Wyższy standard skuteczności
Blog
Informacje z branży i życia firmy
Wybierz dziedzinę

Efekt sprzedaży i znacznie więcej! Case study z kampanii marketingu w wyszukiwarkach dla firmy DREWNEX

Opublikowano: 12-04-2017
Czas potrzebny do przeczytania: 3:00 min

Nawet firmy długo i z sukcesami obecne na rynku muszą dbać o ciągłe doskonalenie wszystkich aspektów działalności, od sposobów produkcji po działania promocyjne. Konkurencja o uwagę szerokiego grona klientów stale rośnie.


W przypadku przedsiębiorstwa DREWNEX marketing internetowy jest jednym z kanałów dotarcia do nowych klientów, mocno zorientowanych na Google. Chodziło oczywiście nie tylko o zwiększenie widoczności w wyszukiwarce, ale także skuteczne zwiększenie sprzedaży. Już na przykładzie dwóch parametrów widać, że doskonale poradziliśmy sobie z tym ambitnym zadaniem:

 

 

Kilka słów o firmie

 

Firma Produkcyjno-Usługowo-Handlowa DREWNEX działa od 1991 roku. Początkowo skupiała się na sprzedaży surowego drewna do tartaków. Z czasem zaczęła specjalizować się w budowie domków letniskowych oraz ogrodowych. Obecnie tworzy również projekty architektoniczne. Oferta dotyczy nie tylko domków letniskowych, ale także drewnianych garaży, altan ogrodowych i domów całorocznych. Oprócz tego producent zajmuje się tworzeniem więźb dachowych. Prowadzi przy tym nowoczesne centrum obróbcze CNC.

 

Do grupy odbiorców należą przede wszystkim osoby poszukujące gotowych rozwiązań architektonicznych, a także porad dotyczących projektowania i budowy domków letniskowych. W obliczu stale rosnącej konkurencji firma nastawiona była na stworzenie atrakcyjnej oferty sprzedażowej.

 

Filary współpracy

 

Jakie były oczekiwania?


Współpraca firmy DREWNEX z Sunrise System trwa od czerwca 2015 roku. Klient poszukiwał skutecznego sposobu na wypromowanie swojej działalności. Głównym celem było zwiększenie sprzedaży całorocznych domków drewnianych. W związku z tym naszym zadaniem było zwiększenie ruchu organicznego na stronie oraz zwiększenie zainteresowania budową domków letniskowych.

 

Jakie kroki podjęliśmy?


Do naszych zadań należało przede wszystkim takie zoptymalizowanie witryny www.drewnex.biz, które pozwoliłoby na pojawienie się strony w TOP10 dla strategicznych w branży wyrażeń kluczowych. Wybraliśmy 10 fraz, które najpełniej odpowiadały profilowi firmy. Skupiliśmy się na stworzeniu wartościowych, specjalistycznych treści. Usprawniliśmy działanie witryny, zarówno pod kątem algorytmów Google, jak i oczekiwań odbiorców. Wszystkie te kroki miały doprowadzić do zwiększenia widoczności witryny w sieci oraz zwiększenie ruchu organicznego na stronie.

 

Efekt I

 

Lepsza widoczność w wyszukiwarce


Pierwsze efekty były widoczne już po 3 miesiącach. Skupiliśmy się na pozycjonowaniu 10 fraz, które wcześniej widniały na pozycjach poza pierwszą stroną SERP. Wdrożyliśmy zmiany i rozpoczęliśmy promocję wyrażeń, które są wysoce konkurencyjne, ale posiadają przy tym duży potencjał – najbardziej konkurencyjna fraza jest wyszukiwana średnio 20 tys. razy w miesiącu.


Osiągnęliśmy zamierzony efekt: obecnie większość promowanych fraz znajduje się na czele wyników wyszukiwania. Zanotowaliśmy również 136% wzrost liczby wyświetleń między pierwszym a ostatnim miesiącem współpracy. W ostatnim miesiącu strona Klienta wyświetlona została ponad 190 tysięcy razy.

 

Efekt II


Większa liczba odwiedzin na stronie


Wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania oraz lepsza widoczność sprawiły, że w niedługim czasie liczba odwiedzin zdecydowanie wzrosła. Od sierpnia do grudnia 2015 roku zanotowaliśmy o około 5 tysięcy kliknięć więcej w miesiącu. Po roku od wdrożenia zmian ruch organiczny na stronie wzrósł o niemal 190%, co daje dokładnie 22 175 wejść na witrynę za pośrednictwem wyszukiwarki Google.

 

Wykres prezentuje wzrost liczby odwiedzin witryny tylko z ruchu organicznego w okresie od sierpnia 2015 do sierpnia 2016 na podstawie danych z narzędzia Google Search Console (GSC).


"Więcej, niż zakładaliśmy"


Podjęte przez nas kroki z zakresu promowania witryny przyczyniły się nie tylko do zwiększenia jej widoczności w sieci oraz pojawienia się w TOP10, ale także skutecznego rozwoju samej firmy, co podkreśla Justyna Rusnak, współwłaścicielka firmy DREWNEX:


"Mimo wcześniejszych starań o większe zainteresowanie naszymi produktami efekty stały się widoczne dopiero teraz, dzięki współpracy z firmą Sunrise System. Pozycjonowanie sprawiło, że mamy teraz znacznie więcej zamówień. W związku z tak zadowalającymi efektami jesteśmy obecnie w fazie przeprowadzania rekrutacji dla pracowników administracyjnych, a także tworzenia dodatkowych informacji w formie FAQ dla klientów zainteresowanych naszą ofertą."

Autor
Natalia Golik
Ocena artykułu
4.67 - (9 głosów)
Komentarze
Dodaj komentarz
Ostrzeżenie: Uwaga na firmę o podobnej nazwie! Więcej...
Zapoznałem się