Wyższy standard skuteczności
Blog
Informacje z branży i życia firmy
Wybierz dziedzinę

Coalition for Better Ads

Opublikowano: 21-09-2016
Czas potrzebny do przeczytania: 1:52 min

Idea powołania “Koalicji dla lepszych reklam” została przedstawiona w miniony czwartek (tj. 15.09) podczas cyfrowych targów reklamy Dmexco w niemieckiej Kolonii. Koncepcja ta ma stać się odpowiedzią na stale wzrastające zjawisko blokowania reklam. W szeregach Koalicji pojawili się prawdziwi giganci branży oraz rynku internetowego. Obok Google stanęły największe stowarzyszenia handlowe reklamy, wydawcy, a także grupy agencyjne, takie jak: Procter & Gamble, The Washington Post, European Publishers Council, World Federation of Advertisers, Association of National Advertisers.

 

Źródło:Betterads

 

 

Zrzeszenie dla lepszej jakości

 

Koalicja ma na celu regulowanie kształtującego się zjawiska blokowania reklam, poprzez jak najlepsze  dostosowywanie przekazu do potrzeb i oczekiwań odbiorców. Efektem takich działań ma być „lepszy standard” reklamy oraz doprowadzenie do stałego trzymania się wyznaczonego poziomu przez jej wydawców. Koalicjanci poprzez wstąpienie do Coalition for Better Ads zobowiązują się przestrzegać wytycznych dotyczących przekazu marketingowego, który poddany zostanie ocenie.

 

 

Źródło: Giphy

 

 

Konkretne kryteria na straży lepszego standardu

 

Pełniejsze dopasowanie komunikatu do odbiorcy może nastąpić tylko poprzez zyskanie większej, dokładniejszej wiedzy odnośnie jego upodobań. Będzie to możliwe poprzez przeprowadzenie badań konsumenckich w zakresie reklamy online pod kątem zainteresowania użytkowników oraz sprawdzenia emocji jakie towarzyszą odbiorowi konkretnego przekazu marketingowego.

 

Na chwilę obecną Koalicja nie określiła konkretnej grupy konsumentów wobec, których będą prowadzone badania. Wiadomo, że ich celem ma być sprawdzenie zachowań odbiorców na różne formy reklamy. Koalicja współpracować będzie w tym obszarze z IAB Tech Lab, który opracowuje rozwiązania i standardy techniczne dla reklamy online. System oceny i weryfikacji ma być stale udoskonalany poprzez gromadzenie od internautów opinii odnośnie jakości konkretnych (wybranych) rozwiązań marketingowych. Jego wejście w życie planuje się w 2017 roku.

 

 

 

Eliminowanie blokowania reklam

 

W świetle ostatnich badań – głównie na rynku europejskim – zaobserwowano z niepokojem wzrost aktywności działań tzw. ad-blocking. Efektem tego działania jest ograniczony odbiór reklam online, co oddziałuje negatywnie na całą branżę. Utworzenie Koalicji zbiegło się w czasie z nowym pomysłem AdBlock Plus. Ma on umożliwić umieszczenie w serwisie reklam akceptowanych przez AdBlocka. Działania koalicji mają nie tylko dążyć do poprawy standardu przekazu marketingowego i promocyjnego, ale też pomóc walczyć ze zjawiskiem blokowania.

 

 

Źródło: SpidersWeb

 

 

 

Źródła: Spidersweb, Bussinesinsider, Wirtualne media, Adweek, Mobilesyrup, Bezprawnik, Betterads

 

 

 

Autor
Magdalena Drajkowska
Ocena artykułu
5.00 - (3 głosy)
Komentarze
Dodaj komentarz
Ostrzeżenie: Uwaga na firmę o podobnej nazwie! Więcej...
Zapoznałem się