Wyższy standard skuteczności
Blog
Informacje z branży i życia firmy
Wybierz dziedzinę

Content generowany przez użytkowników – wędka coraz dłuższa

Opublikowano: 23-01-2017
Czas potrzebny do przeczytania: 2:40 min

UGC (User Generated Content), który jeszcze całkiem niedawno nie wzbudzał wielu emocji u specjalistów od marketingu, dziś święci triumfy i stał się orężem znakomicie sprawdzającym się w walce o… nowych Klientów i wyższą sprzedaż.

Źródło: eCommerce Fastline

 

Dlaczego?

Kilka dotknięć ekranu urządzenia mobilnego i w sieci natychmiast pojawia się właśnie zaserwowany nam w ulubionej restauracji apetyczny deser, nagranie z rozpakowywania wielofunkcyjnego miksera planetarnego czy też post opisujący wrażenia po zastosowaniu nowego kremu nawilżającego do twarzy. Zarówno tworzenie contentu, jego publikowanie i dostarczanie odbiorcom nie stanowi dziś najmniejszego problemu dla przeciętnego użytkownika urządzenia mobilnego.

Tak powszechne, publiczne chwalenie się z jednoczesnym recenzowaniem i wystawianiem opinii na temat konkretnych produktów stało się w ostatnim czasie czymś więcej – taki content to ni mniej ni więcej przysłowiowa i już dość długa wędka, na którą złowić można upragnioną złotą rybkę o imieniu Sukces.

 Źródło: BBC

 

Każda pozytywna opinia w mediach społecznościowych, każdy komentarz opisujący zalety, a nawet filmik demonstrujący różne funkcje mogą bowiem sprawić, że pojawi się mikromoment. Chwila, w której odbiorca zachęcony opiniami innych podejmie decyzję: kupuję to!

 

Czy content generowany przez użytkowników działa tak samo na wszystkich?

Oczywiście byłoby znakomicie, gdyby UGC powodował takie same reakcje u każdej osoby posiadającej dostęp do Internetu. Niestety – życie specjalistów od marketingu to nie bajka i warto zdać sobie sprawę chociażby z tego, jak różne pokolenia podchodzą do konsumpcji contentu generowanego przez innych użytkowników.

 

Ankieta przeprowadzona wśród konsumentów w różnym wieku w Stanach Zjednoczonych przez firmę Olapic wyraźnie pokazuje, że istnieje rozdźwięk pomiędzy tym, jak UGC traktowany jest przez pokolenie wyżu demograficznego (Baby Boomers), a jak przez pokolenie Milenium (generacja Y).

 

Fakty


Źródła: KidsWorldFun

 

- ankietę przeprowadzono wśród 1000 osób,
- 76% z nich uważa, że content generowany przez użytkowników jest bardziej godny zaufania niż ten tworzony przez marki,
- treści tworzone przez firmy zdobywają zaufanie 25% millenialsów i 24% "boomersów".
- aż 90% osób z pokolenia wyżu demograficznego wybiera Facebooka i bardziej ceni sobie teksty oraz filmy,
- 25% milenialsów stawia Instagrama na pierwszym miejscu,
- 75% millenialsów najlepiej konsumuje content w postaci zdjęć,
- pokolenie Y bardzo chętnie informuje zarówno przyjaciół, jak i firmy o tym, że lubią dany projekt (54% hashtaguje swoje nowe nabytki).
 

Content najbardziej wzbudzający zaufanie

Absolutnym zwycięzcą są tutaj… wizerunki produktów kreowane przez innych użytkowników. Żaden inny rodzaj contentu nie generuje tak wysokiego poziomu zaufania. Aż 76% badanych uważa, że publikowane przez innych wpisy na temat produktów są bardziej miarodajne niż te publikowane przez firmy je sprzedające.

Źródła: 99U

 

Co z tego wynika?

Zarówno analizując wyniki ankiety, jak i obserwując zachowania użytkowników „na żywo” nie można nie zauważyć, że content marketing rośnie w siłę jak nigdy wcześniej. Dodatkowo, obok tworzonych unikalnych treści, których celem jest odpowiedź na to, czego poszukuje potencjalny klient (a przecież często nie wie, czego poszukuje!) pojawił się jeszcze jeden pierwiastek – konieczność potwierdzenia wartości produktów poprzez content generowany przez użytkowników.

 

Źródła: HubSpot, TheSales Lion, Content Marketing Institute

Autor
Aldona Talarczyk
Ocena artykułu
5.00 - (7 głosów)
Komentarze
Dodaj komentarz
Ostrzeżenie: Uwaga na firmę o podobnej nazwie! Więcej...
Zapoznałem się