Wyższy standard skuteczności
Blog
Informacje z branży i życia firmy
Wybierz dziedzinę

Interaktywne wideo – nowy pomysł na zaangażowanie odbiorcy

Opublikowano: 19-05-2017
Czas potrzebny do przeczytania: 3:30 min

Wśród firm odbywa się nieustanna gonitwa w poszukiwaniu najlepszego pomysłu na zareklamowanie swojej marki. Zacięta walka trwa nieustannie, bo w końcu nie tylko idea, ale również czas/termin realizacji ma ogromne znaczenie w tym emocjonującym, branżowym wyścigu. Nic dziwnego – nagrodą są zaciekawieni klienci.

 

 

 

Przepowiednie w reklamie

 

Marketingowcy muszą przewidywać i zawsze być PRZED konkurencją. Sprawa się jednak nieco komplikuje, bo przecież specjalistów od reklamy jest wielu i wiadomo – każdemu zależy, żeby być tym pierwszym, a przede wszystkim najlepszym.

 

W ostatnim czasie niezwykle popularny stał się content marketing. Powstaje mnóstwo filmików, stworzonych przez znanych w internetowym świecie youtuberów, którzy w mniej lub bardziej oryginalny sposób reklamują kosmetyki, jedzenie czy sprzęty.

 

Jednak i to z biegiem czasu staje się miałkie (jeśli wcześniej nie było) i nawet najciekawszy pomysł staje się w końcu wtórny. Wiedząc to, spece od reklamy poszli o krok dalej, podsuwając pomysł interaktywnego wideo marketingu.

 

 

 

Dla Klienta wszystko

 

Obecnie, skuteczna reklama powinna w dużym stopniu angażować odbiorcę. Dobrze jest, gdy potencjalny klient staje się częścią reklamy, jednak musi być ona wykonana na tyle umiejętnie, aby konsument nawet tego nie zauważył. Jego zadaniem jest po prostu czuć się dobrze i świetnie się bawić.

 

Interaktywne wideo  doskonale wpisuje się w powyższe wymagania. Pomysł na formę jest, marketingowcom pozostaje tylko stworzyć interesującą treść.

 

Nowoczesny odbiorca szybko się nudzi i chce być zaciekawiony od razu, już w pierwszych milisekundach oglądanej reklamy. Możliwości, jakie stwarza interaktywne wideo są w stanie sprostać wymaganiom oglądającego.

 

 

Wpływ na bieg wydarzeń

 

Zadanie potencjalnego klienta jest proste.  Musi tylko nacisnąć „start” lub „stop”, przewinąć albo wybrać najlepszą według niego opcję.

 

Widz może nie tylko oglądać wszystko, co dzieje się na ekranie monitora, ma również możliwość decydowania o tym, co wydarzy się dalej. Klient sam decyduje, co stanie się w dalszej kolejności. To on tworzy historię i wybiera jego wersję zdarzeń.

 

Ponadto klient może uzyskać odpowiedź na swoje pytanie, kupić określony produkt i pobrać interesującą go zawartość. I to wszystko bez opuszczania okna z odtwarzanym filmikiem!

 

Przykłady realizacji

 

Interaktywne wideo zamiast tradycyjnego trailera

 

Na taki pomysł wpadła wytwórnia Warner Bros. Stworzyła zwiastun, doskonale nawiązujący do zorganizowanej wcześniej kampanii. Oglądający może poprzez jedno kliknięcie obejrzeć osobno każdą ścieżkę, w której przedstawiony jest jeden z bohaterów filmu.

 

 

Wideo stworzone przez jedną z międzynarodowych spółek handlowych daje możliwość sprawdzenia się w konkretnych sytuacjach biznesowych. Zostało przygotowane w ramach rekrutacji na określone stanowiska. Kandydat dzięki wybieranym odpowiedziom może dowiedzieć się, czy stanowisko, o które się ubiega na pewno jest dla niego odpowiednie.

 

 

Jeden z zagranicznych youtuberów, stworzył zabawny film, w którym widzowie sami decydują o jego fabule, wybierając jedno z możliwych rozwiązań. To doskonały sposób na utrzymanie odbiorców i zyskanie kolejnych zainteresowanych.

 

 

Dwa oblicza

 

Honda, znając doskonale potrzeby swoich klientów stworzyła film, przedstawiający dwa rodzaje osobowości użytkownika. Popularna marka samochodu dała możliwość wybrania ulubionego stylu jazdy poprzez kliknięcie w odpowiednie pole. Tym samym, zmieniała się również historia.

 

 

Życie według Riley

 

Z interaktywnego wideo korzysta nawet Disney channel, tworzący produkcje dla dzieci i młodzieży. Jedną z propozycji programu jest film z elementami quizu.  Widzowie mogą decydować,  jak postąpiliby na miejscu bohaterki.

 

 

Interaktywne wideo, choć istnieje na rynku już od dłuższego czasu, dopiero ostatnio zaczęło być stosowane częściej. Koszty wykonania przedsięwzięcia spadają, dzięki czemu również i chętnych do takiej formy reklamy jest coraz więcej.

Nie trzeba się jednak obawiać, że takie wideo będzie na tyle popularne, aż w końcu przestanie być skuteczne.

 

Interaktywne filmiki mają przyszłość i to przyszłość, która zawsze może wyglądać inaczej, dlatego nigdy nie przestanie być atrakcyjna.

 

Źródła: HubSpot, Raptmedia

 

 

 

Autor
Alicja Pietruś
Ocena artykułu
5.00 - (6 głosów)
Komentarze
Dodaj komentarz
Ostrzeżenie: Uwaga na firmę o podobnej nazwie! Więcej...
Zapoznałem się