Wyższy standard skuteczności
Blog
Informacje z branży i życia firmy
Wybierz dziedzinę

Urządzenia mobilne zmieniły postrzeganie wyników wyszukiwania

Opublikowano: 27-10-2016
Czas potrzebny do przeczytania: 3:00 min

Urządzenia mobilne – jeszcze niedawno synonim luksusu. Sprzęt, który kojarzony był wyłącznie z biznesmenem podążającym na lotnisko lub do biura, w międzyczasie załatwiającym niecierpiące zwłoki interesy.

 

Źródło: memecenter

A dziś?
Obecnie urządzenia mobilne to już nie tylko takie funkcje, jak możliwość przesłania wiadomości tekstowej lub zadzwonienia. Dziś jest to przenośny, kompaktowy komputer, który uprzyjemnia czas w trakcie podróży i czekania w kolejce. Służy do robienia zakupów, oglądania filmów, wysyłania maili oraz… wyszukiwania informacji. Nic więc dziwnego, że od kiedy urządzenia mobilne trafiły pod strzechy, znacząco wpłynęły na to, w jaki sposób użytkownicy posługują się wyszukiwarkami i na jakie wyniki zwracają największą uwagę.

Jak urządzenia mobilne zmieniły wyszukiwanie?
Podczas konferencji SMX East podsumowano ostatnią dekadę obserwacji zachowań użytkowników w zakresie wyszukiwania interesujących ich informacji oraz ogólnego radzenia sobie z SERP. Swoimi obserwacjami podzielił się jeden z uczestników spotkania (Chris Pinkerton – wiceprezes rozwoju biznesowego w Mediative) zaczynając od stwierdzenia, iż aktywność wyszukiwania sama w sobie jest z psychologicznego punktu widzenia aktywnością bezmyślną, a nawyku bezmyślności wyuczyliśmy się dzięki używanym na co dzień narzędziom błyskawicznie dostarczającym nam odpowiedzi.

Trójkąt Google z 2005 nie jest już trójkątem

Źródło: Search Engine Land

Stał się… prostokątem. Wystarczy tak właściwie jeden rzut oka, aby stwierdzić skąd ta zmiana – używając małoekranowych urządzeń mobilnych o pionowej orientacji obejmujemy polem widzenia obszar o kształcie prostokąta zlokalizowanego po lewej stronie ekranu. Dodatkowo, znacznie zwiększyła się szybkość (do 1,3 sekundy) rejestracji informacji w poszukiwaniu relewantnych danych. Nie odnotowano za to większych zmian w kwestii organicznych wyników wyszukiwania z pierwszej strony – wciąż to one wyłapują większość klików (bez względu na to, jakie nowe elementy są wprowadzane).

Garść statystyk

Źródło: toptensocialmedia

Pozyskane na przełomie wielu lat obserwacji dane obrazują, jak obecność urządzeń mobilnych w rękach przeciętnych użytkowników wpływa i będzie coraz bardziej wpływać na strategie wykorzystywane w marketingu cyfrowym.

•    Panel Wiedzy
Od momentu jego pojawienia się 22% mniej kliknięć trafia do pierwszego organicznego wyniku wyszukiwania. 93% respondentów przyznaje, że patrzy na panel wiedzy, a 49% klika w wyświetlone w tym miejscu wyniki.

 

Źródło: Google


•    Wpisy lokalne i mapy
W tym przypadku ilość kliknięć w mapy i lokalne wpisy wzrosła o 47% (jeśli znalazły się powyżej wyników organicznych). Przeciętnie zanotowano 10% więcej wejść oraz wzrost o 51%, jeśli znajdują się one na pozycji powyżej organicznych wyników wyszukiwania.


Źródło: Google

 

•    Gwiazdki
Ich obecność przyciąga 24% kliknięć więcej.

 

Źródło: Google



•    Linki sponsorowane
Wynik organiczny otrzymuje 10% mniej kliknięć, jeśli jego konkurencja to trzy sponsorowane wpisy. Porównując – w wynikach wyszukiwania na urządzeniach stacjonarnych aż 14,5% kliknięć trafia do reklam płatnych znajdujących się na najwyższych pozycjach (w przypadku urządzeń mobilnych jest to 2%).


Źródło: Google
 

•    Wyniki organiczne
Wyłapują aż 33,2% (najwięcej) kliknięć, przeciętnie 5% wyszukujących patrzy na najwyżej znajdujące się organiczne wyniki. Wciąż aż 57% wejść to wejścia na strony z wyszukiwania organicznego, a tylko 7,4% występujących kliknięć trafia poniżej czwartego organicznego wyniku uzyskanego na komputerach stacjonarnych (na urządzeniach mobilnych jest to 16%).

 

Źródło: Google

 

Mobilność opanowuje świat

Nie da się zaprzeczyć, że tak jak zmienił się świat w dobie popularyzacji komputerów stacjonarnych, tak samo zmienia się on obecnie – w momencie, kiedy w ręce coraz większej ilości ludzi trafiają urządzenia mobilne. Ich wpływ na sposób postrzegania wyników wyszukiwania sprawia, że dotychczas stosowane strategie marketingu cyfrowego mogą okazać się niewystarczające.

 

Źródło: smallbiztrends

 

Wygląda też na to, że rosnąca ilość posiadaczy przenośnego sprzętu z dostępem do Internetu jest już stałym trendem i specjaliści od marketingu, aby uzyskać oczekiwane rezultaty kampanii, muszą zauważyć zachodzące zmiany w kwestii tego, jak użytkownicy (czyli potencjalni klienci) postrzegają przeglądaną zawartość.

Źródła: Search Engine Land, Sunrise System Blog, Search Engine Land, Search Engine Land

Autor
Aldona Talarczyk
Ocena artykułu
4.40 - (5 głosów)
Komentarze
Dodaj komentarz
Ostrzeżenie: Uwaga na firmę o podobnej nazwie! Więcej...
Zapoznałem się