Wyższy standard skuteczności
Blog
Informacje z branży i życia firmy
Wybierz dziedzinę

Reklama internetowa, zyski realne - case study współpracy z FHU Unikat

Opublikowano: 10-04-2017
Czas potrzebny do przeczytania: 2:50 min

Współpraca z FHU Unikat dowodzi, że pozycjonowanie przynosi realne zyski… pod warunkiem, że jest dobrze prowadzone. Specjaliści Sunrise System, którzy od początku opiekowali się nigdy niepozycjonowaną domeną Klienta, wypracowali rewelacyjne wyniki:

 

 

 

 

Kilka słów o firmie

FHU Unikat – unikatowy sklep internetowy

 

Przedsiębiorstwo FHU Unikat znane jest wśród odbiorców głównie pod marką prestiżowego sklepu z elementami armatury i ceramiki łazienkowej oraz kuchennej. Sklep internetowy taniezlewozmywaki.pl dysponuje obecnie jednym z najbardziej rozbudowanych asortymentów. Umożliwia zakup wyrobów powszechnie cenionych producentów krajowych oraz zagranicznych w atrakcyjnych cenach.

 

Flagowy produkt stanowią zlewozmywaki granitowe dostępne w różnych odcieniach kolorystycznych, kształtach i wymiarach. Ciekawą, nową propozycją są modele antybakteryjne. Dopełnienie asortymentu stanowią baterie kuchenne i łazienkowe, a także środki czystości i preparaty do pielęgnacji.

 

 

Filary współpracy

Jakie były oczekiwania?

 

Sunrise System współpracuje z FHU Unikat od marca 2014 roku. Do tego czasu witryny Klienta nikt inny nie pozycjonował. Stanęliśmy przed ciekawym zadaniem oraz ogromnym wyzwaniem sprostania wysokim oczekiwaniom. Naszym celem było uplasowanie witryny taniezlewozmywaki.pl na czołowych pozycjach w top10.

 

Jakie kroki podjęliśmy?

Najważniejszym krokiem było przystosowanie serwisu do preferencji odbiorców internetowych i wymagań algorytmów wyszukiwarki Google. W tym celu przeprowadziliśmy optymalizację techniczną oraz planowo wprowadzaliśmy fachowe treści. Dzięki temu strona działa sprawniej, zapewnia łatwiejszą obsługę odwiedzającym, a także dostarcza im niezbędnych informacji o produktach. Ponadto skoncentrowaliśmy się na bardzo przemyślanym doborze fraz kluczowych. Uwzględniliśmy główny profil działalności Klienta oraz najważniejszy kierunek jego sprzedaży. Stała kontrola i analiza sytuacji witryny zapewniły stabilizację pozycji serwisu w obliczu wielu zmian algorytmów wyszukiwarki Google.

 

Efekt I

Większa rozpoznawalność

Prace nad pozycjonowaniem witryny zaczęliśmy od promowania 7 fraz. Pożądane efekty osiągnęliśmy jeszcze w pierwszym miesiącu współpracy! Aż 6 z 7 wyrażeń kluczowych znalazło się w top10. Po sześciu miesiącach poszerzyliśmy współpracę o promowanie kolejnej frazy. Obecnie witryna na 90% wszystkich promowanych wyrażeń kluczowych wyświetla się na pierwszej stronie naturalnych wyników wyszukiwania w Google – z czego na dwóch frazach serwis plasuje się w top3.

 

 Wykres prezentujący wzrost i stabilizację pozycji dla przykładowych fraz kluczowych w pierwszym roku współpracy

 

 

W wyniku podjętych działań optymalizacyjnych zwiększyła się o 79% liczba wyrażeń kluczowych biorących udział w odwiedzinach. Przy wysokich pozycjach serwisu miało to również wpływ na osiągnięcie łącznej liczby 2 325 465 wyświetleń w ciągu zaledwie trzech lat współpracy. To przełożyło się na wzrost rozpoznawalności marki w Internecie, a pośrednio również na zwiększenie sprzedaży produktów.

 

 

Wykres prezentujący wzrost liczby wyświetleń oraz liczby kliknięć w newralgicznym momencie największego przyrostu

 

 

Efekt II

Siła klikania

Wysokie pozycje i wzrost liczby wyświetleń witryny przyczyniły się do zwiększenia ruchu na stronie aż o 81%, przy CTR rzędu 4,29%, co stanowi bardzo korzystny wynik. Dokładnie taki procent osób, które widziały w wynikach wyszukiwania witrynę www.taniezlewozmywaki.pl, kliknęło w nią. Wobec tego jednym z efektów pozycjonowania jest łączna liczba kliknięć 99694. Dowodzi to bardzo dużej skali oddziaływania pozycjonowania na faktyczne działania użytkowników w sieci. Większy ruch przełożył się na wzrost liczby zamówień promowanego sklepu internetowego.

 

Realne zyski z wirtualnej reklamy

Opieka nad nie pozycjonowaną do tej pory witryną wymagała od zespołu Sunrise System szeroko zakrojonych działań optymalizacyjnych. Wypracowane dzięki temu wysokie pozycje utrzymujemy na stałym poziomie od trzech lat, co przekłada się na większe zainteresowanie sklepem internetowym taniezlewozmywaki.pl. Dzieląc się swoimi spostrzeżeniami, Specjalista ds. Marketingu firmy FHU Unikat, Dariusz Trojanowski, o współpracy z Sunrise System mówi:

 

„Osiągnęliśmy realne zyski dzięki wirtualnej reklamie. Pozycjonowanie wpłynęło pozytywnie na budowanie naszego wizerunku w sieci jako specjalistycznego sklepu z wysokiej jakości zlewozmywakami granitowymi. Docieramy obecnie do grupy odbiorców faktycznie zainteresowanych naszymi produktami i z tego jesteśmy najbardziej zadowoleni”.

 

 

 

 

 

Autor
Magdalena Drajkowska
Ocena artykułu
5.00 - (5 głosów)
Komentarze
Dodaj komentarz
Ostrzeżenie: Uwaga na firmę o podobnej nazwie! Więcej...
Zapoznałem się