Twitter, Blog; Kiran Nagula; Aleyda Solis; Paul Shapiro
Autor
Krzysztof Mierzyński
Ocena artykułu
5.00 - (1 głos)
Komentarze
Dodaj komentarz
Ostrzeżenie: Uwaga na firmę o podobnej nazwie! Więcej...
Zapoznałem się