Ikona 02:10 min Ikona 18.04.2017

Widgety wyszukiwania to w aplikacji Google żadna nowość – od początku na wersjach mobilnych funkcjonowały one identycznie jak w komputerowej przeglądarce Chrome. Od tego czasu przeszły jednak długą drogę – np. ponad pół roku temu „doklejono” do widgetu wyszukiwarki miniaturkę, dzięki której za jednym kliknięciem zostajemy przeniesieni do Google Now – do zakładki, która była ostatnio wyświetlana. Niedawno pojawiła się też możliwość przeszukiwania dysku Google przy użyciu wyszukiwarki.

 

Krótko o skrótach

 

 

W aplikacji Google mają pojawić się skróty, które odeślą nas do konkretnej domeny. Mają to być z założenia strony przydatne i często odwiedzane, takie jak prognoza pogody, wiadomości, rozrywka czy kulinaria.

 

Co ważne – skróty użytkownik będzie mógł tworzyć samodzielnie, zgodnie z tym, jakie strony odwiedza najczęściej i do których chce mieć najszybszy dostęp. Założeniem inżynierów Google jest stworzenie możliwości wykreowania skrótu do każdej konkretnej strony. Jeżeli więc Waszą pasją nie jest popularna piłka nożna, a np. haft metodą krzyżykową możecie odetchnąć z ulgą – skrót to spersonalizowana, ważna dla użytkownika informacja, może dotyczyć więc równie dobrze filatelistyki, jak i ochrony Płetwala Błękitnego.

 

Co jeśli nie jesteśmy zdecydowani na konkretny portal, do którego chcemy utworzyć skrót? Wtedy aplikacja umożliwia dodanie bardziej ogólnego skrótu – związanego z zainteresowaniami ogólnymi czy tematami np. kino, sport.

 

Nie tylko strony internetowe

 

Jeżeli jesteś szczęśliwym posiadaczem urządzenia z systemem iOS lub Android nowa opcja daje Ci możliwość stworzenia skrótów także do Tłumacza Google. Użytkownik będzie mógł dodać też widget wybranych miejsc, np. hoteli. Co więcej – skróty mogą odsyłać do atrakcji znajdujących się w okolicy czy przeliczników walut. Ma to na celu przyspieszenie wyszukiwania trasy dojazdu do wybranych miejsc lub znalezienia ważnych informacji – tu i teraz!

 

Wyszukiwanie bez fraz – przyszłość?

 

Dzięki powstaniu możliwości tworzenia spersonalizowanych skrótów użytkownik nie musi już w ogóle wpisywać fraz do wyszukiwarki. Skrót od razu odsyła nas do interesującej domeny – nie musimy nawet wchodzić na stronę Google. Wszystko to dąży do jednego – niedługo Google będzie dla nas nie tylko wyszukiwarką, ale uniwersalnym narzędziem bez którego ciężko będzie się nam obyć.

 

Na razie tylko „American Dream”

 

Funkcja dostępna jest obecnie jedynie w Stanach Zjednoczonych – nie wiadomo kiedy zawita do innych krajów, w tym Polski. Google nie wypowiedziało się jeszcze oficjalnie na temat daty otwarcia usługi na rynki zagraniczne. Nadal prowadzone są także testy, a cała aplikacja podlega modyfikacjom.

 

PodSUMowując:

 

– przy pomocy nowych skrótów będziesz mógł przejść od razu do wybranej witryny (bez konieczności wpisywania fraz do wyszukiwarki),

– możesz wybrać jako skrót nie tylko konkretną stronę, ale tematykę np. sport, kino (aplikacja podzieli zainteresowania na sekcje umożliwiające szybkie dotarcie do wybranego tematu),

– skróty pojawią się poniżej paska wyszukiwania, po otwarciu aplikacji.

 

Nie możemy się doczekać, aż ta przydatna opcja pojawi się w Polsce. A Wy?

 

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 1.8 / 5. Vote count: 5

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:
Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 1.8 / 5. Vote count: 5

No votes so far! Be the first to rate this post.

Marketing internetowy Ikona 03:30 min 19.05.2017 Jak wyprzedzić konkurencję i zdobyć zainteresowanie potencjalnych Klientów? Na to pytanie marketingowcy stale poszukują odpowiedzi. Jedną z ciekawszych jest interaktywne wideo. Popularne marki stworzyły kreatywne filmiki, angażujące odbiorców w powstawanie ich treści. Czy taki pomysł sprawdzi się na dłużej? Przeczytajcie artykuł, obejrzyjcie filmiki i oceńcie sami. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 2.3 / 5. Vote count: 3

No votes so far! Be the first to rate this post.

Marketing internetowy Ikona 02:50 min 07.06.2017 Już nie raczkujące, a całkiem nieźle poruszające się po Internecie dziecko Google Maps i Google Earth ma już 10 lat. Pomysł na Street View dotyczył początkowo tylko pięciu amerykańskich miast. Z czasem zaczął się rozrastać, by ogarnąć swoim zasięgiem całą kulę ziemską. Samo narzędzie okazało się szczególnie przydatne nie tylko dla ciekawych świata, ale także firm. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 1.8 / 5. Vote count: 5

No votes so far! Be the first to rate this post.

Marketing internetowy Ikona 04:15 min 13.04.2017 Wiele firm na całym świecie prowadzi badania nad oprogramowaniem, które poradziłoby sobie z generowaniem wypowiedzi w języku naturalnym. Na razie żaden komputer nie napisał jeszcze Lalki od zera, ale powieści stworzone przy współpracy człowieka i algorytmów są już faktem. Czy copywriterzy podzielą losy pracowników fizycznych, których już teraz w procesie produkcji zastępują maszyny? Czytaj więcej
Polecane
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.9 / 5. Vote count: 14

No votes so far! Be the first to rate this post.

Co to jest SEO? Ikona 20:00 min 28.09.2023 Optymalizacja strony pod kątem SEO to proces długofalowy. Wymaga umieszczenia każdej nowej treści w odpowiednim miejscu struktury. Jak wesprzeć proces pozycjonowania? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.3 / 5. Vote count: 9

No votes so far! Be the first to rate this post.

Jak Skutecznie Samemu Pozycjonować Strony (SEO)? Ikona 15:00 min 28.09.2023 Skuteczne pozycjonowanie to także działania off-site, czyli takie, które wykonywane są poza samą stroną internetową. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700