Wyższy standard skuteczności
Blog
Informacje z branży i życia firmy
Wybierz dziedzinę

Dlaczego nikt nie czyta mojego bloga?

Opublikowano: 27-06-2017
Czas potrzebny do przeczytania: 4:31 min

Ludzie decydują się na prowadzenie bloga z bardzo różnych powodów - chcą podzielić się z kimś swoimi przemyśleniami lub wiedzą na konkretny temat, traktują bloga jako dodatkową formę promocji prowadzonego przez siebie biznesu bądź po prostu lubią pisać.

 

Prowadzenie bloga a SEO

 

Zatrzymajmy się na chwilę przy kwestii blogów firmowych, których prowadzenie odgrywa dużą rolę z perspektywy pozycjonowania strony. Przede wszystkim blog firmowy umożliwia zwiększenie potencjału SEO naszej strony. Publikowanie tematycznych postów pozwala na poszerzenie contentu na stronie firmowej, a regularne aktualizowanie bloga (poprzez dodawanie nowych wpisów), przekłada się na jego lepsze postrzeganie przez Google.

Blog to również doskonałe źródło pozyskiwania nowych linków prowadzących do naszej strony - użytkownicy chętnie dzielą się między sobą treściami, które są dla nich przydatne.

 

Prowadzenie bloga może mieć istotny wpływ nie tylko na pozycjonowanie naszej strony, ale również kontakt z obecnymi i potencjalnymi klientami. Sumiennie prowadzony i aktualizowany blog dostarcza klientom istotnych informacji o samej firmie oraz oferowanych przez nią produktach i usługach. Dodatkowo dbając o wysoką jakość umieszczanych na nim treści, możemy zyskać miano eksperta w konkretnej branży.

 

Powody nieczytania blogów

 

Niezależnie od powodów, dla których decydujemy się rozpocząć naszą przygodę z blogowaniem, sama pasja, zaangażowanie czy też świetny pomysł, mogą nie wystarczyć. Dlaczego? Ponieważ konkurencja w Internecie jest ogromna.

 

Jak zatem przebić się ze swoim przekazem, zainteresować czytelnika i sprawić aby do nas wrócił? Przede wszystkim należy unikać pewnych rzeczy, a tym samym trzymać się kilku prostych zasad. Jakich? Oto powody, dla których blog nie spotyka się z zainteresowaniem użytkowników.

 

 

1. Brak przynęty.

 

Czyli pewnego rodzaju wabika, który przyciągnie uwagę czytelnika i zachęci go do poświęcenia swojego czasu na przeczytanie naszego posta. Jak stworzyć odpowiednią przynętę? Istnieje kilka skutecznych sposobów.

 

- wykorzystanie anegdoty, czyli krótkiej i przeważnie humorystycznej historyjki o zdarzeniu z czyjegoś życia, zakończonej zaskakującą puentą. Ludzie są z natury ciekawscy - budowanie ciekawej historii już od momentu wprowadzenia do opowiadania sprawia, że czytelnik nie porzuci lektury po przeczytaniu kilku linii tekstu. Koniecznie będzie chciał poznać zakończenie historii.

- rozpoczęcie pisania od poparcia konkretnego stanowiska, a zakończenie na przeciwnej stronie sporu. Chodzi o element zaskoczenia, który zmusza czytelnika do zwrócenia uwagi na nasz tekst.

 

- wybór swojego punktu widzenia i skupienie się na nim. Temat tekstu to jedno, natomiast sposób pokierowania narracją to zupełnie inna sprawa. Bronienie swojego punktu widzenia oraz odpowiednia argumentacja sprawiają, że tekst staje się bardziej konkretny.

 

2. Brak storytellingu.

 

Tworzenie opowieści to podstawa pisania bloga. I nie chodzi o to, żeby pisać dzieło na miarę książki. Ale krótkie posty, zawierające „suche” fakty nie porywają czytelnika. O tym w jaki sposób budować przekonujące historie, możesz przeczytać w tym tekście.

 

3. Nieprzemyślane pisanie.

 

Masz wenę, więc postanowiłeś coś napisać? Świetnie! Jednak przed publikacją wpisu sprawdź, czy aby na pewno spełnia on Twoje oczekiwania. Może się okazać, że tekst napisany pod wpływem chwili, „na żywca” nie ma w sobie czegoś, co zainteresowałoby czytelnika, zachęciło go do dyskusji, czy też było próbą odpowiedzi na jego wątpliwości. Warto zatem włożyć trochę starań w to, aby nasz tekst składał się z takich elementów, jak wprowadzenie do tematu, opisanie go oraz podsumowanie poruszanych kwestii.

 

 

4. Brak swojego stylu.

 

Pewnie zdarzyło Ci się kiedyś trafić (choćby przez przypadek) na jakiegoś bloga i zostać na nim dłużej - i to niekoniecznie ze względu na jego tematykę. Powód? Styl, którego używa autor. Obecność wyróżniającego się głosu, unikalne podejście do tematu oraz indywidualny charakter pisania. Znalezienie własnego stylu, rzeczy która wyróżnia nas na tle tysięcy blogów poruszających te same tematy, to klucz do zbudowania sobie grona stałych czytelników.

 

5. Brak zaskoczenia.

 

Tekst, który jest dobrze napisany, ale nie wprowadza elementu zaskoczenia, może być pozytywnie odebrany przez czytelników, ale prawdopodobnie nie zapadnie im w pamięć. Pisząc warto od czasu do czasu przerwać swój ciąg myślowy i obok głównej opowieści wprowadzić wątki poboczne, które nie tylko urozmaicają tekst, ale także powodują, że chcemy „dotrwać” do końca historii i wyciągnąć z niej swoje własne wnioski czy przemyślenia.

 

Podsumowanie

Obecnie nie ma chyba branży, którą w blogosferze można uznać za niszową. To z kolei wiąże się z bardzo dużą konkurencyjnością i „walką” o czytelników. Warto więc mieć na uwadze powyższe wskazówki i spróbować zastosować niektóre z nich podczas pisania kolejnego tekstu.

 

Źródło: Search Engine Journal; Search Engine Land

Autor
Monika Jakubowska
Ocena artykułu
5.00 - (6 głosów)
Komentarze
Dodaj komentarz
Ostrzeżenie: Uwaga na firmę o podobnej nazwie! Więcej...
Zapoznałem się