Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Ikona 03:50 min Ikona 20.12.2016

5 reklam świątecznych, które najbardziej wzruszyły Internautów

Święta, Święta i po Świętach, jak brzmi stare porzekadło. Jednak dla marketingowców dużo bardziej liczy się to, co przed Bożym Narodzeniem. Odbiorcy w tym okresie są dużo bardziej podatni na przekaz reklamowy i skłonni do wydania większej ilości pieniędzy zarówno na prezenty, jak i na stworzenie świątecznej atmosfery. To w końcu wyjątkowy czas w roku! Jak wykorzystują to giganci? Jak umiejętnie grać na emocjach, by wygrać zaufanie Klientów i zbudować pozytywny wizerunek marki?

 

Wynalezienie Świętego Mikołaja

 

Prawdziwą maestrią w marketingu świątecznym wykazała się Coca-Cola. Znany nam dziś rubaszny starszy pan z dużym brzuchem, siwą brodą i w czerwonym płaszczu jest kreacją producenta kultowego napoju. Nim upowszechnił się współczesny wygląd Świętego Mikołaja, wyobrażano go sobie jako mieszkańca jaskini w burym płaszczu lub elfa przemierzającego świat w miniaturowych saniach.  

 

Po raz pierwszy Święty Mikołaj nabrał znanych nam cech w 1931 roku, gdy amerykański ilustrator – na zlecenie firmy Coca-Cola – stworzył postać jowialnego staruszka. Czerwony płaszcz i biała broda nie powinny w tym kontekście dziwić, przecież to kolory Coca-Coli! Brand nie tylko ożywia co roku postać Świętego Mikołaja, ale tworzy wokół swojego produktu wyjątkową otoczkę. W spotach marki już od dłuższego czasu można zaobserwować intencję marketingowców, którzy dążą do kojarzenia tego napoju ze spotkaniami rodzinnymi lub w gronie przyjaciół.

 

Englisz for Beginers

 

Prawdziwą furorę w tym roku zrobiła świąteczna reklama Allegro. I to nie tylko w Polsce. Wystarczył zaledwie tydzień, by spot „Czego szukasz w Święta?” zdobył 4 mln wyświetleń na YouTube. To prawdziwy fenomen. W czym tkwi sekret? W emocjach. Trzyminutowy spot po prostu wzrusza. Widz obserwuje jak starszy pan rozpoczyna intensywną naukę angielskiego aż w końcu gotowy wyrusza ze świeżo zakupioną walizką i paszportem do syna. Cały jego wysiłek sprowadza się do wzruszającej sceny poznania wnuczki. Słowa I’m your grandpa wypowiedziane ze szklistymi oczami roztapiają serca widzów. O reklamie rozpisywały się między innymi Belfast Telegraph, Time, Mashable.

 

 

Święta w pociągu

 

Taki scenariusz wydaje się prawdziwym koszmarem, ale nie gdy konduktorem jest Adrien Brody, jak w świątecznym spocie szwedzkiej marki H&M. Reklama zdecydowanie bardziej ma na celu zagranie na emocjach, wzruszenie, zaciekawienie, niż tak naprawdę sprzedaż ubrań. Spot utrzymany jest w klimacie retro w stylu charakterystycznym dla reżysera Wesa Andersona, którego szersza publiczność kinowa miała okazję poznać z filmu „Grand Hotel Budapest”. Kierownik wagonu stara się podarować swoim pasażerom choć namiastkę świąt i w ten sposób zrekompensować im zburzenie planów świątecznych. Przesłanie jest proste: „Spotkajmy się” . Czy jest coś bardziej świątecznego?

 

Odłóż smartfon

 

To dość nietypowe hasło jak na producenta sprzętu elektronicznego. Huawei Mobile Poland w swoim spocie zachęca jednak do zrezygnowania ten raz w roku z wirtualnego świata na rzecz rodzinnego spotkania przy świątecznym stole. Krótka historia przedstawia chłopca, który jako jedyny czeka na Święta. Reszta domowników zdaje się być zajęta swoimi obowiązkami czy przyjemnościami i pochłonięta przez wirtualny świat. Gdy chłopiec zamyka oczy wydaje się, że wypowiada w myślach życzenie i nagle miasteczko rozbłyska tysiącem świateł, a cała rodzina zbiera się przy wspólnym stole. Słowa „Raz w roku odłóż smartfon na bok” grają na emocjach, dowodzą, że święta i rodzina są ważniejsze. To buduje pozytywny wizerunek marki.

