Wyższy standard skuteczności
Blog
Informacje z branży i życia firmy
Wybierz dziedzinę

Skąd przychodzą użytkownicy – Google Analytics

Opublikowano: 07-07-2008
Czas potrzebny do przeczytania: 1:40 min

Masz już witrynę. Dbasz o grafikę, aktualizację treści. Dbasz o promocję. Jak sprawdzić, czy internauci doceniają Twoją inwencję, czy wchodzą na stronę? Jak ocenić, na ile sprawdzają się linki sponsorowane? Na te i inne pytania ważne w zarządzaniu witryną www pomaga odpowiedzieć popularne narzędzie Google Analytics.

Szczegółowe raporty w łatwo obsługiwanych formatach są przydatne nie tylko webmasterom, specjalistom od SEO i SEM czy prezesom firm. Każdy, nawet osoba fizyczna, może dzięki Google Analytics przeanalizować, jak użytkownicy Sieci wchodzą w interakcję z jego stroną, jak jest odbierana.

Wnioski – że serwis działa efektywnie bądź niezadowalająco – to niezwykle cenna wskazówka, co robić dalej. Prowadzenie sklepu internetowego, prezentowanie własnej działalności poprzez stronę nie mogą obyć się bez realistycznego weryfikowania funkcjonalności stron. Działalność komercyjna, wizerunek, reputacja, reklama, promocja, marketing – wszystkim tym potrzebom Google Analytics dostarcza informacji warunkujących ich efektywność w Internecie:

  • Kim są i skąd pochodzą użytkownicy witryny?
  • Do jakiego działania motywuje ich układ witryny?
  • Co w niej robią?
  • Dlaczego użytkownicy rezygnują z zakupu?
  • Za pomocą jakich słów kluczowych użytkownicy trafiają na stronę?

W kwestiach technicznych Google Analytics pozwalają na monitorowanie miar e-commerce: przychodów, współczynników konwersji i współczynników zwrotu z inwestycji, a także ustalanie zmiennych dotyczących segmentów użytkowników.

Popularną opcją jest Przegląd źródeł odwiedzin, dzięki której można sprawdzić:

  • rodzaje odwiedzin rejestrowanych w witrynie,
  • procentowy udziału Odwiedzin bezpośrednich i Odwiedzin z wyszukiwarek,
  • najlepsze źródła odwiedzin,
  • najlepsze słowa kluczowe generujące odwiedziny.

Jak zainstalować narzędzie na własny użytek? Należy wpisać kod śledzenia GATC w HTML-owym kodzie strony. Miejsce wpisania kodu jest zależne od tego, jak zaawansowane narzędzie chcemy wykorzystać. W tym na pewno pomoże specjalista Google AdWords.

Autor
Maciej Jurek
Ocena artykułu
1.00 - (3 głosy)
Komentarze
Dodaj komentarz
Ostrzeżenie: Uwaga na firmę o podobnej nazwie! Więcej...
Zapoznałem się