Wyższy standard skuteczności
Blog
Informacje z branży i życia firmy
Wybierz dziedzinę

2 domeny i 2 sposoby pozycjonowania, czyli case study ze współpracy z SafeFleet sp. z o.o.

Opublikowano: 11-05-2017
Czas potrzebny do przeczytania: 4:11 min

Promując dwie domeny dla SafeFleet sp. z o.o. wykorzystaliśmy dwa sposoby pozycjonowania. Czy udało nam się osiągnąć pożądany efekt? Liczby mówią same za siebie:

 

 

 

 

Kilka słów o firmie


SafeFleet – eksperci od telematyki

 

Przedsiębiorstwo SafeFleet sp. z o.o. jest wyłącznym przedstawicielem na Polskę rumuńskiej firmy ETA Automatizari Industriale, zajmującej się przede wszystkim monitoringiem GPS dla firm transportowych. Ponadto świadczy pełen pakiet dodatkowych usług jak między innymi: wynajem samochodów, i pośredniczenie w ubezpieczeniach. Polski oddział rumuńskiej firmy skoncentrowany jest głównie na oferowaniu monitoringu pojazdów dla krajowych klientów biznesowych, w postaci innowacyjnego oprogramowania telematycznego dla zastosowań M2M. Ponadto polska filia zajmuje się obsługą przejazdów na Węgrzech, proponując urządzenia OBU One umożliwiające automatyczny pobór opłat przez HU-GO.

 

Filary współpracy

Jakie były oczekiwania?

Współpraca z SafeFleet trwa od marca 2016 roku. Wówczas zaczęliśmy pozycjonowanie domeny www.obu1.pl. Serwis ma charakter informacyjny i jednocześnie umożliwia zakup urządzenia OBU One dedykowanego dla elektronicznego systemu poboru opłat na Węgrzech. Klientowi zależało na pozyskaniu nowych odbiorców (głównie wśród firm) poprzez stronę internetową.

 

Z uwagi na pozytywne efekty pozycjonowania Klient zdecydował się po 8 miesiącach współpracy powierzyć nam również promocję domeny www.safefleet.pl. Informacyjno-handlowy charakter witryny mieliśmy wykorzystać do zwiększenia zainteresowania oprogramowaniem do zarządzania flotą pojazdów wśród przedsiębiorców. Głównym celem było zwiększenie sprzedaży pakietów SafeFleet oraz intensywna promocja oferty w Internecie.


Jakie kroki podjęliśmy?

W pierwszej kolejności w pozycjonowaniu witryny www.obu1.pl wybraliśmy zestaw fraz o największym potencjale konwertowania. Dostosowaliśmy stronę internetową do wymagań algorytmów Google i oczekiwań odbiorców(domena nie była wcześniej w żaden sposób promowana). Zespół Specjalistów ds. Pozycjonowania przeprowadził optymalizację, a Specjaliści ds. Copywritingu zadbali o fachowe treści. Tak przygotowany serwis wywierał na Internautach lepsze wrażenia podczas odwiedzin.

 

Dla domeny www.safefleet.pl zaproponowaliśmy odmienny sposób pozycjonowania. Wzięliśmy pod uwagę szerszy zakres odbiorców niż w przypadku grona klientów zainteresowanych urządzeniem OBU One, działającego wyłącznie na węgierskich drogach. Zaoferowaliśmy usługę SEO Cloud, która skupiła się na promocji całego serwisu. Zamiast koncentrować się na krótkiej liście fraz kluczowych, postanowiliśmy zastosować zarówno popularne dla danej branży wyrażenia, jak i wprowadzić frazy typu „long tail”.

 

Efekt I

Wzrosło zainteresowanie serwisami

Tradycyjne pozycjonowanie, na krótką listę fraz kluczowych, dla domeny www.obu1.pl przyniosło bardzo dobre efekty. Na 100% wyrażeń kluczowych witryna wyświetlała się w top10 już po 4 miesiącu. Ponadto pozytywnie przeszliśmy zmiany, jakie wprowadził we wrześniu 2016 roku algorytm Pingwin. Dzięki szybkiej reakcji domena pozostała wysoko w naturalnych wynikach wyszukiwania. Zapewniło to większą widoczność serwisu wśród Internautów.

