Wyższy standard skuteczności
Blog
Informacje z branży i życia firmy
Wybierz dziedzinę

Google dyktatorem mody? Kolejny krok ku personalizacji produktu

Opublikowano: 08-03-2017
Czas potrzebny do przeczytania: 2:10 min

Vintage czy raczej boho-chic?

Jeśli jeszcze nie wiesz, który styl bardziej Ci odpowiada, Google zdecyduje za Ciebie. Właśnie rozpoczął współpracę z H&M – odzieżowym mocarzem, który przy wsparciu firmy Ivyrevel zajmie się tworzeniem ubrań zgodnie ze stylem życia. Konieczne będzie jedynie ściągnięcie nowej aplikacji dla Androida, wykorzystującej technologię „Data Dress”.

 

Źródło: techcrunch.com

 

Aplikacja będzie pozyskiwać informacje niezbędne do stworzenia ubrań na każdą okazję. Algorytm Google’a weźmie pod uwagę nie tylko dane zawarte w profilu użytkownika. Prześledzi również jego życie towarzyskie, ulubione zajęcia i potrawy czy miejsca, do których lubi chodzić. Dzięki pozyskanym informacjom powstanie projekt odzieży idealnie dopasowanej do charakteru i osobowości klienta. Według planów, kreacja ma być gotowa po niecałym miesiącu za minimum 99 dolarów.



Pokaż mi smarfona, a powiem Ci co nosić

Czy to oznacza, że Google pragnie zostać nowym dyktatorem mody? Tak naprawdę ten technologiczny gigant udoskonala personalizację, czyli celowanie w klienta produktem stworzonym na wymiar – w przypadku „Data Dress” dosłownie i w przenośni.

Zebranie danych i połączenie ich w jedną całość umożliwi stworzenie produktu, który zostanie dopasowany do indywidualnych wymagań kupującego, przy czym spełni również jego wygórowane wymagania. A jak doskonale wiemy, to prosta droga ku temu, by przekonać do siebie klienta, zdobyć jego lojalność, uszanować reprezentowane przez niego wartości. Przede wszystkim zaś pozyskać jego uwagę na dłużej niż jeden sezon.

 

 

 

 

Wiedza = władza

Nietrudno zgadnąć, że obu gigantom zależy przede wszystkim na uzyskaniu bezcennej wiedzy na temat tego, czego chce każdy klient. Sztuczna inteligencja w aplikacji „Data Dress” wykorzysta algorytm, by uzyskać informacje niezbędne do zupełnego spersonalizowania produktu.

Algorytm Google’a posiadać będzie również zdolność „uczenia się”, co w niedługim czasie wyspecjalizuje program do tworzenia coraz to bardziej skomplikowanych projektów.

A będzie z czego pozyskiwać tę bezcenną wiedzę: według danych projektu PwC „Connected living”, w 2020 roku liczba urządzeń podłączonych do sieci siedem razy przewyższy liczbę ludności. Oznacza to masę nieprzetworzonych jeszcze danych, z których sztuczna inteligencja będzie mogła czerpać do woli, tworząc dla nas, klientów, produkty nowego typu – dopasowane do tego, kim jesteśmy.

 


Marketing w modowym wydaniu


Google i H&M stworzą kreację idealną dzięki wiedzy zdobytej i przeliczonej na dane przez „Data Dress”. Aplikacja znajduje się obecnie w fazie testów. Czas pokaże, czy monitorowanie codziennych zachowań oraz obliczanie algorytmu sprawdzi się podczas tworzenia produktu idealnego. Bez względu na wyniki jasne jest jedno: wykonano kolejny krok ku temu, by być jeszcze bliżej klienta.

 

 

Źródła: Wyborcza.pl, CNBC, Independent, techcrunch.com, retailnet.pl

 

Autor
Natalia Golik
Ocena artykułu
4.25 - (4 głosy)
Komentarze
Dodaj komentarz
Ostrzeżenie: Uwaga na firmę o podobnej nazwie! Więcej...
Zapoznałem się