Wyższy standard skuteczności
Blog
Informacje z branży i życia firmy
Wybierz dziedzinę

Osobny indeks mobilny Google już wkrótce?

Opublikowano: 02-11-2016
Czas potrzebny do przeczytania: 1:40 min
Pomysł stworzenia indeksu mobilnego, który byłby odrębny od indeksu desktopowego, nie jest nowy. Już w lipcu podsumowaliśmy znane nam w tamtym czasie informacje na ten temat. A sam pomysł zaczął się przewijać w branży pozycjonowania już we wrześniu 2015 roku.
 
 
Google przechodzi na indeks mobilny
Tak, to informacja oficjalna. Inną kwestią jest kiedy dokładnie to się stanie. Na razie wiemy tylko, że ma to nastąpić w ciągu „miesięcy”… a Google, niestety, miewał w przeszłości tendencje do przeciągania daty wprowadzania zapowiadanych zmian (jak np. w przypadku ostatniego Pingwina, który pierwotnie miał wejść w życie jeszcze w 2015 roku).
 
Co wiemy
Indeks mobilny będzie indeksem głównym, a indeks desktopowy będzie drugorzędny – będzie aktualizowany później. Czyli nie będzie tak „świeży” jak indeks mobilny.



I właściwie tylko tyle wiemy na pewno. Reszta pozostaje w sferze domysłów, mniej lub bardziej ugruntowanych w faktach.
 
Mnóstwo pytań
Słowa Gary’ego Illyesa wywołały lawinę pytań. Jak dokładnie będzie funkcjonował indeks mobilny? Czy będzie zawierał tylko te strony, które mają mobilną optymalizację? Czy będzie w jakikolwiek sposób powiązany z indeksem desktopowym? Jakie czynniki będą miały wpływ na pozycjonowanie i ranking stron w indeksie mobilnym? Co ze stronami mobilnymi, które obecnie mocno różnią się od desktopowych?
 
Na odpowiedzi na te i inne pytania musimy poczekać. Google obiecał opublikować wyczerpujący artykuł na blogu niedługo przed rozdzieleniem swojego indeksu.
 
 
Zmierz się ze zmianami!
Pomimo wielu znaków zapytania, jedno jest pewne: należy dostosować stronę do urządzeń mobilnych. Jeśli nie przemawia do nas fakt, że w Google już od dłuższego czasu większość wyszukiwań jest wykonywanych za pomocą urządzeń mobilnych to wizja zniknięcia z mobilnych wyników wyszukiwania powinna nas przekonać.
 
Autor
Krzysztof Mierzyński
Ocena artykułu
5.00 - (4 głosy)
Komentarze
#1Rafał Dziurowicz2017-06-27 15:18:30
To już wiadomo że to mit, niby miało tak być lecz google wycofało się z tego projektu, nawet AMP które miało rankować jednak nie rankuje w ogóle, dlatego indeks google raczej nie będzie miał osobno wyników dla deskopa i dla mobile. Jednak jak nie od dziś wiadomo duże znaczenie ma mobilność strony i UX użytkownika. Pożyjemy zobaczymy co się będzie działo, jednak mix pozycjonowania w google trwa w najlepsze :-)
Dodaj komentarz
Ostrzeżenie: Uwaga na firmę o podobnej nazwie! Więcej...
Zapoznałem się