Wyższy standard skuteczności
Blog
Informacje z branży i życia firmy
Wybierz dziedzinę

Jak stworzyć wiarygodny content?

Opublikowano: 04-10-2016
Czas potrzebny do przeczytania: 2:50 min

Każdej osobie prowadzącej blog, sklep online czy jakąkolwiek inną stronę internetową zależy na tym, aby znajdujące się na niej treści były atrakcyjne dla użytkowników sieci, a co za tym idzie – wzbudzały ich zaufanie i zachęcały do ponownych odwiedzin witryny. Poniżej znajdziesz najbardziej istotne czynniki, którymi kierują się internauci podczas oceny wiarygodności strony.

 

 

Cechy treści

 

Wchodząc na daną stronę, internauci zwracają uwagę przede wszystkim na cechy samej treści, czyli takie elementy tekstu jak jego tytuł, styl pisania, gramatyka, język, brak literówek, czy też obecność czytelnych odpowiedzi na pojawiające się pytania. A więc najważniejszym czynnikiem odpowiadającym za zaufanie do internetowego contentu, jest jego jakość oraz przydatność.


Dowód


Internauci cenią sobie wszelkie treści, w których znajdują się informacje oparte na dowodach. Wszelkiego rodzaju cytaty, linki czy odnośniki wpływają na zwiększenie wiarygodności tekstu, a co za tym idzie - wzbudzenie większego zaufania u jego odbiorców. Oczywiście zbytnie przesycenie tekstu linkami może wywołać odwrotny skutek i zniechęcić internautów do dalszej lektury. Należy zatem pamiętać, aby linki czy też odnośniki wstawiane przez nas w tekście, były umieszczone w pewnym kontekście i odnosiły się do poruszanego tematu.


Reputacja osoby/firmy publikującej treści


Jak się okazuje, dla użytkowników sieci bardzo duże znaczenie ma nie tylko sama treść, ale także to kto ją opublikował. Internauci bardziej skłaniają się do uznania za wiarygodne i godne zaufania treści, które zostały zamieszczone przez popularne lub cenione osoby bądź znane marki.


Pozostałe czynniki


Poza trzema wymienionymi czynnikami, które mają największy wpływ na zaufanie użytkowników do publikowanych na stronach internetowych treści, w rankingu znalazły się także takie elementy jak:


- reputacja autora - jego popularność oraz jakość dotychczas publikowanych treści,
- dowody „społeczne”- obecność komentarzy pod tekstem i jego recenzji, a także informacje z mediów społecznościowych,
- sprawdzanie faktów - tekst będzie budził w jego odbiorcach zaufanie jeżeli znajdujące się w nim informacje znajdą potwierdzenie np. na innych stronach,

- reklamy – internauci zwracają uwagę na to, czy w danym tekście znajdują się reklamy, ile ich jest oraz jaka jest ich jakość,
- intuicja – mowa o indywidualnych odczuciach konkretnych użytkowników oraz ich prywatnej ocenie danej strony,
- bezpieczeństwo - niektórzy internauci zwracają uwagę na zabezpieczenia znajdujące się na stronie, takie jak szyfrowanie informacji czy brak wirusów,
- tendencyjność - wiele osób nie lubi tekstów napisanych w sposób stronniczy, dlatego ceni sobie treści opierające się na obiektywnych informacjach,
- data – w przypadku wielu treści, szczególnie odnoszących się do kwestii technicznych czy też newsów, bardzo duże znaczenie ma zamieszczenie daty publikacji tekstu,
- aspekt wizualny - coraz częściej w Internecie ważną rolę odgrywa nie tylko jakość samej treści, ale także takie czynniki jak estetyka i funkcjonalność strony oraz formatowanie i przejrzystość treści,
- zdjęcia - wszelkiego rodzaju formy graficzne, takie jak np. zdjęcia, obrazki czy wykresy wpływają pozytywnie na odbiór tekstu.

 

Źródło: dejanseo.com.au

 

Wnioski

Jak widać, użytkownicy sieci decydując o tym, czy można uznać dane treści na stronie za godne zaufania, zwracają uwagę przede wszystkim na ich jakość, styl oraz brak błędów w tekście. Więc jeżeli zależy Ci na tym, aby publikowane przez Ciebie treści uchodziły za wiarygodne źródło informacji i cieszyły się zainteresowaniem internautów, koniecznie zwróć uwagę czy uwzględniasz w nich wyżej wymienione czynniki.

 

Źródła: Dejan Marketing

Autor
Monika Jakubowska
Ocena artykułu
4.00 - (4 głosy)
Komentarze
Dodaj komentarz
Ostrzeżenie: Uwaga na firmę o podobnej nazwie! Więcej...
Zapoznałem się