 

Najbardziej urocze misie

 

W kategorii wzruszających reklam świątecznych w 2016 roku spot lotniska Heathrow jest mocną pozycją. Marka postawiła na najbardziej brytyjski akcent . Głównymi bohaterami są misie. Jeden ma nawet niebieski płaszcz, a drugi czerwony kapelusz, taki zestaw nosił przecież najsłynniejszy brytyjski miś – Paddington. Wyruszają one w podróż samolotem. Przemieszczają się po lotnisku z dużą nieporadnością, co ma w sobie wiele uroku. Pomocy na każdym kroku udziela im życzliwa obsługa lotniska, co buduje pozytywny wizerunek marki. Dopiero w ostatniej scenie okazuje się, że tak naprawdę pod postaciami misiów kryje się dziadek i babcia, którzy przylecieli na święta do swoich wnuków. To właśnie jest najlepszy prezent dla nich.

 

 

Okres przedświąteczny to prawdziwa rozgrywka brandów, w której rywalizują przede wszystkim o uwagę odbiorców. Wydaje się, że wśród tych wszystkich spotów nie chodzi tak naprawdę o zwiększenie sprzedaży produktów bądź usług przed Bożym Narodzeniem. Zdecydowanie bardziej te spoty nastawione są na budowanie relacji między odbiorcą a marką, a wiadomo – dobre relacje i więź z Klientem owocują w przyszłości większym zainteresowaniem ofertą. Może więc warto zrezygnować przed Bożym Narodzeniem z reklam typowo sprzedażowych przedstawiających ogromne promocje i pokazać bardziej ludzkie oblicze marketingu?

 

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 1.8 / 5. Vote count: 5

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:
Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 1.8 / 5. Vote count: 5

No votes so far! Be the first to rate this post.

Marketing internetowy Ikona 03:00 min 05.01.2017 W życiu jest tak, że im więcej czegoś mamy, tym bardziej jesteśmy narażeni na przesyt, a co za tym idzie na jego negatywne skutki. Jak złapać odpowiedni balans na płaszczyźnie zawodowej? Z pracą jest jak z wieloletnim partnerem – krótka rozłąka może wzbudzić w nas tęsknotę i na nowo rozbudzić pożądanie. Przeczytajcie kilka słów o tym, dlaczego warto oraz jak zatęsknić za pracą, nieco ją ożywić, a nawet… zafascynować się nią. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 1.8 / 5. Vote count: 5

No votes so far! Be the first to rate this post.

Marketing internetowy Ikona 02:10 min 12.01.2017 Kto powiedział, że postęp technologiczny ogłupia społeczeństwo? Okazuje się, że dzięki innowacyjnym aplikacjom zazwyczaj nudna wizyta w muzeum może być znacznie bogatsza w doświadczenia. A jak wiadomo, nauka przez zabawę daje najlepsze rezultaty. Wychodząc z tego założenia Google ogłosiło, że ich projekt Tango wchodzi w życie – na razie tylko w Detroit Institute of Arts, ale dalsze plany są naprawdę ambitne. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 2.3 / 5. Vote count: 3

No votes so far! Be the first to rate this post.

Marketing internetowy Ikona 02:47 min 19.12.2016 Kończy się 2016 rok, czas więc zrobić podsumowanie… wyszukiwań w Google. Sporo się wydarzyło. Furorę zrobiła gra Pokémon Go, odbyło się Euro 2016, odeszło od nas wiele znanych i lubianych postaci, Donald Trump wygrał wybory w USA… Całe to zestawienie wydarzeń doskonale przedstawiają hasła, jakich najczęściej wyszukiwaliśmy w przeglądarce w ciągu minionych 12 miesięcy. Czytaj więcej
Polecane
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4 / 5. Vote count: 11

No votes so far! Be the first to rate this post.

Co to jest SEO? Ikona 20:00 min 28.09.2023 Optymalizacja strony pod kątem SEO to proces długofalowy. Wymaga umieszczenia każdej nowej treści w odpowiednim miejscu struktury. Jak wesprzeć proces pozycjonowania? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.3 / 5. Vote count: 9

No votes so far! Be the first to rate this post.

Jak Skutecznie Samemu Pozycjonować Strony (SEO)? Ikona 15:00 min 28.09.2023 Skuteczne pozycjonowanie to także działania off-site, czyli takie, które wykonywane są poza samą stroną internetową. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700