Wyższy standard skuteczności
Blog
Informacje z branży i życia firmy
Wybierz dziedzinę

Miejsce blogosfery w SEO - jak zapewnić lepszą pozycję swojemu blogowi

Opublikowano: 20-07-2017
Czas potrzebny do przeczytania: 5:00 min
Blog jest idealnym miejscem na zaprezentowanie własnej osoby – to jasne. Nieco luźniejsza forma i mniej oficjalny styl sprawiają, że nawet najpoważniejsze koncerny stają się bardziej „ludzkie” i przyjazne.  Przydatne wskazówki dotyczące tego, jak tworzyć wartościowy content i czego unikać, aby treść na naszym blogu była atrakcyjna i przede wszystkim czytana przedstawiliśmy wcześniej.

O tym, że blogowanie ma pozytywny wpływ na pozycjonowanie też już wiemy i również pisaliśmy o tym jakiś czas temu.

Jakie jednak kroki musimy podjąć, aby nasz blog był jak najwyżej w rankingu?

Tak, jak obiecaliśmy – kontynuujemy temat. W tym miejscu, z przyjemnością podzielimy się z Wami kilkoma najskuteczniejszymi wskazówkami, które spowodują wzrost Waszych pozycji w wynikach wyszukiwania.

Jak stworzyć wartościowy content, który spodoba się zarówno ludzkiemu użytkownikowi, jak i robotom Google? Jakie są dokładne wytyczne na podwyższenie rankingu?

Spójrzmy na ten aspekt najpierw od strony czysto technicznej. W końcu roboty to raczej jednostki analityczne, aniżeli humanistyczne.

Po pierwsze – więcej dobrego contentu



Przede wszystkim musisz stale się rozwijać. Blog z interesującą, jednak „niezieloną”, a raczej już pożółkłą treścią nie będzie atrakcyjny dla użytkownika i straci swoją pierwotną wartość. Bardzo ważnym elementem blogowania są wiecznie zielone treści. Mało tego – powinieneś na bieżąco dodawać nowy content. Im więcej wartościowych treści publikujesz, tym bardziej prawdopodobne, że Twoja witryna zostanie zaindeksowana.

Po drugie – zrób porządek


Spraw, aby gość odwiedzający Twojego bloga, czuł się komfortowo na Twojej stronie. Pozwól mu na swobodne poruszanie się i postaw na intuicyjne rozwiązania. Organizuj i archiwizuj treści. Umieszczanie całego contentu na jednej stronie nie jest ani ładne, ani tym bardziej funkcjonalne. Tym samym, niekorzystnie wpływa na User Experience, a jak wiadomo – pozytywne doświadczenie użytkownika to jeden z ważniejszych elementów ocenianych przez algorytmy Google.


Po trzecie – pokaż powiązania



Jeśli przechodzenie od jednego do drugiego opublikowanego artykułu na blogu będzie zbyt skomplikowane, użytkownicy mogą przedwcześnie zrezygnować z dalszej lektury, natomiast roboty Google nie sprawdzą wszystkich podstron w obrębie witryny - tym samym ich nie zaindeksują. Może to doprowadzić do obniżenia pozycji. Dzieje się tak, ponieważ z punktu widzenia pozycjonowania, jeżeli roboty lub użytkownicy mają utrudniony dostęp do kolejnych podstron (na przykład brak wewnętrznego podlinkowania), to traktują content jako mniej wartościowy.

Wystarczy, że w treści lub na końcu swojego wpisu dodasz listę powiązanych artykułów. Podniesie to liczbę wyświetleń, a dzięki słowom kluczowym podwyższy też ranking.

Po czwarte – nakieruj



Jak wspomnieliśmy powyżej – UX, czyli doświadczenie użytkownika podczas przebywania na Twoim blogu jest bardzo ważne. Jeśli chcesz, aby było ono pozytywne, musisz sprawić, że czytelnik bez trudu będzie mógł trafić na wcześniej napisane artykuły i w każdej chwili wrócić do najnowszego. W takim wypadku, bardzo przydatne staje się stworzenie opcji „poprzedni” i „następny”. Tego typu nawigacja może przyczynić się do zwiększenia czasu, który użytkownik spędzi na blogu. Co również może przełożyć się na lepsze efekty pozycjonowania.

Po piąte – kategorycznie postaw na tematyczność



Internauci lubią otrzymywać szybkie i proste rozwiązania. Stworzenie kategorii tematycznych, dzięki którym wszystkie Twoje artykuły zostaną pogrupowane sprawi, że nawet bardzo dawno napisane treści będą na bieżąco czytane przez zainteresowanych. Treści będą tematyczne, a więc wartościowe dla odbiorcy. Co za tym idzie – blog będzie piął się na coraz wyższe pozycje.

Pamiętaj tylko, żeby nie przesadzić z liczbą kategorii – lepiej stworzyć ich mniej, ale z interesującym opisem wprowadzającym.

Po szóste – przykuj uwagę tytułem




I nie chodzi tutaj wyłącznie o zainteresowanie potencjalnych czytelników. Prosty, ale zawierający słowa kluczowe tytuł będzie o wiele bardziej atrakcyjny dla wyszukiwarek i skuteczniejszy w pozycjonowaniu, niż rozbudowany, kwiecisty, ale pozbawiony najważniejszych fraz nagłówek. Oprócz tego warto zawrzeć odpowiednią liczbę wyrażeń powiązanych w treści artykułu. Dzięki temu, Twój blog pojawia się częściej w wynikach wyszukiwania, a to pomaga Twojemu blogowi „dać się znaleźć” wszystkim zainteresowanym tematyką, o której piszesz.

Po siódme – daj się poznać


Masz świadomość tego, że treści, które tworzysz są wartościowe. Wiesz, że jesteś obeznany w dziedzinie, o której piszesz i sprawia Ci radość dzielenie się swoją wiedzą z innymi. Bardzo dobrze! Jednak wyłącznie techniczne zabiegi to nie wszystko. Warto przekazywać informacje o swoim blogu dalej. W tym celu warto wykorzystać specjalne przyciski udostępniajace link do treści Twojego bloga na stronach popularnych Social Mediów. Dzięki temu, wszyscy znajomi czytelników Twoich blogów będą mogli zapoznać się z proponowaną przez Ciebie treścią!

Z pewnością nie trzeba Cię przekonywać do tego, że Facebook, Twitter czy inne media społecznościowe to doskonałe miejsce na skuteczną reklamę.
 
Do dzieła! – buduj swoją pozycję!



Cóż, nie od dziś wiadomo, że roboty Google są bezlitosne i bezkompromisowe. W końcu – to tylko roboty. Z drugiej strony, może to i lepiej – jasne wytyczne wyrównują szanse wszystkich blogerów w pozycjonowaniu.

Pozostaje tylko nie marnować czasu i wprowadzać swój blog na najwyższe pozycje wyszukiwarki.

 Źródła: Search Engine Watch, Blog Tyrant, Search Engine Watch

Autor
Alicja Pietruś
Ocena artykułu
5.00 - (9 głosów)
Komentarze
Dodaj komentarz
Ostrzeżenie: Uwaga na firmę o podobnej nazwie! Więcej...
Zapoznałem się