Wyższy standard skuteczności
Blog
Informacje z branży i życia firmy
Wybierz dziedzinę

Blogowanie służy pozycjonowaniu!

Opublikowano: 29-09-2016
Czas potrzebny do przeczytania: 3:10 min

Chcę żeby ten artykuł był ostateczną odpowiedzią na pytanie "czy prowadząc w internecie kampanię marketingową warto prowadzić bloga?". Dlatego też, Drogi Internauto, nie zamierzam mydlić Ci oczu i zarzucać niczym niepopartymi teoriami o pozycjonowaniu i blogowaniu. Zamierzam posłużyć się konkretnymi przykładami i liczbami, z którymi nie da się polemizować.

 

Konkrety?

 

- Marki, które publikują 15 wpisów miesięcznie zdobywają średnio 1,2 tysiąca leadów miesięcznie.

- Blogi dają stronom 434% więcej zaindeksowanych stron oraz 97% więcej zaindeksowanych linków.

- Blogi na stronach firmowych przynoszą 55% więcej ruchu.

- Firmy B2B prowadzące bloga generują 67 procent więcej leadów niż te, które bloga nie prowadzą.

 

Co w takim razie może się stać, gdy porzucimy blogowanie? Przekonał się o tym ekspert ds. pozycjonowania Robert Ryan, który postanowił przeprowadzić eksperyment i zaprzestał publikowania jakichkolwiek wpisów na swoim blogu przez 251 dni. Jakie wyniki uzyskał?

 

- Ruch na stronie spadł o 32%. 

- Ruch organiczny spadł o 42%.

- Ruch na stronie z kontaktem spadł o 15%.

- Konwersje na stronie spadły o 28%.

 

Jak więc widać warto nie porzucać bloga, a gdy jeszcze go nie założyliśmy – zrobić to czym prędzej. Regularne publikowanie wpisów ma ogromne znaczenie, dlatego na wypadek jakichkolwiek problemów uniemożliwiających nam tworzenia nowych treści warto zaopatrzyć się w kilka tekstów "na przód".

 

Największy spadek dotyczy ruchu organicznego, a więc tego najbardziej istotnego dla specjalistów SEO, który wskazuje użytkowników docierających na stronę prosto z Google. To właśnie wyszukiwarka generuje najwięcej wejść na naszą stronę, co obrazuje poniższy wykres.

 

 Źródło: searchengineland.com

 

W tym wypadku 42% różnicy in minus może więc spowodować bardzo duże straty finansowe przedsiębiorstwa. Wynik ten tylko utwierdza w przekonaniu, że prowadzenie bloga, a co za tym idzie dodawanie nowych treści regularnie i w odpowiednich ilościach, ma bardzo duży wpływ na pozycjonowanie i... stan finansów firmy. Pamiętajmy, że blog to nie tylko przydatne użytkownikowi treści, ale też doskonałe miejsce do umieszczania wyrażeń kluczowych, na które promujemy naszą stronę.

 

Pisz częściej – pozyskuj więcej potencjalnych klientów

 

O zasadności prowadzenia bloga i częstego publikowania wpisów przekonać się można również dzięki danym pozyskanym przez MarketingCharts.com. Jak widać na poniższym wykresie – im częściej publikujemy, tym wskaźnik pozyskiwania potencjalnych klientów jest wyższy:

 

 Źródło: business2community.com

 

Blog generuje też więcej konwersji i jest skuteczny w zachęcaniu odbiorców do korzystania z oferty firmy, przy jednoczesnym budowaniu jej dobrego wizerunku. Dowodem na to są badania Aabaco, zgodnie z którymi aż 60% konsumentów jest bardziej pozytywnie nastawiona do danej marki po przeczytaniu wartościowego wpisu na jej blogu, a 78% osób uważa, że to właśnie firmom tworzącym dodatkowe treści najbardziej zależy na budowaniu dobrych relacji z klientami. Wniosek? Blogowanie budzi zaufanie odbiorcy.

 

Podsumowując...

 

Blogujesz? Nie przestawaj i zwiększ aktywność dodawania wpisów. Nie blogujesz? Zacznij. A jak zacząć i rozwinąć swojego bloga w taki sposób, aby był wiarygodny dla użytkownika, wartościowy i by służył pozycjonowaniu? O tym w następnym odcinku.

 

Źródła: quicksprout.com, searchengineland.com, business2community.com, marketeer.kapost.com

Autor
Maciej Wiśniewski
Ocena artykułu
5.00 - (4 głosy)
Komentarze
Dodaj komentarz
Ostrzeżenie: Uwaga na firmę o podobnej nazwie! Więcej...
Zapoznałem się