Wyższy standard skuteczności
Blog
Informacje z branży i życia firmy
Wybierz dziedzinę

Pole opisu znika z Map Google i Google Moja Firma

Opublikowano: 02-09-2016
Czas potrzebny do przeczytania: 2:00 min

Pracowałeś nad nim tygodniami, dopieszczałeś każde słowo i zdanie, aż w końcu jest gotowy - Twój idealny opis firmy na Mapach Google! Teraz wystarczy wrzucić go do panelu edycji i czekać na tłumy Klientów szturmujących drzwi Twojej firmy lub Twoją stronę internetową.

 


Brzmi znajomo? Jeśli nie to bardzo dobrze, jeśli tak - to mamy złą wiadomość: Google usunęło możliwość dodawania opisu firmy do wpisów na Mapach Google.

 


Why Google, why!?

... ponieważ były zbędne. Czy pamiętacie, kiedy ostatni raz czytaliście opis firmy na Mapach Google? Co więcej, już od dłuższego czasu aby go w ogóle znaleźć, trzeba się było nieźle nagimnastykować. A nawet po odnalezieniu opisu niemal za każdym razem i tak wchodziliśmy na stronę internetową firmy (lub uciekaliśmy do konkurencji). Bo to strona internetowa jest właściwą wizytówką firmy - nie kilkaset znaków opisu na mapach.

 


Bez paniki - opis wciąż można dodać do strony Google+
Jeśli mimo wszystko chcemy gdzieś umieścić nasz dopieszczony opis, możemy go dodać na stronie Google+. I warto to zrobić, nie przeceniając jednocześnie jego wpływu na wizyty na stronie, pozycjonowanie, czy sprzedaż.

Ma to być tylko dodatkowa informacja dla Klienta, zachęcająca do odwiedzin na stronie.



Mówiąc wprost - niewiele się zmieniło
Już od dłuższego czasu Google i specjaliści od lokalnego pozycjonowania zachęcali firmy do tworzenia krótkich, atrakcyjnych opisów, zamiast "kilkutysięczników". Historia firmy, wartości, misja i lista dostępnych produktów - na to wszystko jest miejsce na stronie internetowej. To na niej powinien docelowo wylądować użytkownik.

Opis to tylko króciutki wstęp, który może ale nie musi sprawić, że użytkownik wejdzie na naszą witrynę.

 


Jednym zdaniem...

Wprowadzajmy krótkie opisy firmy do Google+, a w przypadku wpisów na mapach zadbajmy o pozostałe elementy (adres, nazwę firmy, umiejscowienie znacznika, godziny otwarcia) - to w zupełności wystarczy.

 


p.s.

Google obiecał wkrótce wprowadzić "atrybuty" w zamian za opis - czekamy z niecierpliwością!

 


p.p.s.

Zdjęcia lam/alpak stanowią luźne nawiązanie do tematu i nie powinny być traktowane poważnie.

 


 


Źródła: Nowe funkcje w Google Moja FirmaSERoundtable; Pomoc Google Moja Firma; SERoundtable

Autor
Krzysztof Mierzyński
Ocena artykułu
4.80 - (5 głosów)
Komentarze
Dodaj komentarz
Ostrzeżenie: Uwaga na firmę o podobnej nazwie! Więcej...
Zapoznałem się