Wyższy standard skuteczności
Blog
Informacje z branży i życia firmy
Wybierz dziedzinę

Kary ręczne za podlinkowane widgety

Opublikowano: 12-09-2016
Czas potrzebny do przeczytania: 1:30 min

Doskonale znane jest surowe stanowisko Google wobec pozycjonowania za pomocą linków, które manipulują PageRankiem strony. Warto więc mieć na uwadze, że widgety, które dodajemy na naszą stronę internetową mogą stać się przyczyną nałożenia kary manualnej!


Dlaczego?

Widgety, które w pewnym sensie pozwalają na uprzyjemnienie użytkownikom odwiedzającym naszą stronę korzystanie z niej (zawierają interesujące informacje, jak na przykład licznik odwiedzin lub aktualne notowania giełdowe) w większości przypadków posiadają podpięte linki. Są to linki, nad którymi webmasterzy nie panują, nie planowali też ich dodania w celu wsparcia pozycjonowania.

Bardzo często zdarza się też, że są przesycone słowami kluczowymi, a ich jakość pozostawia wiele do życzenia. Ponieważ są one nienaturalne, są kategoryzowane przez Google jako łamanie wytycznych dla webmasterów.

 

Źródło: Google Webmaster Central Blog

 

Źródło: Google Webmaster Central Blog

Kara ręczna za podlinkowany widget

Jeśli na naszą stronę zostanie już nałożona kara ręczna za występujące w obrębie witryny nienaturalne linki, zostaniemy o tym fakcie poinformowani powiadomieniem w Search Console. W takim przypadku należy podjąć odpowiednie działania (o których niżej) i po ich zakończeniu złożyć prośbę o sprawdzenie strony.

 

Źródło: Three Deep

 

Czy rezygnować z widgetów?


Nie jest to konieczne. Aby nie narazić się na nałożenie przez Google manualnej kary (co może mieć bardzo negatywny wpływ na naszą widoczność w sieci), należy upewnić się, że nie są brane pod uwagę przez PageRank. Wybrać można jedno z dwóch rozwiązań:


•    usunąć linki z widgetów całkowicie,
•    oznaczyć linki atrybutem rel="nofollow".


Jeśli karę ręczną już otrzymaliśmy, po usunięciu lub oznaczeniu nienaturalnych linków atrybutem „nofollow”, korzystając z panelu Search Console, należy złożyć prośbę o ponowne sprawdzenie strony.

 

Niezbędne informacje

Więcej wiadomości dotyczących systemu wymiany linków znajduje się oczywiście w wytycznych dla webmasterów, na których należy bazować pozycjonowanie i wszelkie działania podejmowane w kierunku promocji strony w organicznych wynikach wyszukiwania. Można też skorzystać z informacji dostępnych w wersji multimedialnej, w postaci filmiku.

 

Źródło: Google Webmaster Central Blog

Autor
Aldona Talarczyk
Ocena artykułu
5.00 - (3 głosy)
Komentarze
Dodaj komentarz
Ostrzeżenie: Uwaga na firmę o podobnej nazwie! Więcej...
Zapoznałem się