Wyższy standard skuteczności
Blog
Informacje z branży i życia firmy
Wybierz dziedzinę

Ktoś inny zweryfikował Twoją firmę? – Automatyzacja procesu odzyskiwania własności wizytówek w Google Moja Firma

Opublikowano: 28-03-2017
Czas potrzebny do przeczytania: 2:15 min

Dotarcie do lokalnych Klientów, a więc i pozycjonowanie lokalne, znacząco wspierają wizytówki firm na Mapach Google. Zdarza się jednak, że w ten czy inny sposób tracimy dostęp do wizytówki naszej firmy. Jeśli nie pamiętamy, z poziomu którego konta zakładaliśmy wpis, wystarczy, że sprawdzimy znane nam dane dostępowe. Sytuacja staje się skomplikowana, gdy stworzenie wizytówki zleciliśmy osobie bądź firmie zewnętrznej, z którą nie mamy już i nie będziemy mogli nawiązać kontaktu.

 

 

Proces odzyskiwania własności zweryfikowanej wizytówki jest procesem wieloetapowym. Do tej pory był także dość trudny i wręcz rozciągnięty w czasie. Po odczekaniu 7 dni na kontakt ze strony obecnego właściciela wpisu, należało odpowiedzieć na wiadomość z Działu Pomocy Google Moja Firma i czekać na informację zwrotną. Czekać czasem tydzień, miesiąc lub dłużej w zależności od liczby napływających do nich zgłoszeń. Teraz ma się to zmienić. Google zautomatyzowało proces.


Jak wygląda teraz odzyskiwanie własności wizytówki?


1.    Wyszukiwanie wpisu


Tak, jak do tej pory, będąc zalogowanym na konto Google należy w panelu usługi Google Moja Firma wyszukać interesujący nas wpis. Po wybraniu właściwej firmy z listy, automatycznym uzupełnieniu  pozostałych informacji w formularzu oraz kliknięciu przycisku „Dalej” pojawia się znany nam już komunikat „Ktoś inny zweryfikował już tę wizytówkę”.

 

Źródło: Google Moja Firma

 

Tu Google jeszcze raz skłania nas do sprawdzenia, czy nie znamy danych do logowania na konto z wizytówką. Na początku komunikatu wskazywany jest obecny właściciel, a przynajmniej początek adresu e-mail. Jeśli nie jest to żadne z Twoich kont, być może wskazówka ta przypomni Ci, kto zakładał wpis. Jeśli nie, przejdź do kolejnego kroku.


2.    Formularz zgłoszeniowy


Po kliknięciu przycisku „Potwierdź, że firma należy do Ciebie” pojawia się formularz zgłoszeniowy, który należy wypełnić. Zgadzamy się w nim na udostępnienie naszych danych obecnemu właścicielowi, wskazujemy jaki dostęp do wpisu chcemy uzyskać, a także określamy nasze powiązane z firmą.

 

Źródło: Google Moja Firma

 

3.    7 dni dla obecnego właściciela wizytówki


Po wysłaniu formularza otrzymujemy potwierdzenie przyjęcia zgłoszenia. Obecny właściciel dostaje natomiast wiadomość z naszą prośbą o przekazanie własności/dostępów menedżerskich. Od tej chwili ma on 7 pełnych dni na zaakceptowanie bądź odrzucenie naszej prośby. Jeśli po tym czasie nikt się z nami nie skontaktował, ani nie otrzymaliśmy dostępu do wpisu, należy podjąć dalsze kroki.


Co istotne, obecny właściciel już w wiadomości od Google otrzymuje link prowadzący do formularza, który pozwala przekazać własność/przyznać dostęp menedżerski bądź też odrzucić prośbę o uprawnienia.

 

Źródło: Materiały własne

 

Źródło: Materiały własne

 

4.    Dalsze instrukcje od Google


W momencie przyjęcia naszego zgłoszenia system automatycznie wysyła wiadomość nie tylko do obecnego właściciela wizytówki, lecz także do osoby proszącej o uprawnienia. W tym mailu otrzymamy też instrukcje na wypadek, gdyby obecny właściciel wpisu nie podjął żadnych działań.

 

Google może poprosić Cię też np. o potwierdzenie Twojego powiązania z firmą, by sprawdzić, czy rzeczywiście jesteś uprawniony do zarządzania wizytówką.

 

Podsumowanie

 

Dzięki zautomatyzowaniu procesu odzyskiwania własności zweryfikowanych wizytówek, właściciele firm mogą w stosunkowo łatwy i szybki sposób zyskać dostęp do stworzonego dla nich wpisu. Bezpośredni kontakt z Działem Pomocy Google jest w tej chwili ostatecznością. Jest konieczny dopiero wtedy, gdy wcześniejsze działania nie przyniosą żadnych efektów.

 

Jeśli będziesz postępować zgodnie z instrukcjami Google, nie powinieneś mieć problemu z odzyskaniem własności wizytówki Twojej firmy. Zarządzając wpisem będziesz mógł samodzielnie zadbać o promocję firmy w jej najbliższej okolicy i jednocześnie wesprzeć działania prowadzone w zakresie lokalnego pozycjonowania Twojej strony internetowej.

Źródła: Pomoc Google Moja Firma, Blumenthals.com

Autor
Marta Ciechomska
Ocena artykułu
4.50 - (6 głosów)
Komentarze
Dodaj komentarz
Ostrzeżenie: Uwaga na firmę o podobnej nazwie! Więcej...
Zapoznałem się