Ikona 03:55 min Ikona 28.03.2017

Dotarcie do lokalnych Klientów, a więc i pozycjonowanie lokalne, znacząco wspierają wizytówki firm na Mapach Google. Zdarza się jednak, że w ten czy inny sposób tracimy dostęp do wizytówki naszej firmy. Jeśli nie pamiętamy, z poziomu którego konta zakładaliśmy wpis, wystarczy, że sprawdzimy znane nam dane dostępowe. Sytuacja staje się skomplikowana, gdy stworzenie wizytówki zleciliśmy osobie bądź firmie zewnętrznej, z którą nie mamy już i nie będziemy mogli nawiązać kontaktu.

 

Proces odzyskiwania własności zweryfikowanej wizytówki jest procesem wieloetapowym. Do tej pory był także dość trudny i wręcz rozciągnięty w czasie. Po odczekaniu 7 dni na kontakt ze strony obecnego właściciela wpisu, należało odpowiedzieć na wiadomość z Działu Pomocy Google Moja Firma i czekać na informację zwrotną. Czekać czasem tydzień, miesiąc lub dłużej w zależności od liczby napływających do nich zgłoszeń. Teraz ma się to zmienić. Google zautomatyzowało proces.

 

Jak wygląda teraz odzyskiwanie własności wizytówki?

 

1.    Wyszukiwanie wpisu

 

Tak, jak do tej pory, będąc zalogowanym na konto Google należy w panelu usługi Google Moja Firma wyszukać interesujący nas wpis. Po wybraniu właściwej firmy z listy, automatycznym uzupełnieniu  pozostałych informacji w formularzu oraz kliknięciu przycisku „Dalej” pojawia się znany nam już komunikat „Ktoś inny zweryfikował już tę wizytówkę”.

 

Tu Google jeszcze raz skłania nas do sprawdzenia, czy nie znamy danych do logowania na konto z wizytówką. Na początku komunikatu wskazywany jest obecny właściciel, a przynajmniej początek adresu e-mail. Jeśli nie jest to żadne z Twoich kont, być może wskazówka ta przypomni Ci, kto zakładał wpis. Jeśli nie, przejdź do kolejnego kroku.

 

2.    Formularz zgłoszeniowy

 

Po kliknięciu przycisku „Potwierdź, że firma należy do Ciebie” pojawia się formularz zgłoszeniowy, który należy wypełnić. Zgadzamy się w nim na udostępnienie naszych danych obecnemu właścicielowi, wskazujemy jaki dostęp do wpisu chcemy uzyskać, a także określamy nasze powiązane z firmą.

 

3.    7 dni dla obecnego właściciela wizytówki

 

Po wysłaniu formularza otrzymujemy potwierdzenie przyjęcia zgłoszenia. Obecny właściciel dostaje natomiast wiadomość z naszą prośbą o przekazanie własności/dostępów menedżerskich. Od tej chwili ma on 7 pełnych dni na zaakceptowanie bądź odrzucenie naszej prośby. Jeśli po tym czasie nikt się z nami nie skontaktował, ani nie otrzymaliśmy dostępu do wpisu, należy podjąć dalsze kroki.

 

Co istotne, obecny właściciel już w wiadomości od Google otrzymuje link prowadzący do formularza, który pozwala przekazać własność/przyznać dostęp menedżerski bądź też odrzucić prośbę o uprawnienia.

 

4.    Dalsze instrukcje od Google

 

W momencie przyjęcia naszego zgłoszenia system automatycznie wysyła wiadomość nie tylko do obecnego właściciela wizytówki, lecz także do osoby proszącej o uprawnienia. W tym mailu otrzymamy też instrukcje na wypadek, gdyby obecny właściciel wpisu nie podjął żadnych działań.

 

Google może poprosić Cię też np. o potwierdzenie Twojego powiązania z firmą, by sprawdzić, czy rzeczywiście jesteś uprawniony do zarządzania wizytówką.

 

Podsumowanie

 

Dzięki zautomatyzowaniu procesu odzyskiwania własności zweryfikowanych wizytówek, właściciele firm mogą w stosunkowo łatwy i szybki sposób zyskać dostęp do stworzonego dla nich wpisu. Bezpośredni kontakt z Działem Pomocy Google jest w tej chwili ostatecznością. Jest konieczny dopiero wtedy, gdy wcześniejsze działania nie przyniosą żadnych efektów.

 

Jeśli będziesz postępować zgodnie z instrukcjami Google, nie powinieneś mieć problemu z odzyskaniem własności wizytówki Twojej firmy. Zarządzając wpisem będziesz mógł samodzielnie zadbać o promocję firmy w jej najbliższej

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Udostępnij:
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Google Moja Firma – dodaj link do menu swojej restauracji! Ikona 02:30 min 08.05.2017 Czy wyszukiwanie lokali gastronomicznych na Mapach Google może być jeszcze bardziej praktyczne? Tak! Gigant z Mountain View udostępnił w panelu usługi Google Moja Firma nową opcję – atrybut menu. Właściciele restauracji, pizzerii, czy innych lokali oferujących jedzenie na dowóz mogą teraz uzupełnić swoje wizytówki o link prowadzący bezpośrednio do menu! Jak prezentuje się on w wizytówkach i jak go dodać? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Dodawanie zdjęć na Street View jeszcze prostsze! Ikona 02:00 min 15.05.2017 Stare dobre Google Street View… ilu z nas już nie raz pomogło dotrzeć na czas na spotkanie w nowym miejscu, odnaleźć lokal najlepiej oceniany na Trip Advisor czy po prostu odnaleźć się w miejskiej dżungli? To bez wątpienia jeden z najbardziej docenianych i przydatnych „wynalazków” Google. A ma być jeszcze lepiej – dzięki Street View ready wrzucanie własnych zdjęć na platformę będzie jeszcze prostsze! Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

SEO Ikona 09:45 min 09.03.2017 Chcesz promować się lokalnie? Chciałbyś założyć wizytówkę swojej firmy na Mapach Google, ale nie wiesz od czego zacząć? Koniecznie zapoznaj się z najnowszą wersją naszego Przewodnika Po Google Moja Firma! Na nowo przedstawiamy narzędzie umożliwiające prezentację firmy w wyszukiwarce Google, na Mapach oraz w serwisie Google+, które przeszło w ostatnim czasie spore zmiany. Skutecznie zarządzaj promocją swojej firmy w wynikach lokalnych! Czytaj więcej
Polecane
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.9 / 5. Vote count: 14

No votes so far! Be the first to rate this post.

Co to jest SEO? Ikona 20:00 min 28.09.2023 Optymalizacja strony pod kątem SEO to proces długofalowy. Wymaga umieszczenia każdej nowej treści w odpowiednim miejscu struktury. Jak wesprzeć proces pozycjonowania? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.3 / 5. Vote count: 9

No votes so far! Be the first to rate this post.

Jak Skutecznie Samemu Pozycjonować Strony (SEO)? Ikona 15:00 min 28.09.2023 Skuteczne pozycjonowanie to także działania off-site, czyli takie, które wykonywane są poza samą stroną internetową. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700