 

 

Wykres przedstawia pozycje witryny www.obu1.pl w naturalnych wynikach wyszukiwania na wybrane wyrażenia kluczowe w ciągu roku współpracy (Źródło: Sunrise System)

 

 

 

Nowy sposób pozycjonowania – SEO Cloud – również szybko przyniósł efekty. Domena www.safefleet.pl po zaledwie dwóch miesiącach zaczęła wyświetlać się na 85 fraz. Dzięki rezygnacji z krótkiej listy wyrażeń kluczowych w tym przypadku mogliśmy, bez wysokich kosztów dla Klienta, wypromować domenę zarówno na ogólne, jak i na precyzyjnie dopasowane frazy. W ten sposób ofertą mogliśmy zainteresować liczniejszych odbiorców.

 

Działania w zakresie pozycjonowania na obu domenach przełożyły się na większą liczbę wyświetleń. W przypadku www.safefleet liczba wyświetleń wzrosła z 3660 w listopadzie 2016 do 4505 w marcu 2017 roku, zaś dla www.obu1.pl nastąpił wzrost liczby wyświetleń aż o 1600% w ciągu 12 miesięcy współpracy.

 

 

Wykres przedstawia wzrost liczby wyświetleń witryny www.obu1.pl w ciągu roku od rozpoczęcia współpracy. Źródło: GSC

 

 

Wykres przedstawia wzrost liczby wyświetleń witryny www.safefleet.pl od początku trwania współpracy. Źródło: GSC

 

 

Efekt II

Wzrósł ruch na stronie

Dzięki pozycjonowaniu zwiększył się ruch na obu serwisach. Coraz więcej Internautów dociera do promowanych stron z naturalnych wyników wyszukiwania. Oznacza to, że spośród otrzymanych rezultatów wybierają linki prowadzące właśnie do stron naszego Klienta. W efekcie dla domeny www.obu1.pl wzrosła liczba kliknięć z 28 w marcu 2016 roku (pierwszy miesiąc pozycjonowania) do 803 w marcu 2017 roku, natomiast dla strony www.safefleet.pl wzrost liczby kliknięć wyniósł 8% w ciągu zaledwie czterech miesięcy, a tendencja wzrostowa stale się utrzymuje.

 

 

Wykres przedstawia wzrost liczby kliknięć witryny www.obu1.pl w ciągu roku współpracy. Źródło: GSC

 

Wykres przedstawia wzrost liczby kliknięć witryny www.safefleet.pl w ciągu roku współpracy. Źródło: GSC

 

 

Więcej i więcej!

 

Pozycjonowanie dwóch serwisów internetowych wymagało od zespołu Sunrise System kroków indywidualnej strategii dla każdego z nich. Analiza charakteru obu domen i celów każdej z nich zadecydowały o wybraniu dwóch różnych dróg działania. Tradycyjne pozycjonowanie z krótką listą fraz świetnie sprawdziło się w wąskiej specjalności serwisu www.obu1.pl, zaś nowy trend – w postaci usługi SEO Cloud – zastosowaliśmy dla strony www.safefleet.pl, nastawionej na szerszy rynek i większą grupę odbiorców. W efekcie zyskaliśmy więcej wyświetleń i więcej kliknięć, co właściciel SafeFleet sp. z o.o., Jakub Wojda, komentuje:

 

„Pozycjonowanie było dobrym pomysłem na reklamę oprogramowania – SafeFleet – oraz urządzenia – OBU One. Zauważyłem pozytywne efekty w postaci zwiększonego ruchu na stronach. Co miesiąc serwisy mają więcej kliknięć, więcej wyświetleń, a oferta większe zainteresowanie. Dzięki temu informacje o produktach i usługach przeze mnie oferowanych docierają do szerszego grona odbiorców.”

Autor
Magdalena Drajkowska
Ocena artykułu
4.00 - (12 głosów)
Komentarze
Dodaj komentarz
Ostrzeżenie: Uwaga na firmę o podobnej nazwie! Więcej...
Zapoznałem się