Ikona 02:30 min Ikona 08.02.2017

Dawno, dawno temu (w 2004 roku) na świat przyszedł Facebook. Raczkujący serwis społecznościowy służył początkowo niewielkiej garstce młodych osób, które dzieliły się drobnymi informacjami w ramach studiów. Z czasem zaczął rosnąć, osiągając zaledwie 10 lat później liczbę miliarda użytkowników. Za jego przykładem poszły również inne serwisy: Instagram, a chwilę później Snapchat.

 

Media społecznościowe rosną w siłę

 

Facebook jest obecnie drugim co do wielkości medium, na które reklamodawcy chętnie wykładają pieniądze (pierwszym niezmiennie pozostaje Google).

 

Stopniowo wzrasta popularność aplikacji mobilnej Snapchat, która wiedzie prym wśród nastolatków. Serwis, który lada dzień ma zaistnieć na amerykańskiej giełdzie, już liczy zyski. Według prognoz Snapchat zyska na reklamie nawet 350 mln dolarów.

 

W związku z tak ogromną i szybko rosnącą popularnością media społecznościowe stały się smacznym kąskiem dla marketingowców, którzy zaczęli dostrzegać w nich nadzieję na stworzenie atrakcyjnych i łatwiejszych w odbiorze reklam. Chętniej zaczęli też przenosić swoje działania na urządzenia mobilne i wykorzystywać nowoczesne technologie.

 

Rok 2017 – zyski i stabilizacja

 

Wartość mediów społecznościowych ma obecnie gargantuiczne znaczenie („uwielbiam słowo gargantuiczny, a tak rzadko mam okazję go użyć” – Elle Driver). Jak pokazuje najnowszy raport 4C Insights, wydatki na reklamę społeczną (Social  Advertising) w 2016 roku wyraźnie wzrosły, co pozwala przewidywać, że rok 2017 będzie sprzyjał działaniom marketingowym podejmowanym na tym polu. Dane nie pozostawiają wątpliwości: wydatki na promocję w  mediach społecznościowych mogą w ciągu 3 lat wzrosnąć nawet o 72%.

 

Diabeł tkwi w Facebooku

 

Siła reklamy w mediach społecznościowych tkwi w szczegółach, które umykają naszym oczom:

  • Łatwo wtapia się w szum informacyjny panujący na portalu, dzięki czemu odbierana zostaje jako kolejny interesujący wpis (posty sponsorowane).
  • Korzysta z aktywności towarzyskiej użytkowników, stanowiąc główne źródło informacji i zarazem czerpiąc korzyści ze stałej obserwacji zmian i zachowań konsumenckich.
  • Okazuje się również atrakcyjniejsza i mniej natarczywa niż inne reklamy, z którymi można się spotkać podczas surfowania po sieci.
  • Umożliwia tworzenie trwałych więzi opartych na lojalności (co jest znacznie bardziej ograniczone w mediach innego typu).

 

Podsumowując: nadzieja reklamy tkwi w „internetach”

 

Reklamodawcy, którzy pragną lepiej i szybciej docierać do odbiorów, powinni skupić się na magnetycznej sile serwisów społecznościowych, które wiodą prym na giełdach i sprawiają, że promocja zmienia swoje oblicze. Dostosowując się do nowych technologii mobilnych muszą mieć na uwadze, że wzrostowi ulegną również wydatki związane z reklamą.

 

Dane statystyczne nie pozostawiają zresztą pola do interpretacji: dynamika wydatków na reklamę w 2017 roku w Polsce wyniesie dla Internetu +12,1%, przy czym ogólne wydatki na promocję w mediach społecznościowych na świecie wzrosną w ciągu 3 lat o ponad o 70%.

 

Jak dopowiada raport 4C Insights, początek 2017 roku to dla reklamodawców czas na stabilizację, polubienie aplikacji mobilnych oraz uderzanie w wybrane grupy odbiorców (które dzięki mediom społecznościowym tworzą się praktycznie same).

 

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:
Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Czy pokoleniom X, Y i Z YouTube smakuje tak samo? Ikona 03:00 min 07.04.2017 Czy wiesz, że rok, w którym przyszedłeś na świat, ma wpływ na treści wideo wybierane przez Ciebie w internecie? Najnowszy raport Influenster nie pozostawia co do tego żadnych wątpliwości. Badania wyraźnie wskazują, że pokolenia X, Y oraz Z zupełnie inaczej wykorzystują YouTube'a, pozyskując z niego wiedzę pasującą do ich własnych preferencji. Co ogląda "zet", co woli "iks", a przed czym wzbrania się "igrek"? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Reakcje w Messengerze Ikona 01:50 min 11.04.2017 Pod koniec marca użytkownicy aplikacji Messenger mogą korzystać z nowej funkcji – dodawania reakcji na pojedyncze wiadomości, w tym również zdjęcia i gify. Do wyboru jest siedem emotikon: miłość, śmiech, wow, smutek, złość, kciuk w górę, kciuk w dół. To dowód na to, że emocje obrazkowe są już stałym elementem wirtualnej komunikacji. Korzystacie z nowej funkcji Messengera? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Po co pokoleniu X YouTube? Ikona 03:20 min 03.02.2017 Obecnie pokolenie X zapewnia YouTube dodatkowe 1,5 miliarda odsłon każdego dnia. Chętnie przypominają sobie wydarzenia i ludzi z przeszłości, a przy tym starają się nadążyć za trendami w życiu swoich dzieci. Posiadają przez to bardzo duży potencjał jako grupa docelowa w działaniach marketingowych. Jednak reklamodawcy nadal skupiają się na młodszych pokoleniach. Czytaj więcej
Polecane
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.1 / 5. Vote count: 12

No votes so far! Be the first to rate this post.

Co to jest SEO? Ikona 20:00 min 28.09.2023 Optymalizacja strony pod kątem SEO to proces długofalowy. Wymaga umieszczenia każdej nowej treści w odpowiednim miejscu struktury. Jak wesprzeć proces pozycjonowania? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.3 / 5. Vote count: 9

No votes so far! Be the first to rate this post.

Jak Skutecznie Samemu Pozycjonować Strony (SEO)? Ikona 15:00 min 28.09.2023 Skuteczne pozycjonowanie to także działania off-site, czyli takie, które wykonywane są poza samą stroną internetową. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700