Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Ikona 03:55 min Ikona 25.07.2017

Czym są duplikaty w Google Moja Firma?

Jak wiemy z pomocy usługi Google Moja Firma, nie wolno tworzyć więcej niż jednej wizytówki dla każdej lokalizacji przedsiębiorstwa. Każda kolejna, przynajmniej w teorii, będzie uznawana przez system za duplikat i tym samym blokowana. Jak wygląda rzeczywistość, chociażby w Polsce, wszyscy wiemy ;).

1 firma – 1 lokalizacja fizyczna – 1 wizytówka na Mapach Google

 

Czym są duplikaty?

 

Duplikaty w Google Moja Firma, a więc i na Mapach Google, to każdy dodatkowy wpis stworzony dla tej samej firmy, na ten sam adres fizyczny. Nie ma tu znaczenia, że oba wpisy będą różniły się wprowadzoną nazwą (np. Abc  i FHU Abc Sp. z o.o.) czy numerem telefonu.

 

Swego rodzaju wyjątek stanowią jedynie działy firm, wydziały uczelni czy departamenty instytucji publicznych, jak również specjaliści praktykujący indywidualnie, którzy w określonych przypadkach mogą posiadać odrębną wizytówkę.

 

Dlaczego są złe?

 

Mogłoby się wydawać, że stworzenie kilku wpisów dla naszej firmy może poprawić jej wyszukiwalność na Mapach Google czy też pozytywnie wpłynąć na pozycjonowanie strony internetowej. W końcu łatwiej trafić na 1 z 3 wizytówek niż przebić się przez konkurencję posiadając tylko 1 wpis. Nic bardziej mylnego!

 

  1. Posiadanie duplikatu jest niezgodne z aktualnymi wskazówkami Google.
  2. Obecność duplikatów może obniżać ranking wszystkich zduplikowanych wizytówek.
  3. W każdej chwili Google może zablokować duplikaty, a blokada może zostać nałożona automatycznie na wszystkie wizytówki znajdujące się na danym koncie.
  4. Duplikat może wprowadzać potencjalnych Klientów w błąd, jeśli będzie zawierał nieaktualne dane.
  5. Duplikaty rywalizują ze sobą o pozycje – praktycznie niemożliwe jest, żeby wyświetlały się obok siebie np. w trzypaku w wyszukiwarce Google.

 

Jak powstają?

 

Istnieją właściwie 4 przypadki, w których może dojść do stworzenia duplikatu.

 

  1. Ktoś z firmy stworzył i zweryfikował 2 wpisy dla tego samego adresu. Jeszcze jakiś czas temu system Google mógł pozwolić na stworzenie i weryfikację 2 osobnych wizytówek dla tej samej firmy. Obecnie stworzenie nowego wpisu – duplikatu jest praktycznie niemożliwe. System dość skutecznie blokuje tę możliwość wskazując podczas tworzenia nowej wizytówki istniejące, zweryfikowane wpisy lub też automatycznie zaczyna weryfikować wyświetlające się na Mapach Google, lecz niezweryfikowane dotąd wizytówki.
  2. Firma przeniosła się do nowej lokalizacji i stworzyła nowy wpis. Jeśli firma założyła nową wizytówkę dla aktualnego adresu fizycznego, a na Mapach Google istnieje wpis dla starej lokalizacji, może zdarzyć się tak, że jakiś użytkownik Map Google zaktualizuje adres w starym wpisie przez „Zaproponuj zmianę”. Po zaakceptowaniu zmiany przez Google, na Mapach będą wyświetlać się 2 wpisy dla tej samej firmy, z tym samym adresem fizycznym.
  3. W podobnym czasie stworzono 2 osobne wpisy. Sytuacja taka może mieć miejsce, gdy właściciel/pracownik firmy jest w trakcie weryfikacji nowej wizytówki, a inny użytkownik Map Google dodał dla niej wpis przez „Dodaj brakujące miejsce” (lub jeszcze przez Map Makera).
  4. Weryfikacja wizytówki wyświetlającej się na Mapach Google, która nie jest przypisana do żadnego konta. Jeśli właściciel/pracownik firmy rozpocznie weryfikację wpisu przez „Zgłoś prawo do tej firmy” i wprowadzi w nim zmiany jeszcze przed dokończeniem procesu, system może zacząć traktować wpis jako nową wizytówkę i stworzyć tym samym duplikat wpisu. Na Mapach Google wyświetlać będzie się nowy, zweryfikowany wpis, a także istniejąca już wcześniej wizytówka, którą chcieliśmy zweryfikować.

 

Podsumowanie

 

Posiadanie duplikatu wizytówki firmy na Mapach Google nie jest dobrym pomysłem zarówno pod kątem pozycjonowania wpisu, jak również działań czysto marketingowych. Zduplikowany wpis może wprowadzać Klientów w błąd wskazując im niepełny adres lub stary numer telefonu, a także może zdominować wpis, który zawiera wiele pozytywnych opinii na temat firmy. Niestety mimo wielu ulepszeń wprowadzonych przez Google, wciąż możliwe jest stworzenie duplikatu.

Kolejny artykuł: Usuwanie duplikatów w Google Moja Firma

 

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:
Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

SEO Ikona 03:35 min 21.08.2017 Posiadanie duplikatu wizytówki na Mapach Google nie jest korzystne ani z marketingowego punktu widzenia, ani pod kątem SEO. Wiemy też, że usunięcie wpisu w panelu usługi Google Moja Firma nie jest jednoznaczne z usunięciem go z Map Google. Usunięcie wizytówki z konta wiąże się jedynie z utratą weryfikacji wpisu oraz możliwości zarządzania nim. Co więc należy zrobić, żeby pozbyć się duplikatu, jeśli taki już istnieje? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

SEO Ikona 04:40 min 29.08.2017 Kolejne nowe funkcje w usłudze Google Moja Firma w ostatnim czasie wyrastają niczym grzyby po deszczu. Od kilku dni możemy (na razie tylko na urządzeniach mobilnych), obserwować w wizytówkach funkcję, jaką są Pytania i Odpowiedzi. Co tym razem przygotowała dla nas firma Google oraz co Q&A oznaczają dla lokalnych biznesów? Niosą ze sobą szansę na dodatkową promocję czy raczej niepotrzebną komplikację w wizytówkach? Zapraszamy do lektury. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

SEO Ikona 03:20 min 28.06.2017 Wpisy w Google Moja Firma, nazywane roboczo po angielsku "Posts on Google", to nic innego jak krótkie posty informacyjne, które wyświetlają się w wynikach wyszukiwania. Na razie na zapytania brandowe, czyli takie, które zawierają konkretną nazwę firmy, w lokalnym panelu wiedzy. Ale podczas testów wpisy pojawiały się również w innych miejscach w wynikach wyszukiwania. Czytaj więcej
Polecane
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4 / 5. Vote count: 11

No votes so far! Be the first to rate this post.

Co to jest SEO? Ikona 20:00 min 28.09.2023 Optymalizacja strony pod kątem SEO to proces długofalowy. Wymaga umieszczenia każdej nowej treści w odpowiednim miejscu struktury. Jak wesprzeć proces pozycjonowania? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.3 / 5. Vote count: 9

No votes so far! Be the first to rate this post.

Jak Skutecznie Samemu Pozycjonować Strony (SEO)? Ikona 15:00 min 28.09.2023 Skuteczne pozycjonowanie to także działania off-site, czyli takie, które wykonywane są poza samą stroną internetową. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700