Wyższy standard skuteczności
Blog
Informacje z branży i życia firmy
Wybierz dziedzinę

Efekt WOW! Case study DKS Sp. z o.o.

Opublikowano: 13-02-2017
Czas potrzebny do przeczytania: 2:40 min

Pozycjonowanie bezpośrednio wpływa na zwiększenie widoczności strony internetowej w wynikach wyszukiwania, pośrednio – pozwala osiągnąć różne jeszcze inne korzyści. Co dzięki pozycjonowaniu zyskał jeden z klientów Sunrise System, DKS Sp. z o.o.? Dwa ważne parametry osiągnęły wzrosty:

 

Kilka słów o firmie

DKS – Twój Partner w Biznesie

 

Firma DKS Sp. z o.o. funkcjonuje na rynku od 1993 roku jako dostawca profesjonalnych rozwiązań w zakresie drukowania, kopiowania oraz skanowania. Jedną z grup odbiorców są klienci poligraficzni, tj. wydawnictwa, drukarnie, agencje reklamowe. DKS dostarcza także urządzenia wielofunkcyjne, materiały eksploatacyjne oraz oprogramowania do kontroli wydruków i obiegu dokumentów do biur firm o różnym profilu działalności. Od początku działalności przed firmą stało trudne zadanie zbudowania wśród odbiorców świadomości własnej marki jako dystrybutora oraz serwisu kserokopiarek i sprzętu biurowego znanych producentów. Wyzwaniem dla DKS było zwiększenie zainteresowania ofertą wśród odbiorców w całej Polsce.

 

 

Filary współpracy

Jakie były oczekiwania?

Współpraca Sunrise System z DKS Sp. z o.o. rozpoczęła się w 2014 roku. O wyborze zadecydowała zbieżność intencji firmy z profilem działalności naszej agencji marketingu w wyszukiwarkach internetowych. DKS postawiło przed nami konkretne cele: większa sprzedaż kserokopiarek, więcej realizowanych serwisów sprzętu biurowego, więcej dzierżaw urządzeń i  pozycje w top10.

 

Jakie kroki podjęliśmy?

Naszym zadaniem w zakresie pozycjonowania było zoptymalizowanie witryny www.dks.pl pod kątem widoczności marki w sieci. Konkretniej: Na promowanych wyrażeniach kluczowych domena miała pojawiać się na pierwszej stronie SERP. Połączyliśmy siły zespołu Specjalistów ds. Pozycjonowania i ds. Copywritingu w celu przygotowania serwisu dostosowanego do wytycznych Google, a poprzez dopasowanie do algorytmów także zapewniającego pozytywne wrażenia z korzystania z serwisu.

 

Efekt I

Lepsza widoczność

Rozpoczęliśmy współpracę od pozycjonowania kilkudziesięciu fraz kluczowych. Na wstępie aż 94% z nich znajdowało się poza top10 naturalnych wyników wyszukiwania, zaś obecnie 74% pojawia się na pierwszej stronie w wynikach SERP. Zrealizowaliśmy jeden z podstawowych celów postawionych nam przez DKS.

 

Lepsza widoczność wpłynęła na wzrost liczby wyświetleń witryny www.dks.pl o 200% w porównaniu do parametrów sprzed pierwszego miesiąca współpracy. Dodatkową korzyścią z pozycjonowania domeny jest także wygenerowanie 1300 nowych wyrażeń kluczowych, na które wyświetla się witryna. Zwiększa to rozpoznawalność marki i możliwości w docieraniu do coraz szerszych kręgów odbiorców.

 

Poglądowy wykres wzrostu liczby wyświetleń na przestrzeni całego 2016 roku

 

 

Efekt II

Większy ruch

Dzięki pozycjonowaniu wydłużył się średni czas, jaki odbiorcy spędzają podczas odwiedzin na stronie www.dks.pl. Wzrosła również liczba podstron obejrzanych w odwiedzinach pochodzących z naturalnych wyników wyszukiwania i jest najwyższa spośród wszystkich źródeł ruchu. Ponadto ruch organiczny generuje aż 70% ruchu całej witryny, a współczynnik odrzuceń wynosi aktualnie zaledwie 40%. Oznacza to, że niemal co druga osoba, która trafia na stronę jest faktycznie zainteresowana asortymentem DKS i angażuje się w zapoznanie z ofertą.

 

Efekt WOW!

Dostosowanie witryny www.dks.pl do potrzeb użytkowników oraz pod kątem wyszukiwarki zadecydowało o zwiększeniu jej widoczności w sieci.Prace optymalizacyjne oraz unikalne teksty stale pracowały na wzrost i utrzymanie osiągniętych pozycji. Wpłynęło to również na stałe zwiększanie liczby nowych słów kluczowych, na które wyświetlała się witryna.

 

„Najbardziej miarodajny cel został spełniony. Nasza domena pojawia się na wysokich pozycjach w naturalnych wynikach wyszukiwania. W rezultacie współpracy z Sunrise System uzyskaliśmy serwis przyjazny wyszukiwarkom i odbiorcom, serwis na miarę naszego hasła przewodniego: DKS – Twój Partner w Biznesie”.
 - podsumowuje Kierownik Marketingu DKS Sp. z o.o., Witold Marszałkowski

 

Autor
Magdalena Drajkowska
Ocena artykułu
4.64 - (11 głosów)
Komentarze
Dodaj komentarz
Ostrzeżenie: Uwaga na firmę o podobnej nazwie! Więcej...
Zapoznałem się