Wyższy standard skuteczności
Blog
Informacje z branży i życia firmy
Wybierz dziedzinę

Świat nie przestaje inwestować w reklamę w Internecie

Opublikowano: 08-07-2008
Czas potrzebny do przeczytania: 2:15 min

Wydatki na reklamę internetową w 2008 roku przekroczą aż 65.2 miliarda dolarów. Tak wynika z prognozy IDC. Wzrost ten ma trwać i przypuszcza się, że w roku 2011 wydatki te mogą wynosić już 106,6 miliardów dolarów.

Zarówno IDC jak i inne źródła wskazują na kilkuprocentowy wzrost udziału na rynku reklamowym. Reklama internetowa obecnie to ok. 10% światowego rynku reklamy. Przeprowadzone prognozy wskazują na mniej więcej 2-procentowy wzrost ich udziałów w tym roku. Z takim nieprzerwanym tempem rozwoju możemy oczekiwać rozwoju trwającej już „kariery” tej formy reklamy. Według opinii specjalistów eMarketera, wzrost wydatków wynika z dynamicznego rozwoju, technik reklamy internetowej.

Warto w tym miejscu wspomnieć, na czym polegają najpopularniejsze z owych technik. Należą do nich przede wszystkim:

- precyzyjne określenie grupy docelowej – dzięki reklamowaniu się za pośrednictwem fraz kluczowych, jak ma to miejsce w przypadku linków sponsorowanych i pozycjonowania, komunikat ofertowy trafia do ściśle wyselekcjonowanych ( i zainteresowanych) użytkowników;
- nakierowanie na obszar geograficzny – poprzez wybór wyszukiwarki oraz regionu państwa bądź świata można emitować przekaz reklamowy przeznaczony dla mieszkańców określonych obszarów;
- targetowanie według kryterium językowego – ponieważ właściwie cały świat komunikuje się po angielsku, można ustawić parametry kampanii reklamowej w Sieci tak, aby była ona czytelna dla wszystkich anglojęzycznych użytkowników. Jeśli natomiast oferta ma mieć zasięg lokalny i trafiać tylko do osób mówiących po francusku (albo po polsku), można bez problemu
- za pomocą różnych form lokalizacji IP – skierować reklamę tak precyzyjnie
- nakierowanie reklamy według kryterium czasowego – można zdecydować, w jakim okresie dnia, tygodnia, miesiąca czy roku warto emitować reklamę (bo jest sezon na dany produkt lub tylko między godz 8, a 16 ludzie poszukują danych ofert). Oznacza to ogromne zwiększenie efektywność przekazu oraz oszczędność.

Wyżej wymienione metody zwiększania efektywności przekazu reklamowego przekładają się na trochę wyższą cenę samych reklam – ale to oczywista konsekwencja wzrostu jakości usług promocyjnych. Również duży wpływ na wzrost liczby użytkowników odwiedzających Sieć ma także specyfika Internetu. Parametr odwiedzin można zmierzyć, a co za tym idzie - można zmierzyć efektywność reklam. Wyniki analiz potwierdzają, że Sieć to coraz bardziej zachęcające medium.

Reklama internetowa przestaje raczkować. Wyniki nie pierwszy raz mówią za siebie. Czekamy na dalsze badania i wskaźniki wzrostu.

Źródło: eMarketer.pl

Autor
Sunrise System
Ocena artykułu
0.00 - (0 głosów)
Komentarze
Dodaj komentarz
Ostrzeżenie: Uwaga na firmę o podobnej nazwie! Więcej...
Zapoznałem się