Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Ikona 01:40 min Ikona 07.07.2008

Skąd przychodzą użytkownicy – Google Analytics

Masz już witrynę. Dbasz o grafikę, aktualizację treści. Dbasz o promocję. Jak sprawdzić, czy internauci doceniają Twoją inwencję, czy wchodzą na stronę? Jak ocenić, na ile sprawdzają się linki sponsorowane? Na te i inne pytania ważne w zarządzaniu witryną www pomaga odpowiedzieć popularne narzędzie Google Analytics.

 

Raporty Google Analytics

 

Szczegółowe raporty w łatwo obsługiwanych formatach są przydatne nie tylko webmasterom, specjalistom od SEO i SEM czy prezesom firm. Każdy, nawet osoba fizyczna, może dzięki Google Analytics przeanalizować, jak użytkownicy Sieci wchodzą w interakcję z jego stroną, jak jest odbierana.

Wnioski – że serwis działa efektywnie bądź niezadowalająco – to niezwykle cenna wskazówka, co robić dalej. Prowadzenie sklepu internetowego, prezentowanie własnej działalności poprzez stronę nie mogą obyć się bez realistycznego weryfikowania funkcjonalności stron. Działalność komercyjna, wizerunek, reputacja, reklama, promocja, marketing – wszystkim tym potrzebom Google Analytics dostarcza informacji warunkujących ich efektywność w Internecie:

  • Kim są i skąd pochodzą użytkownicy witryny?
  • Do jakiego działania motywuje ich układ witryny?
  • Co w niej robią?
  • Dlaczego użytkownicy rezygnują z zakupu?
  • Za pomocą jakich słów kluczowych użytkownicy trafiają na stronę?

W kwestiach technicznych Google Analytics pozwalają na monitorowanie miar e-commerce: przychodów, współczynników konwersji i współczynników zwrotu z inwestycji, a także ustalanie zmiennych dotyczących segmentów użytkowników.

Popularną opcją jest Przegląd źródeł odwiedzin, dzięki której można sprawdzić:

  • rodzaje odwiedzin rejestrowanych w witrynie,
  • procentowy udziału Odwiedzin bezpośrednich i Odwiedzin z wyszukiwarek,
  • najlepsze źródła odwiedzin,
  • najlepsze słowa kluczowe generujące odwiedziny.

Jak zainstalować narzędzie na własny użytek? Należy wpisać kod śledzenia GATC w HTML-owym kodzie strony. Miejsce wpisania kodu jest zależne od tego, jak zaawansowane narzędzie chcemy wykorzystać. W tym na pewno pomoże specjalista kampanii Google Ads.

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:
Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Linki sponsorowane Ikona 02:50 min 21.07.2008 Kampania AdWords sprawdza się jako nośnik wielu reklam - także tych, które mają wzbudzić w odbiorcach więcej emocji niż zwykle. Mowa oczywiście o promocjach, zniżkach, upustach i innych pozytywnych elementach przekazu. Ważne jednak, aby w projektowaniu kampanii zachować pewien umiar, a także dostosować się do aktualnych wymogów. To będzie już połowa sukcesu! Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Linki sponsorowane Ikona 02:05 min 25.08.2008 Jak skłonić Internautę do tego, aby kliknął w nasz link? Sposobów istnieje sporo. Jednym z nich jest odpowiednie zarządzanie słowami kluczowymi. Właściwe podejście do doboru fraz skończy się sukcesem - ważne jednak, aby poświęcić na to dłuższą chwilę. Podpowiadamy, jak zarządzać słowami kluczowymi, a także wskazujemy, kiedy warto je uogólniać, a kiedy poszerzać. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Linki sponsorowane Ikona 01:20 min 30.06.2008 Nuda to najgorsze, co może przydarzyć się reklamie w Internecie. Aby zachęcać, pobudzać do działania, zachwycać i przynosić określony skutek, musi być atrakcyjna. A to możliwe jest tylko, jeśli stale ją udoskonalamy. Użytkownicy Sieci okazują się coraz bardziej wybredni: wiedzą czego chcą, a co im nie służy. Potrzeba jest zatem ciągła optymalizacja kampanii. Czytaj więcej
Polecane
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4 / 5. Vote count: 11

No votes so far! Be the first to rate this post.

Co to jest SEO? Ikona 20:00 min 28.09.2023 Optymalizacja strony pod kątem SEO to proces długofalowy. Wymaga umieszczenia każdej nowej treści w odpowiednim miejscu struktury. Jak wesprzeć proces pozycjonowania? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.3 / 5. Vote count: 9

No votes so far! Be the first to rate this post.

Jak Skutecznie Samemu Pozycjonować Strony (SEO)? Ikona 15:00 min 28.09.2023 Skuteczne pozycjonowanie to także działania off-site, czyli takie, które wykonywane są poza samą stroną internetową. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700