Wyższy standard skuteczności
Blog
Informacje z branży i życia firmy
Wybierz dziedzinę

W 2017 roku 75% sieci będzie mobilne

Opublikowano: 09-11-2016
Czas potrzebny do przeczytania: 2:15 min

Przepływ informacji w wirtualnej rzeczywistości

 

Wychodzisz od lekarza, który właśnie postawił Ci niezrozumiałą dla Ciebie diagnozę i co robisz? No jak to co - wyciągasz smartfona i szybko wyszukujesz informacje na temat schorzenia, dowiadujesz się w jaki sposób się je leczy i ile procent ludzkości zapada na tę chorobę. Z tego samego urządzenia korzystasz, kiedy czekasz w kolejce do kasy w Tesco, przeglądając zdjęcia kotów i scrollując tablicę na fejsie. Albo jak potrzebujesz sprawdzić rozkład autobusów i oczywiście podczas drogi gdy oglądasz teledyski. Z pewnością też częściej porozumiewasz się ze znajomymi za pomocą Messengera niż wysyłając tradycyjną wiadomość tekstową.

 

Obecnie połączenie z Internetem dostępne jest już w niemal każdym urządzeniu mobilnym i pozwala użytkownikom zdobywać potrzebne informacje w zaledwie kilka sekund niezależnie od tego gdzie się znajdują.

Komputery odchodzą do lamusa?

 

 

Według analiz, przeprowadzonych przez Zenith Media, które opublikowała agencja prasowa Reuters, już w 2017 roku aż 75% wykorzystania Internetu będzie pochodziło z urządzeń mobilnych. Jest to o 35% więcej niż w roku 2012. Z kolei wydatki na reklamy mobilne w 2018 roku mają wynieść 134 miliardy dolarów, co, jak podkreśla Zenith, jest kwotą wyższą niż wydatki na prasę, kino i billboardy razem wzięte.

 

Były wiceprezydent do spraw wyszukiwarki Google, Amit Singhal, już w 2015 roku na konferencji w Half Moon Bay w Kalifornii, podczas swojej przemowy wyjawił , że ponad połowa wyszukiwań pochodzi właśnie z urządzeń mobilnych a nie z komputerów.

 

Posiadacze stron internetowych, wychodząc naprzeciw potrzebom społeczeństwa, decydują się coraz częściej na tworzenie ich mobilnej wersji, która pozwala na sprawniejszą nawigację przy użyciu smartfona lub tabletu.

Strona mobilna warunkiem istnienia w sieci?

 

 

Istotną rolę bez wątpienia odgrywa, wspierana przez Google, technologia AMP, czyli Accelerated Mobile Pages. Dzięki jej wdrożeniu możliwe jest dostosowanie stron tak, by ich przeglądanie za pomocą smartfona było łatwiejsze i szybsze. Czas ładowania jest o wiele krótszy, co z pewnością docenią osoby poszukujące informacji. Aktualnie, po zaledwie roku od wprowadzenia AMP dostosowanych za jej pomocą zostało ponad 600 milionów stron.

 

Posiadanie wersji mobilnej portalu internetowego nie jest już więc tylko dodatkową zaletą, a stało się koniecznością w obecnych czasach. Strony, które nie dostosują się do potrzeb użytkowników mobilnych, będą miały o wiele mniejszą liczbę wyświetleń, niewykluczone też że w przyszłości staną się zbędne.

 

 

Źródła: The Verge, Reuters, AMP

 

 

Autor
Lidia Koziura
Ocena artykułu
4.50 - (8 głosów)
Komentarze
Dodaj komentarz
Ostrzeżenie: Uwaga na firmę o podobnej nazwie! Więcej...
Zapoznałem się