Wyższy standard skuteczności
Blog
Informacje z branży i życia firmy
Wybierz dziedzinę

Czy wpisy w Google Moja Firma zastąpią posty w Google+?

Opublikowano: 28-06-2017
Czas potrzebny do przeczytania: 3:20 min
Wpisy (ang. "Posts") w Google Moja Firma to funkcja dostępna dla lokalnych firm od 22 czerwca 2017 roku. A wygląda przykładowo tak:
 


Wpisy widoczne w lokalnym panelu firmy (kliknij aby powiększyć)
Źródło: Wyniki wyszukiwania Google


Czyli to nic innego jak krótkie "posty", podobne do tych z Facebooka czy Google+, ale wyświetlane bezpośrednio w wynikach wyszukiwania Google. Mają to być krótkie (100-300 słów) informacje/nowości o firmie i jej ofercie z atrakcyjnym zdjęciem (minimalne wymiary to 250x250 pikseli), które wyświetlą się w lokalnym panelu na zapytania brandowe (czyli takie, które zawierają w sobie nazwę firmy).


Aktualizacja z 06.07.2017:  Wpisy automatycznie wygasają po upływie 7 dni - 6-ego dnia otrzymujemy maila z przypomnieniem. Jeśli jednak Wpis jest wydarzeniem, wygaśnie dopiero z datą końca tegoż wydarzenia.


Dodawanie przycisków i tworzenie wydarzeń
Bardzo fajną funkcją jest możliwość dodania jednego z przycisków: więcej informacji, zarezerwuj, rejestracja, kup lubzapisz ofertę. Do takiego przycisku przypisujemy adres URL i użytkownik po kliknięciu przenoszony jest w odpowiednie miejsce na naszej stronie internetowej.


Przyciski dostępne we Wpisach
Źródło: Google Moja Firma



Dodatkowo możemy zrobić z wpisu wydarzenie. Trzeba je tylko odpowiednio nazwać (np. "Weekend szalonych przecen"), ustawić datę i godzinę rozpoczęcia oraz zakończenia.

Tworzenie z Wpisów wydarzeń - jak widać, drobnostki są jeszcze do dopracowania
Źródło: Google Moja Firma


Przed ostateczną publikacją klikamy w "Podgląd" aby zobaczyć czy wszystko jest w porządku. Po publikacji mamy również możliwość edycji wpisu oraz jego usunięcia (jeśli np. wpis jest już nieaktualny).

Oczywiście, aby skorzystać z funkcji, trzeba mieć konto Google Moja Firma i zweryfikować swój wpis w tym serwisie.

Dla osób niezaznajomionych z tematem Google Moja Firma odsyłamy do naszego przewodnika po tej usłudze.



Prosto, łatwo... czy skutecznie?

Dodawanie wpisów przez Google Moja Firma jest dziecinnie łatwe. I takie miało być w założeniu. Czy jednak będzie skuteczne?

Na pierwszy rzut oka wydaje się, że jest to świetna alternatywa dla postów na serwisie Google+, który stopniowo traci aktywnych użytkowników na rzecz innych sieci społecznościowych. Być może z biegiem czasu również we "wpisach" pojawią się bardziej zaawansowane funkcje a same wpisy zaczną się wyświetlać nie tylko na zapytania brandowe.

Wpisy w Google nie mają też obecnie bezpośredniego przełożenia na pozycjonowanie. Oczywiście, każda dodatkowa forma promocji, szczególnie taka, którą za darmo oferuje Google, jest warta rozważenia. Jak na razie jednak nie wydaje się, żeby wpisy wspierały wysiłki zwiazane z pozycjonowaniem.

Jak zwykle - pożyjemy, zobaczymy. A póki co gorąco zachęcamy wszystkie firmy lokalne do publikowania wpisów i analizowania statystyk, które udostępniane są bezpośrednio w panelu Google Moja Firma.




Chronologia wprowadzania nowej funkcji:

  • 26 stycznia 2016 - funkcja dostępna sztabom kandydatów na prezydenta USA;
  • 4 marca 2016 - kilkadziesiąt małych firm, wybranych przez Google, zaczyna testować nową funkcję;
  • 19 sierpnia 2016 - rozszerzenie testów na tysiące małych firm w Brazylii, USA i Indiach;
  • 17 lutego 2017 - w postach pojawiają się animowane gify;
  • 22 marca 2017 - rozszerzenie testów na muzea, filmy, muzyków, drużyny i ligi sportowe w USA i Brazylii;
  • 22 czerwca 2017 - WPROWADZENIE FUNKCJI DLA WSZYSTKICH FIRM LOKALNYCH;
  • 26 czerwca 2017 - firmy zapisują się na listę oczekujących na możliwość publikowania jednego posta w wielu lokalizacjach jednocześnie.


Źródła:  Search Engine Land 1, 2, 3; Understanding Google My Business & Local Search 1, 2, 3, 4; Search Engine Journal; The SEM Post; Google Small Business Blog; Posts on Google; Pomoc Google Moja Firma
Autor
Krzysztof Mierzyński
Ocena artykułu
4.50 - (8 głosów)
Komentarze
#1Mateusz2017-07-06 16:02:39
Okazuje się, że wpisy znikają po kilku dniach - https://www.emarketing.pl/narzedzia/twoje-wpisy-w-google-moja-firma-zniknely-wiemy-dlaczego/ - warto o tym wiedzieć!
#2Krzysztof Mierzyński2017-07-06 16:04:08
@Mateusz - uprzedziłeś mnie! ;) Właśnie miałem wrzucać aktualizację tekstu - rzeczywiście tylko 7 dni, ale nie wszystkie. Wpisy, które są wydarzeniami wygasają dopiero po dacie końca wydarzenia.
Dodaj komentarz
Ostrzeżenie: Uwaga na firmę o podobnej nazwie! Więcej...
Zapoznałem się