Jakie jednak kroki musimy podjąć, aby nasz blog był jak najwyżej w rankingu?
Tak, jak obiecaliśmy – kontynuujemy temat. W tym miejscu, z przyjemnością podzielimy się z Wami kilkoma najskuteczniejszymi wskazówkami, które spowodują wzrost Waszych pozycji w wynikach wyszukiwania.
Jak stworzyć wartościowy content, który spodoba się zarówno ludzkiemu użytkownikowi, jak i robotom Google? Jakie są dokładne wytyczne na podwyższenie rankingu?
Spójrzmy na ten aspekt najpierw od strony czysto technicznej. W końcu roboty to raczej jednostki analityczne, aniżeli humanistyczne.
Po pierwsze – więcej dobrego contentu

Przede wszystkim musisz stale się rozwijać. Blog z interesującą, jednak „niezieloną”, a raczej już pożółkłą treścią nie będzie atrakcyjny dla użytkownika i straci swoją pierwotną wartość. Bardzo ważnym elementem blogowania są wiecznie zielone treści. Mało tego – powinieneś na bieżąco dodawać nowy content. Im więcej wartościowych treści publikujesz, tym bardziej prawdopodobne, że Twoja witryna zostanie zaindeksowana.
Po drugie – zrób porządek

Spraw, aby gość odwiedzający Twojego bloga, czuł się komfortowo na Twojej stronie. Pozwól mu na swobodne poruszanie się i postaw na intuicyjne rozwiązania. Organizuj i archiwizuj treści. Umieszczanie całego contentu na jednej stronie nie jest ani ładne, ani tym bardziej funkcjonalne. Tym samym, niekorzystnie wpływa na User Experience, a jak wiadomo – pozytywne doświadczenie użytkownika to jeden z ważniejszych elementów ocenianych przez algorytmy Google.
Po trzecie – pokaż powiązania

Jeśli przechodzenie od jednego do drugiego opublikowanego artykułu na blogu będzie zbyt skomplikowane, użytkownicy mogą przedwcześnie zrezygnować z dalszej lektury, natomiast roboty Google nie sprawdzą wszystkich podstron w obrębie witryny - tym samym ich nie zaindeksują. Może to doprowadzić do obniżenia pozycji. Dzieje się tak, ponieważ z punktu widzenia pozycjonowania, jeżeli roboty lub użytkownicy mają utrudniony dostęp do kolejnych podstron (na przykład brak wewnętrznego podlinkowania), to traktują content jako mniej wartościowy.
Wystarczy, że w treści lub na końcu swojego wpisu dodasz listę powiązanych artykułów.
Podniesie to liczbę wyświetleń, a dzięki słowom kluczowym podwyższy też ranking.Po czwarte – nakieruj

Jak wspomnieliśmy powyżej – UX, czyli doświadczenie użytkownika podczas przebywania na Twoim blogu jest bardzo ważne. Jeśli chcesz, aby było ono pozytywne, musisz sprawić, że czytelnik bez trudu będzie mógł trafić na wcześniej napisane artykuły i w każdej chwili wrócić do najnowszego. W takim wypadku, bardzo przydatne staje się stworzenie opcji „poprzedni” i „następny”. Tego typu nawigacja może przyczynić się do zwiększenia czasu, który użytkownik spędzi na blogu. Co również może przełożyć się na lepsze efekty pozycjonowania.
Po piąte – kategorycznie postaw na tematyczność

Internauci lubią otrzymywać szybkie i proste rozwiązania. Stworzenie kategorii tematycznych, dzięki którym wszystkie Twoje artykuły zostaną pogrupowane sprawi, że nawet bardzo dawno napisane treści będą na bieżąco czytane przez zainteresowanych. Treści będą tematyczne, a więc wartościowe dla odbiorcy. Co za tym idzie – blog będzie piął się na coraz wyższe pozycje.
Pamiętaj tylko, żeby nie przesadzić z liczbą kategorii – lepiej stworzyć ich mniej, ale z interesującym opisem wprowadzającym.
Po szóste – przykuj uwagę tytułem

I nie chodzi tutaj wyłącznie o zainteresowanie potencjalnych czytelników. Prosty, ale zawierający słowa kluczowe tytuł będzie o wiele bardziej atrakcyjny dla wyszukiwarek i skuteczniejszy w pozycjonowaniu, niż rozbudowany, kwiecisty, ale pozbawiony najważniejszych fraz nagłówek. Oprócz tego warto zawrzeć odpowiednią liczbę wyrażeń powiązanych w treści artykułu. Dzięki temu, Twój blog pojawia się częściej w wynikach wyszukiwania, a to pomaga Twojemu blogowi „dać się znaleźć” wszystkim zainteresowanym tematyką, o której piszesz.
Po siódme – daj się poznać

Masz świadomość tego, że treści, które tworzysz są wartościowe. Wiesz, że jesteś obeznany w dziedzinie, o której piszesz i sprawia Ci radość dzielenie się swoją wiedzą z innymi. Bardzo dobrze! Jednak wyłącznie techniczne zabiegi to nie wszystko. Warto przekazywać informacje o swoim blogu dalej. W tym celu warto wykorzystać specjalne przyciski udostępniajace link do treści Twojego bloga na stronach popularnych Social Mediów. Dzięki temu, wszyscy znajomi czytelników Twoich blogów będą mogli zapoznać się z proponowaną przez Ciebie treścią!
Z pewnością nie trzeba Cię przekonywać do tego, że Facebook, Twitter czy inne media społecznościowe to doskonałe miejsce na skuteczną reklamę.
Do dzieła! – buduj swoją pozycję!

Cóż, nie od dziś wiadomo, że roboty Google są bezlitosne i bezkompromisowe. W końcu – to tylko roboty. Z drugiej strony, może to i lepiej – jasne wytyczne wyrównują szanse wszystkich blogerów w pozycjonowaniu.
Pozostaje tylko nie marnować czasu i wprowadzać swój blog na najwyższe pozycje wyszukiwarki.
Źródła: Search Engine Watch, Blog Tyrant, Search Engine Watch